Auto brandt uit op A28, trailer met paard ongeschonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Auto brandt uit op A28, trailer met paard ongeschonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-25 18:49

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Paardenoog, afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Voor een paardeneigenaar uit Amsterdam eindigde een ritje met het paard in de trailer in de schrik van haar leven. Op zondag 4 mei 2025 vloog de auto tijdens het rijden in brand. Dit gebeurde zo rond 17:30 uur op de A28 ter hoogte van Wezep. Er kwam rook onder de motorkap vandaan en de wagen begon te stinken. Dus werd besloten naar het dichtstbijzijnde benzinestation te rijden. Helaas, dat werd net niet gehaald. Op de afrit naar de pomp was er een klap te horen en hield de wagen er volledig mee op. Intussen was 112 al gebeld en waren de hulpdiensten onderweg.

De trailer werd snel achter de auto vandaan gehaald en het paard werd eruit gehaald. De eigenaresse vertelt aan De Stentor dat het flink schrikken was, zeker met het paard achter de auto. ”We hebben natuurlijk zo snel mogelijk de trailer van de auto losgekoppeld. Gelukkig kregen we daarbij al snel hulp van mensen die bij de benzinepomp waren. Toen we wegliepen, zagen we vlammen uit de motorkap komen.” Het paard bleef na het incident gelukkig rustig. Dit werd mede bereikt doordat er iemand met ervaring in de buurt was en kwam helpen.

De auto is total loss geraakt en afgesleept. De eigenaresse, haar vriendin, de trailer en het paard zijn later door kennissen opgehaald. De oorzaak van de brand is onbekend.

Gebruikte bronnen:

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:02

Misschien maar goed dat ze het benzine station niet gehaald heeft dan met een brandend voertuig :o

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 19:38

Pikeur schreef:
Misschien maar goed dat ze het benzine station niet gehaald heeft dan met een brandend voertuig :o

Dat wilde ik net zeggen. Niet heel handig lijkt mij.

s1993

Re: Auto brandt uit op A28, trailer met paard ongeschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:18

Niet heel handig idd, maar kan me ook voorstellen dat je met paard in de trailer niet zomaar op de vluchtstrook wil uitladen... En in zo'n stress moment denk je ook minder goed na. Gelukkig goed afgelopen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:24

Pikeur schreef:

Nou, echt dat dan! Ik dacht precies meteen hetzelfde.

Maar fijn dat het goed is afgelopen

Schuur_

Re: Auto brandt uit op A28, trailer met paard ongeschonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 14:45

Ik denk ook niet dat ze hem naast de pomp ging zetten maar juist de parking wou halen om te vermijden het paard langs Dr snelweg er uit te moeten halen.
Dapper hoor, om toch te proberen door te rijden. Ben wel benieuwd hoe een auto spontaan in de brand kan gaan tijdens het rijden

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-25 15:07

Nou lijkt me inderdaad dat ze even naar een parkeerplaats wilde gaan en niet naar een pomp zelf. :+