Sport
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie
13 tot en met 16 maart vond The Dutch Masters (Indoor Brabant) weer plaats in de Brabanthallen in Den Bosch. Ik ga er sinds 3 jaar heen om verslag te doen. Het ene jaar ga ik op de zaterdag voor de dressuur, en het anders jaar ga ik op de zondag voor het springen. Dit jaar was het springen weer aan de beurt.
De middag begon met de Borek prijs. Er verschenen 31 starts in de ring waaronder 13 Nederlanders. De 12 beste gingen door naar de 2e ronde. Het parcours stond op 1m50 hoog. Helaas geen enkele Nederlandse combinatie in de top 3. Mel Thijssen eindigde op de 4e plek.
De Top 3:
1. Gilles Thomas met Lavanoche T&l Z
2. Annelies Vorsselmans met Trezeguet
3. Lillie Keenan met Opium JW van de Moerhoeve TN

Lillie Keenan met Opium JW van de Moerhoeve TN

Lillie Keenan met Opium JW van de Moerhoeve TN

Annelies Vorsselmans met Trezeguet

Annelies Vorsselmans met Trezeguet

Gilles Thomas met Lavanoche T&l Z

Gilles Thomas met Lavanoche T&l Z
Daarna werd razendsnel het parcours weggehaald en opnieuw opgebouwd voor de Rolex Grand Slam. En dat zag er heel ingewikkeld uit. En dat bleek ook toen ze begonnen. Yuri Mansur was de eerste die foutloos rond kwam. Het publiek was muisstil bij elke ruiter. En je hoorde de teleurstelling als er een balk afviel. Toen Yuri zonder fouten over de laatste hindernis kwam ging het publiek los. Dat was zo geweldig! Scott Brash was de 2e die er niets afgooide en de 3e foutloze was Simon Delestre. Als er een Nederlander een balk afgooide reageerde het publiek extra luid. Maar het bleef bij die 3. In de barrage startte Yuri als eerste maar gooide op de laatste hindernis er 2 balken af. Ook Scott bleef niet foutloos. Dat betekende dat Simon grote kans op winnen had als hij wat langzamer reed maar wel foutloos. En dat is precies wat hij deed. Terecht gewonnen!
De Top 3:
1. Simon Delestre met Cayman Jolly Jumper
2. Scott Brash met Hello Chadora Lady
3. Yuri Mansur met Miss Blue-Saint Blue Farm

Yuri Mansur met Miss Blue-Saint Blue Farm

Yuri Mansur met Miss Blue-Saint Blue Farm

Scott Brash met Hello Chadora Lady

Scott Brash met Hello Chadora Lady

Simon Delestre met Cayman Jolly Jumper

Simon Delestre met Cayman Jolly Jumper
En dan heb ik nog 2 foto's gewoon omdat ik ze heel gaaf vind.

Kim Emmen met Imagine

Marlon Modolo Zanotelli met Grand Slam VDL
Het was een zeer geslaagde middag. Vooral ook omdat ik via de zijkant snel het pand kon verlaten en dus ook snel de parkeerplaats af was.

Mijn volgende evenement is komende zaterdag. De NSvT hengstenkeuring in Lunteren.