[BE] Wereldrecord paarden bekappen voor Tom Dierickx

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

[BE] Wereldrecord paarden bekappen voor Tom Dierickx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-25 22:30

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Dit is niet Tom Dierickx. Foto: Banjer/Bokt Wiki

Het wereldrecord paarden bekappen stond op 50 paarden in 24 uur. Ja, jullie lezen het goed: stond. Sinds afgelopen weekend staat het wereldrecord op 87 paarden. Het oude record is niet alleen verbroken, het is verpulverd. De gehele poging werd opgenomen, om geldig te zijn voor het Guiness Book of Records.

Extra paarden
Tom Dierickx uit het Belgische Zandhoven, in de provincie Antwerpen, deed een zeer succesvolle poging om de nieuwe wereldrecordhouder te worden. Hij was zo succesvol, dat er zelfs te weinig paarden waren. In eerste instantie waren er 74 opgetrommeld, maar zaterdagavond bleek dat dit er niet genoeg waren. De vrienden en Laura Alix, de verloofde van Dierickx, moesten in allerijl paarden erbij zoeken, en daarin slaagden ze. Op een gegeven moment kregen ze de dieren zelfs aangeboden. “Rond 22.30 uur zat hij al aan de vijftig”, vertelt Laura. “We zijn nog extra paarden en pony’s moeten gaan bijhalen. Dat viel gelukkig mee. Sommige mensen die gezegd hadden dat ze er met vier gingen komen, hadden er uiteindelijk acht bij.”

Vrijgezellenweekend
De aanleiding voor de recordpoging? Het vrijgezellenweekend van Tom Dierickx. Bij een bruiloft hoort een vrijgezellenfeest, en dat kost geld. De vrienden van Tom daagden hem uit de kosten hiervan terug te verdienen door paarden te gaan bekappen. Normaal gesproken vraagt hij een vast bedrag voor het bekappen, maar de mensen die hun paarden en pony's lieten bekappen voor de recordpoging mochten een vrije gift doen. Of het hele bedrag bij elkaar is geraakt, is niet bekend. Wat wel bekend is, is dat Tom volgend weekend naar Zagreb gaat met zijn maten.

Fris pintje
Hoe bereid je je eigenlijk voor op een recordpoging als deze? Met rust. Tom heeft in de weken voor de poging veel gewerkt, en in de 24 uur voor de poging gerust. Tijdens de uitputtingsslag heeft hij weinig geslapen, alleen tussen 4.00 en 5.00 een uurtje. “Ze hadden drie luchtmatrassen klaargelegd in een tentje hier, en ik kreeg de luchtmatras met een fit erin. Ik heb vooral water, een beetje cola en wat Aquarius gedronken. Na afloop snakte ik naar een fris pintje. Ik ben al blij dat ik niet gebeten of gestampt ben geweest”, aldus Tom Dierickx.

Na afloop had Tom pijn in zijn hele lijf. “Mijn benen, alle gewrichten in mijn handen en vingers, maar toch vooral mijn rug. Ik ga straks douchen en in de zetel liggen”, vertelt hij aan Nieuwsblad.

Vinnig ventje
Toms ouders, Yves en Veerle, zijn heel trots op hun zoon. “Hij zit kapot, maar wij zijn ongelooflijk trots. We hebben in de LRV van Lint gezeten, en daar was Tom ook altijd een vinnig ventje. Paarden kappen is precisiewerk. Als je het wereldrecord frieten bakken of biljarten aanvalt, is het geen ramp als er eens een aangebakken friet of scheve stoot bij zit. Maar bij het record hoeven kappen moet je absoluut je focus houden, anders staan die paarden mank.”

Op de websites van onze bronnen zijn foto's van Tom, Laura, Yves, Veerle en de maten van Tom te zien.

Gebruikte bronnen:

pol013

Re: [BE] Wereldrecord paarden bekappen voor Tom Dierickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 10:12

gniffel

Joeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 11:23

Er is ook voor alles een wereldrecord. Ik vraag me alleen stiekem wel af hoe goed de paarden bekapt worden. Want als het puur om snelheid gaat kan ik me voor stellen dat het bij paard 70 toch snel knip knip knip met de tang vijl er over en op naar paard 71.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:17

Joeka schreef:
Er is ook voor alles een wereldrecord. Ik vraag me alleen stiekem wel af hoe goed de paarden bekapt worden. Want als het puur om snelheid gaat kan ik me voor stellen dat het bij paard 70 toch snel knip knip knip met de tang vijl er over en op naar paard 71.

nou ja als je het bekappen netjes bijhoudt, is het dit ook natuurlijk.

maar zijn arme rug..... :')

lotje5lotje

Re: [BE] Wereldrecord paarden bekappen voor Tom Dierickx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 13:23

Ik geloof niet dat ik mn paard hier voor beschikbaar stelde....... :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:29

lotje5lotje schreef:
Ik geloof niet dat ik mn paard hier voor beschikbaar stelde....... :D

Same. Er zijn wereldrecords die je niet moet willen.