Trailer met paarden in de problemen op A12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Trailer met paarden in de problemen op A12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 16:16

Facebook Meldpunt 144
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Op de A12 is op vrijdag 9 mei 2025 een trailer met twee paarden in de problemen gekomen, volgens meldpunt 144. Op hun Facebook-pagina lieten zij weten:

"Wegafsluiting A12 begint iets eerder. Niet vanwege wegwerkzaamheden, maar vanwege een paardentrailer met daarin twee paarden die in de problemen kwam. Politie Zeist, Utrechtse Heuvelrug en LX waren snel ter plaatse om hulp te bieden. De snelweg werd afgesloten en er werd nieuw transport voor de paarden geregeld. De trailer werd naar het terrein van de Landelijke Eenheid gereden, waar ook Meldpunt 144 gevestigd is. Daar werden de paarden met wat aanmoediging en de deskundige hulp van de ovdp op de veewagens gezet. Hierna kon iedereen zijn weg weer vervolgen. De paarden zijn er naar omstandigheden gelukkig goed vanaf gekomen en hebben thuis op stal weer een goed verhaal te vertellen aan hun stalgenoten."

Hoe de trailer in de problemen kwam, is niet duidelijk.

Foaly

Re: Trailer met paarden in de problemen op A12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:40

Reactie van Meldpunt 144 onder het artikel op FB:

Citaat:
In dit geval was er gelukkig geen sprake van slecht onderhoud, maar een mindere sociale band tussen de paarden.

Oftewel, ruzie op de achterbank :=

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:09

O dat heb ik ooit ook eens aan de hand gehad. Ik reed mee met iemand die twee paarden naar ruiterkamp bracht en die twee konden elkaar niet luchten of zien. 2 behoorlijk pittige merries.
Zolang we reden ging het net goed, maar in de file was het echt link en stuiterde de trailer alle kanten op. En we stonden helaas een paar keer in de file. Dat was was geen leuk ritje en op de terugweg hebben we dat toen anders aangepakt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 21:12

Heb het weleens gehad met mijn pony en het paard van mijn moeder. Pony had zich losgetrokken en ze liepen elkaar constant te vervelen. Uiteindelijk in de file op de Moerdijkbrug uitgestapt en ze kort vastgezet :')

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:15

Ik zag de file vanaf de andere weghelft. Zag ook een lege trailer weggeduwd worden. Kon er echter niets over vinden. Fijn dat het is opgelost. De file was wel echt mega.