1 April 2025: Start van een nieuw bedrijf?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

1 April 2025: Start van een nieuw bedrijf?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-25 14:47

*Bokt
Bokt Community

Het logo van Dierbel.nl

En toen was het zomaar ineens al weer 2 april. 1 April heeft op Bokt wel een beetje een reputatie en elk jaar opnieuw proberen aan de verwachtingen te voldoen, valt nog lang niet altijd mee! Desondanks hebben we ook dit jaar weer een poging gewaagd jullie bij de neus te kunnen nemen.

Dit jaar hadden we wat hulp ingeschakeld: verschillende bokkers waren bereid hun webcam met ons te delen en Ayasha wou wel meehelpen met een blog. Daarna kwam veruit het meeste werk op NadjaNadja neer: website bouwen, streams aan de praat krijgen, Stichtingen in het leven roepen en de bijbehorende logo's maken én het 1 april Boktlogo maken. En voordat we het goed en wel doorhadden was daar de Dierbel, een parodie op de (overigens echt bestaande) visdeurbel.

Er liepen gisteren gelijktijdig 2 topics, het ene een blog van Ayasha [VN] Harmony in chaos: met een camera naar welzijn! en uiteraard het jaarlijkse 1-april topic [BZ] 1 april 2025.
De grap was dit jaar niet zo heel opvallend, dus er is flink wat gespeculeerd. Is het de dierbel? Is het iets anders? Komt er nog iets anders? Maar die dierbel, die is toch gewoon echt? En, als hij niet echt is, zou hij wel echt moeten zijn!
Sommige bokkers zijn nog wat beter in stoken dan wijzelf. Zo kwam Femke_Tweety met haar eigen variant op de dierbel-knop

Hoewel de grap niet zo groot was dit jaar, hebben wij er in elk geval veel plezier aan beleefd. Want is het idee van 1 april niet juist iemand iets laten geloven wat niet waar is? Er waren dit jaar heel veel twijfels, want dat moet het haast wel zijn, maar is het dat wel? Er zijn allerhande berichtjes en appjes bij verschillende partijen binnen gekomen met de vraag of dit alsjeblieft echt kan zijn, want 'drachtige merrie', 'zieke dieren', 'goed idee', 'ik wou dat het echt was, lijkt me ideaal', 'ik mis marestare zo!' etcetera.

En wat is een geslaagde grap zonder statjes? Niks toch? Dus hebben we ook nog wat leuke statjes voor jullie:
  • De website dierbel is 647 keer bezocht op 1 april
  • Dat is gedaan door 471 unieke bezoekers
  • In totaal waren er 2407 pageviews
  • Er is 799 keer op een bel geklikt: 396x 'Ik wil helpen', 252x 'ik zie een paard eten', 65x 'ik zie een vogel', 47x 'ik zie een egel' en 39x 'hij neemt een hap'
  • Bezoekers uit allerlei landen: Nederland, België, Zweden, Amerika, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, IJsland, Zwitserland, Tsjechië, Denemarken, Finland, Hong Kong en Nieuw-Zeeland
  • 2 aanmeldingen voor nieuwe streams

Speciale dank voor deze dag gaan naar Cayenne met haar egel-cam, Mariska28 met haar 2 andere cams, Daphne_ voor het beschikbaar stellen van haar account voor de tweede stream van Mariska28 (en alle moeite die ze gedaan heeft op te proberen haar eigen cam live te krijgen) en Ayasha voor het bijwerken van mijn nieuwsbericht naar een blog van haar hand. En natuurlijk ontzettend dankjewel aan NadjaNadja, die het leeuwendeel van het werk op zich genomen heeft _/-\o_ . Maar natuurlijk ook dank jullie wel aan jullie, gebruikers. Want zonder jullie zou het al helemaal nooit werken. Zoals gezegd, dit jaar was het niet zo groot als andere jaren, maar desondanks kijken wij op een geslaagde 1 april terug. En we hopen dat dat ook voor jullie geldt! En wij denken dus zomaar dat NadjaNadja per ongeluk haar eigen bedrijf gestart is, gisteren :))

Duhelo

Re: 1 April 2025: Start van een nieuw bedrijf?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:37

Hoe prachtig is dit! Ik had het gelezen, niet eens doorgehad dat het niet echt zou kunnen zijn. Al vond ik wel dat er weinig camera's aangemeld waren :+
Vond het stiekem wel een leuk initiatief, dus ik denk dat NadjaNadje er inderdaad eens voor moet gaan zitten en dit online houden!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 15:42

Het is volkomen langs me heen gegaan :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 17:00

Ik vond hem prachtig!

Ontzettend goed gedaan. _/-\o_

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:23

Ik vond m leuk maar ik vind de grap van Femke_Tweety ook heel leuk aangezien ik er nu pas achterkom dat ze ons in de maling nam met de 'button' :')

Ik heb me suf lopen zoeken om die ook te krijgen _O-

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:23

Haha, hij was leuk en ik had dubbel schik.

Dank voor het plezier gisteren,
En deze website kán natuurlijk gewoon in de lucht blijven!
Een soort marestare maar dan anders.

Biks en Bytes is volgens mij ook serieus nog een poos de lucht in gebleven dat jaar, dus waarom deze niet :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 19:24

SayaJones schreef:
Ik vond m leuk maar ik vind de grap van Femke_Tweety ook heel leuk aangezien ik er nu pas achterkom dat ze ons in de maling nam met de 'button' :')

Ik heb me suf lopen zoeken om die ook te krijgen _O-

:D :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 20:28

Knap hoor van het team. :j de hele site was al op gezet en ik dacht eigenlijk eerst dat jullie me voor de gek hielden met de visdeurbel. _O- dacht ‘daar trappen ze toch nooit in’. _O-
Bleek dat niet de grap te zijn. :=

Nadjanadja; en wordt de veulen-bel toegevoegd aan Bokt? O:)
Dan ga ik een camera halen voor volgend jaar :=

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 21:41

Was erg leuk om aan mee te doen! Helaas niet zoveel vogeltjes maar de paarden hebben goed hun best gedaan met veel eten op stal :')

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:12

Ik vond het ronduit PRACHTIG!
Want eigenlijk is dit gewoon een goed idee. Net zoals die visdeurbel.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:21

Ayasha schreef:
Knap hoor van het team. :j de hele site was al op gezet en ik dacht eigenlijk eerst dat jullie me voor de gek hielden met de visdeurbel. _O- dacht ‘daar trappen ze toch nooit in’. _O-

Door jouw blog geloofde ik het gewoon.... _/-\o_ jouw geloofwaardigheid is nu wel afgenomen hoor :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 22:31

Muga schreef:
Ayasha schreef:

Door jouw blog geloofde ik het gewoon.... _/-\o_ jouw geloofwaardigheid is nu wel afgenomen hoor :+

SORRY!!!
Ik moest echt alle vragen over is het echt omzeilen want ik kan dus ECHT niet liegen. _O- Voelde me meteen schuldig, :))

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:02

Iedereen reuze bedankt voor het bedenken, maken, voorbereiden en uitvoeren van de grap van dit jaar! En natuurlijk ook voor 't voeren van alle dieren! +:)+

Oh, enne...
*ding dong* : het egelvoerbakje is leeg :o
:+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:46

Ayasha schreef:

Idd, dit moet gewoon blijven! :))

Handige tip voor mensen die een livestream willen opzetten. Check of je camera RTSP ondersteund... Dat had ik ook moeten doen := Hele avond bezig geweest ene camera online te krijgen, dat werkte niet. Gelukkig had ik nog een andere op stal hangen, dus speciaal 's avonds laat die nog opgehaald, 40 km rijden. Volgende dag plekje uitgezocht, ding opgehangen, hartstikke prachtig...
Bleek ook die camera niet geschikt.

Denk niet dat ik ooit nog ga vergeten waar RTSP voor staat...

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-25 23:50

Hij was (en is!) echt ontzettend leuk :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 11:21

prompter schreef:
Het is volkomen langs me heen gegaan :D

Hier ook. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 14:45

Ik vond hem ook erg leuk, maar wel lastig te vinden. Via een pb kwam ik erachter. Ik hoop ook dat de Dierbel blijft.
Hoe kunnen al die landen dan? Hebben we bokkers in al die landen? Of zijn er ook ‘externen’ komen kijken?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-25 15:10

En wat zou uit het bloed kunnen komen dat dit verklaart? :?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 12:49

Ik mis de dierbel :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 13:18

Ik gok dat al die landen VPN is. Als ik op het werk ben ziet mijn telefoon die WiFi als onbeveiligd en schakelt dan VPN in. Ik gok dat ik al 1 van die buitenlanders ben. :))

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 15:55

In de tussentijd nog helemaal niet de tijd gehad om hier te reageren := Maar jongens, wat heb ik een plezier van jullie gehad *\o/*

Als er mensen zijn die hier echt heel erg enthousiast van worden, dan zou ik wel eens willen kijken of ik/Bokt hier daadwerkelijk iets mee kan doen :j

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:23

Ik vind het heel leuk! Maar goed dat had ik al gezegd. Alleen voor de zekerheid nog een keer :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 16:36

Ik zou het echt tof vinden. Een soort marestare/beestjes stare maar dan van uit bokt. :j Alles bij elkaar ipv ik weet niet hoeveel topics met een mogelijke link of niet. Ik heb bij marestare toch meerdere keren een eigenaar gewaarschuwd dat de bevalling begon. Of een keer een dier bij een opvang die als deze ging liggen een melding moest komen.

Hopelijk ook vanuit het buitenland te bekijken. Ik wissel af van land