[USA] Vrouw trekt paard aan staart, kind valt eraf en raakt gewond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

[USA] Vrouw trekt paard aan staart, kind valt eraf en raakt gewond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-25 18:29

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Een ruiter aan het buitenrijden, afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Een vijfjarige jongen is op 23 februari 2025 van een paard gevallen nadat een onbekende vrouw aan de staart van het dier trok. Dit gebeurde tijdens een begeleide buitenrit die werd georganiseerd door Ocean View Stables in Daly City, ten zuiden van San Fransisco. Op videobeelden zijn twee kinderen op een paard te zien, beiden dragen een helm en worden begeleid door een volwassene die het paard aan een touw leidt. Onderweg passeren ze een man en een vrouw, die langs de route staan. De vrouw loopt achter het paard langs en trekt hem aan zijn staart. Het dier schrikt hiervan en begint te bokken, waardoor het jongetje eraf valt. De man en de vrouw begonnen volgens een lokale nieuwszender te lachen en liepen vervolgens weg. Achteraf bleek de jongen na medisch onderzoek een gebroken been en een flinke bloeduitstorting te hebben opgelopen.

Verklaring stal
Caroline Reed, de stalmanager bij Ocean View, vertelt dat ze in dit soort situaties altijd vragen of het kind weer op het paard wil en dat wou het kind wel. Volgens haar weigerden de ouders medische interventie. Tussen het incident en het moment dat ouders en het kind de stal weer verlieten, zou ongeveer een uur hebben gezeten. In die tijd liep het kind rond op het terrein, speelde met zijn zus en toonde hij daarbij geen tekenen dat hij gewond was. Volgens de stal zijn hier ook videobeelden van. Volgens hen heeft de familie van de jongen ook nooit aan hen verteld dat het kind wel degelijk gewond geraakt bleek te zijn. Dat het kind na de val enige tijd geen tekenen van een verwonding liet zien, wordt ook bevestigd door de moeder in een gesprek met KTVU.

Ocean View heeft intussen aangifte gedaan bij de politie van het incident. De politie heeft de betrokken vrouw later weten te traceren en haar aangehouden. Dit kon met wat hulp van de plaatselijke gemeenschap. Na een verblijf van zo’n drie uur in de cel, werd de vrouw op borgtocht vrijgelaten, in afwachting van verder onderzoek.

Bij de gebruikte bronnen zijn foto’s en video’s te zien van dit incident.

Gebruikte bronnen:

LibertyLucky

Re: [USA] Vrouw trekt paard aan staart, kind valt eraf en raakt gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:58

Wat een walgelijk stel..
Lachen hoe een kind door jouw toedoen, van een pony afgeboekt wordt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:06

Dan spoor je ook niet zeg... ze heeft nog geluk dat dat paard haar niet recht in het gezicht heeft getrapt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:11

Oh ja dat filmpje had ik gezien op tiktok, echt wat een debiel ben je dan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 19:26

Polar schreef:
Dan spoor je ook niet zeg... ze heeft nog geluk dat dat paard haar niet recht in het gezicht heeft getrapt.

Nou dit ja.
Ik snap echt niet waarom je dit zou doen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 11:07

Paardjes lijken kuikenmak.

Netjes ieder met eigen begeleider, kindjes netjes een cap op.
Ziet eruit als manege/stal die echt gewoon wel serieus is op veiligheid.

Maar als je ineens half in de blinde hoek van een paard, gebukt, van achteraf half rennend naar een paard gaat en vanuit die situatie ineens aan een staart trekt, vind ik het geen wonder dat het diet een keer uitslaat.
Voorste dier reageert verder ook nauwelijks.

Het was absoluut niet volkomen op hol of eem idiote bokpartij.
Ik vind het dier nog héél eerlijk, em een ietwat oudere ruiter had dit probleemloos kunnen uitzitten.
Maar dit is natuurlijk een super jong kindje nog, en volkomen begrijpelijk dat dat er als een tuimelpoppetje afvliegt.

Ik denk dat de situatie nog veel beroerder had kunnen aflopen.
Nu 'alleen maar' blauwe plekken en een gebroken been.

Maar met iets heftigere paarden (ipv alleen uitslaan echt op hol, inclusief het andere paard, of zonder cap, of zonder begeleiding aan touw, of, of,....)

Die mensen die zo ineens op een paard af lopen, vanuit die hoek, om zomaar aan een staart te trekken, die spoort niet helemaal.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:12

Hoe kom je er in hemelsnaam bij een paard aan zijn staart te trekken..... Sommige mensen hebben echt 1 hersencel meer dan een goudvis.

En ik wil ook even iets krijg over het gebroken been en dat de stalhouders er niets aan zagen.
Ik heb ooit mijn voet gebroken in Duinrel. (ik was toen 11) Ik sprong in de ballenbak en dacht dat die dieper was en tijdens de landing sloeg mijn voet dubbel.
We dachten dat het gewoon verzwikt was, dus de hele dag erop gelopen. Zelfs nog trampoline gesprongen.

We waren overigens van niet met onze ouders, maar met een speeltuinvereniging naar een speciale dag die daar werd gehouden. En we liepen met groepjes kinderen rond zonder leiding erbij.

Later kreeg ik toch steeds meer last. Dus de leiding opgezocht en naar de EHBO, die verwezen ons door naar de SEH.
Die avond naar de SEH geweest en toen bleek dat ik mijn middenvoetsbeentje gebroken had. |o

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:20

fjordjes schreef:
Oh ja dat filmpje had ik gezien op tiktok, echt wat een debiel ben je dan.

Ik kwam het ook tegen. Bizar om te zien. Verwachtte die actie ook totaal niet toen het filmpje langskwam. Dader heeft nog geluk, voor hetzelfde geld had het paard een uithaal gedaan en had ze zelf slachtoffer geworden. Nu is dat helaas een kind.

Gloriosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:31

FemkeTweety, sluit ik me compleet bij aan

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-25 06:39

Ben nou wel benieuwd naar dat filmpje dan.
Wat een verstand...