Paard gewond na aanval van hond op ruiterpad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Paard gewond na aanval van hond op ruiterpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 20:57

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Een paard, dit is niet het paard uit dit artikel. Foto: Marlies Trap Fotografie

De Dierenpolitie van Amsterdam is op zoek naar de eigenaar van een hond die een paard heeft aangevallen. Dit gebeurde op vrijdag 21 maart 2025 omstreeks 16:05 uur op de ruiterroute in het Amsterdamse Bos in onze hoofdstad. Volgens de officiële regels ter plaatse mag een hond daar niet op de ruiterpaden komen.

Het paard is bij de aanval gewond geraakt en de gegevens van de eigenaar van de hond zijn niet uitgewisseld. Wellicht is dat in alle hectiek vergeten en dus laat de Dierenpolitie Amsterdam in een bericht op hun Instagram-pagina weten dat ze op zoek zijn naar twee vrouwen en een middelgrote, zwarte hond die ze bij zich hadden. Graag willen ze deze zaak netjes oplossen en dus roepen ze deze dames op zich te melden.

Gebruikte bronnen:

BRINTEMEID

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 03:43

Het eerste wat je doet is je gegevens uitwisselen.
Ik heb dit meer dan 20 jaar geleden spontaan gedaan toen een hondje gebeten werd door mijn Duitse Herder. Eigenlijk was de andere eigenaar van de hond in fout omdat hij zijn hond niet aanlijnde en i.p.v. zijn hond weg te halen (ik hield mijn hond in bedwang) mijn hond een stamp gaf waarop zij als antwoord een beet gaf aan het hondje.
Ik heb toen een aardig bedrag betaald aan de man maar zo wist ik zeker dat het hondje medisch geholpen werd. Hij heeft niets aan het voorval overgehouden en ik heb de eigenaar meermaals gedurende het leven van het hondje gevraagd naar de toestand van het diertje. Ook kwam ik kort na het gebeuren op ziekenbezoek.

De wonde bij het paard zal onmiddellijk na de beet misschien nog niet zichtbaar geweest zijn maar blijkbaar zijn het bloedende wonden in de regio van het spronggewricht.
Ik hoop dat het paard nu geen angst opgedaan heeft voor honden.
Ik vraag mij zelfs af of die twee vrouwen hun hond aan de lijn hielden want anders hadden ze hun hond weg van het paard kunnen houden.
Paarden zijn van nature zo goed dat ze zich laten doen en geen stamp aan een hond of een ander die hen kwaad doet geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Paard gewond na aanval van hond op ruiterpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 06:57

Wat een onzin, dat laatste. Ik ben op het strand eens belaagd door een hond die van achter mijn paard besprong. Mijn paard heeft echt wel stevig uitgehaald en de hond ook geraakt.

Hopelijk doen de dames wat goed is, en melden ze zich. Ik snap niet hoe je weg kunt lopen bij een gewond dier, of überhaupt weglopen zonder na te gaan hoe het met het aangevallen dier gaat. Toch veel mensen die dat doen.

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:03

De reden dat ik het Amsterdamse bos mijdt...

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-25 07:52

Ik blijf het bizar vinden dat je paarden routes met losloop plekken combineert. Heb vaak gereden in Amsterdamse bos en wel paar x aanvaring gehad, met grote waffel terug dat " zij hier gewoon mogen lopen " maar dat heb ik hier in bos ook gehad, idem situatie honden mogen los in buurt van ruiterpad. Staan er in ene 6 berner sennens te blaffen en zelfs 1 sprong er tegen mijn über brave merrie op. eigenaren deden niks en zeiden dat ik weg moest rijden. No way met 6 jagers achter me aan. Ben blijven staan tot ze ophoepelde.
Diezelfde honden hebben mijn hond overigens eens van een brug af gejaagd de sloot in.
Hoop dat de eigenaren van zwarte hond zich netjes melden