[DE] Politie zoekt man die paard misbruikt heeft

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

[DE] Politie zoekt man die paard misbruikt heeft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-25 21:47

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Paardenogen, afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De Duitse politie zoekt een man die zich midden april 2025 schuldig heeft gemaakt aan een bijzonder geval van dierenmishandeling. Dit gebeurde in Klötze, gelegen in de Altmarkkreis Salzwedel. Op opnamen van een beveiligingscamera is te zien dat hij zich seksueel vergrijpt aan een IJslands paard. Daarna verdwijnt de man spoorloos.

De eigenaresse van het paard vertelde aan MDR Sachsen-Anhalt dat het dier het hele jaar door in de kudde staat. De dierenarts heeft het paard onderzocht, maar geen verwondingen gevonden bij het dier. Echter, dit incident heeft wel zijn sporen nagelaten bij het paard. Het dier is onrustiger en angstiger geworden. De politie zoekt nu de man vanwege huisvredebreuk en het overtreden van de dierenwelzijnswet.

Dit is niet het eerste geval van dierenmishandeling in deze regio. Herhaaldelijk worden er etensresten -soms zelfs met scheermesjes erin- gevonden in paddocks, waardoor paarden ziek worden. Dit jaar zijn er ook al twee paarden overleden aan heftige koliek.

Gebruikte bronnen:

Evercreek

Re: [DE] Politie zoekt man die paard misbruikt heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 21:56

Dat is te walgelijk.. Hoe kom je er bij om zoiets bij een paard te doen...
Also, hoezo accepteerd het paard dit gewoon, of zou het paard zijn vastgezet ofzo? Lijkt me niet dat de meeste paarden dit maar gewoon tolereren...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: [DE] Politie zoekt man die paard misbruikt heeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-25 22:25

Al mijn paarden zouden dit ook 'tolereren' omdat het schoonmaken van de geslachtsdelen en de uier, naar mijn mening, onderdeel van de verzorging is. Zij waren dus aanraking van hun uier, vulva, anus en penis gewend.

Verder is het gewoon walgelijk gedrag van die man, bah.