[USA] Paardenstal afgebrand in Marion County, Florida

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

[USA] Paardenstal afgebrand in Marion County, Florida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-25 21:20

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Paardenoog in zwart-wit, afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

In Marion County, Florida, in de Verenigde Staten, is een grote paardenstal door brand verwoest. Hierbij zijn 21 paarden om het leven gekomen. Dit gebeurde op dinsdag 8 april 2025. Tussen 3:30 uur en 4:00 uur kwam de melding binnen bij het Amerikaanse noodnummer 911. Toen de brand weer plaatse kwam, bleek de stal van bijna 1000 vierkante meter volledig in lichterlaaie te staan. De paarden stonden binnen in hun stallen en konden er niet uit. De brandweer kreeg het vuur rond 5:13 uur onder controle. Bij de brand is het dak van de stal ingestort. De stallen waren eigendom van de Roberts Corporation. Zij zijn ook eigenaar van het World Equestrian Center, maar verder was er geen connectie met de stallen. De eigenaar weet niet wat de oorzaak is, maar vermoedt dat de brand een ongeluk was, veroorzaakt door een ventilator of een golfkarretje bij de stallen. Er zijn geen personen gewond geraakt. Het State of Florida Bureau of Fire, Arson and Explosives Investigators en Marion County Fire Marshal’s Office hebben een onderzoek ingesteld naar de brand.

In het WESH 2 News waren beelden te zien van de brand. LET OP!!! Deze beelden kunnen schokkend overkomen!!!

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

BRINTEMEID

Re: [USA] Paardenstal afgebrand in Marion County, Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:48

Daar is maar één woord voor: VERSCHRIKKELIJK.
Wat moeten die paarden afgezien hebben.

Persoonlijk vind ik dat er geregeld stalbranden zijn, afgelopen week ook in België maar er waren gelukkig geen paarden bij betrokken.
Er zou wereldwijd strengere veiligheidsvoorschriften moeten komen op plaatsen waar (veel) paarden verblijven zoals een aparte opslag voor hooi, landbouwmachines en paarden.
Nu is het gegeven waarschijnlijk accidenteel, maar door eigenlijk een nalatigheid verliezen 21 paarden op een afschuwelijke wijze hun leven. En de eigenaars werden niet tijdig gewekt door het vuur, hoewel het op de beelden een gesofisticeerde stal leek.

germie

Re: [USA] Paardenstal afgebrand in Marion County, Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 07:41

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
En ineens ben je een officiële marathonloper. :D Nooit gedacht, toch gehaald.

BRINTEMEID

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:45

Een onoplettendheid is dan beter geformuleerd.
De eigenaar vermoedde reeds van in het begin dat het kan gaan om een ventilator of een golfkarretje met dien verstande dat het waarschijnlijk ergens te dichtbij stond en iets snel kon doen ontbranden in de paardenstal. Dan is het belangrijk van die voorwerpen niet in of te dichtbij een stal met brandbaar materiaal te plaatsen. Er zijn levende wezens mee gemoeid.
Er liep ook een bewaker op het terrein.
In jouw artikel juist hierboven staat geschreven dat men in de sociale media naar de eigenaar wijst. Ik weet ook wel dat dit laatste te uitgesproken kan zijn.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie