Bokt Community

En toen was het zomaar ineens al weer 2 april. 1 April heeft op Bokt wel een beetje een reputatie en elk jaar opnieuw proberen aan de verwachtingen te voldoen, valt nog lang niet altijd mee! Desondanks hebben we ook dit jaar weer een poging gewaagd jullie bij de neus te kunnen nemen.
Dit jaar hadden we wat hulp ingeschakeld: verschillende bokkers waren bereid hun webcam met ons te delen en Ayasha wou wel meehelpen met een blog. Daarna kwam veruit het meeste werk op NadjaNadja neer: website bouwen, streams aan de praat krijgen, Stichtingen in het leven roepen en de bijbehorende logo's maken én het 1 april Boktlogo maken. En voordat we het goed en wel doorhadden was daar de Dierbel, een parodie op de (overigens echt bestaande) visdeurbel.
Er liepen gisteren gelijktijdig 2 topics, het ene een blog van Ayasha [VN] Harmony in chaos: met een camera naar welzijn! en uiteraard het jaarlijkse 1-april topic [BZ] 1 april 2025.
De grap was dit jaar niet zo heel opvallend, dus er is flink wat gespeculeerd. Is het de dierbel? Is het iets anders? Komt er nog iets anders? Maar die dierbel, die is toch gewoon echt? En, als hij niet echt is, zou hij wel echt moeten zijn!
Sommige bokkers zijn nog wat beter in stoken dan wijzelf. Zo kwam Femke_Tweety met haar eigen variant op de dierbel-knop
Hoewel de grap niet zo groot was dit jaar, hebben wij er in elk geval veel plezier aan beleefd. Want is het idee van 1 april niet juist iemand iets laten geloven wat niet waar is? Er waren dit jaar heel veel twijfels, want dat moet het haast wel zijn, maar is het dat wel? Er zijn allerhande berichtjes en appjes bij verschillende partijen binnen gekomen met de vraag of dit alsjeblieft echt kan zijn, want 'drachtige merrie', 'zieke dieren', 'goed idee', 'ik wou dat het echt was, lijkt me ideaal', 'ik mis marestare zo!' etcetera.
En wat is een geslaagde grap zonder statjes? Niks toch? Dus hebben we ook nog wat leuke statjes voor jullie:
- De website dierbel is 647 keer bezocht op 1 april
- Dat is gedaan door 471 unieke bezoekers
- In totaal waren er 2407 pageviews
- Er is 799 keer op een bel geklikt: 396x 'Ik wil helpen', 252x 'ik zie een paard eten', 65x 'ik zie een vogel', 47x 'ik zie een egel' en 39x 'hij neemt een hap'
- Bezoekers uit allerlei landen: Nederland, België, Zweden, Amerika, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, IJsland, Zwitserland, Tsjechië, Denemarken, Finland, Hong Kong en Nieuw-Zeeland
- 2 aanmeldingen voor nieuwe streams
Speciale dank voor deze dag gaan naar Cayenne met haar egel-cam, Mariska28 met haar 2 andere cams, Daphne_ voor het beschikbaar stellen van haar account voor de tweede stream van Mariska28 (en alle moeite die ze gedaan heeft op te proberen haar eigen cam live te krijgen) en Ayasha voor het bijwerken van mijn nieuwsbericht naar een blog van haar hand. En natuurlijk ontzettend dankjewel aan NadjaNadja, die het leeuwendeel van het werk op zich genomen heeft