Paardencentrum Olympic vreest voor grondverlies en voortbestaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Paardencentrum Olympic vreest voor grondverlies en voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-25 18:58

DTV Nieuws
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Dit is niet paardencentrum Olympic.
Foto: Marlies Trap Fotografie

Paardencentrum Olympic uit Uden dreigt grond te verliezen. De weide aan de Ariekesweg, waar momenteel paarden grazen en rondlopen, wordt in 2026 mogelijk de nieuwe thuisbasis van Honk- en softbalvereniging Red Sox. Dit kan tot faillissement leiden, wat hard binnenkomt bij de manege.

“Ik ben er helemaal verdrietig door, want ik houd van mijn paardjes”, vertelt eigenares Ans Meulendijks. “Onze vereniging is veel groter dan die van de Red Sox”, voegt ze toe. Meulendijks huurt de grond van de gemeente al dertig jaar. Het huurcontract loopt officieel nog drie jaar, maar dit kan mogelijk ingekort worden. “Als de Red Sox hier komen, dan gaan wij als manege failliet en dat kan echt niet gebeuren. Zij kunnen overal velden plaatsen, maar de paarden hebben déze plek echt nodig”, aldus Meulendijks.

Grote zorgen
De beoogde nieuwe locatie van de Red Sox raakt niet alleen Meulendijks, maar ook omliggende bedrijven en bewoners. “Wij hadden beter en eerder ingelicht willen worden over dit plan. Ook vinden wij het jammer dat ons mooie uitzicht met paarden wordt veranderd in een sportveld”, zegt een buurtbewoner. Ook is er medelijden voor de manege. "Zij huurt al jaren deze grond en zou nu ineens wegmoeten. Dat vinden wij erg lastig."

Meulendijks is bang dat de manege op termijn helemaal verdwijnt. "De weide is onmisbaar. Als we minder paarden krijgen, gaan we minder verdienen en kunnen we het niet meer bekostigen. Dan bestaat er binnenkort geen manege meer in Uden."

Elisa2

Re: Paardencentrum Olympic vreest voor grondverlies en voortbestaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 19:56

Dat wordt dan al de zoveelste die moet stoppen..

Hopelijk voor haar gaat dit niet door en kunnen de paarden er blijven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-25 20:46

Hoe kan de gemeente dat zomaar gaan toezeggen zeg.
Echt schandalig.
En in de link die er staat doen ze ook nog of de paardensport vereniging er nog blij mee kan zijn ook nog.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 08:08

Ach olympic , wat zou dat ontzettend jammer zijn. Heb hier m’n hele kindertijd doorgebracht en vanaf 7 jaar leren pony rijden toen van Grunsven het nog runde .
Alweer een bedrijf dat moet gaan stoppen. Vind het echt verdrietig te lezen .

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:33

Ach, wat zonde.
Heb daar als kind een heel leuk ponykamp beleefd. Begin jaren 90. Mocht ik op een schattige witte pony.

Echt niet te begrijpen, dat zo'n langlopend contract door de gemeente verbroken wordt. Hopelijk komen ze nog op andere gedachten.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 14:49

Ach gut. Ik had het artikel van de Red Sox gelezen en kreeg daaruit de indruk dat de rijvereniging het stuk grond niet meer nodig had, maar het steekt dus heel anders in elkaar.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:30

Naast die wei zijn er alleen een paar paddocks. Als je kijkt naar dierenwelzijn, kan Olympic inderdaad niet voortbestaan zonder die wei. Triest voor ans dat ze niet gewoon die laatste drie jaar vol kan maken zoals gepland.

Daarnaast zijn er recent al twee grote maneges gestopt hier in de regio.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:32

Welke twee zijn dat, als ik vragen mag?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:34

De Wijsthoeve en het Kantje.
De laatste doet alleen nog pension

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-25 21:36

Hoezo kan een lopend contract ingekort worden? Wat raar. Wel benieuwd wat ze dan na afloop van het contract zou gaan doen?

Ik zou als bewoner ook absoluut niet zitten te wachten op een stoft- en honkbalveld voor de deur :=.