Steve Guerdat niet naar Wereldbekerfinale door herniaoperatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Steve Guerdat niet naar Wereldbekerfinale door herniaoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 23:29

Bokt Nieuwsredactie
Sport

Steve Guerdat, hier met Albfuehren's Bianca. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Steve Guerdat heeft bekend gemaakt dat hij om medische redenen niet zal deelnemen aan de Wereldbekerfinale in Basel, Zwitserland.

Hernia
Guerdat heeft al langer last van lichamelijke klachten. Vlak voor Kerst is hij geopereerd aan zijn meniscus, en afgelopen dinsdag aan een hernia. Hij geeft aan dat het niet ernstig is, maar dat zijn lichaam wel tijd nodig heeft om te herstellen. "De ambitie om deel te nemen aan de Rolex Grand Slam wedstrijden en me te kwalificeren voor de Wereldbekerfinale in Basel, heeft mij iets te ver gedreven. Mijn passie nam het over van mijn verstand. Helaas hebben mijn artsen vandaag duidelijk gemaakt dat het ondenkbaar is dat ik de komende weken in het zadel zal zitten. Ik moet eerst weer op mijn benen komen. Ik ben in goede handen, en ik ben zeer gemotiveerd om snel terug te keren in het zadel, maar ik mijn lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. De pijn en angst van de afgelopen dagen hebben me doen beseffen dat het allemaal geen zin heeft als mijn gezondheid en conditie niet optimaal zijn. Dit is een zware domper. Zeker na alle inspanningen die we dit seizoen met het team hebben geleverd."

Positief
Ondanks deze tegenslag blijft Steve wel positief: "ik ben me ervan bewust dat ik een bevoorrecht leven leid. Ik zal dat nooit vergeten".

Gebruikte bronnen:

gomir

Re: Steve Guerdat niet naar Wereldbekerfinale door herniaoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 13:54

Best naïef om te denken dat je kort na zo'n operatie een wereldbekerfinale kan rijden :+
Voor Kim Emmen mooi nieuws, die mag nu als eerste reserve nog meerijden.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 20:37

gomir schreef:
Best naïef om te denken dat je kort na zo'n operatie een wereldbekerfinale kan rijden :+
Voor Kim Emmen mooi nieuws, die mag nu als eerste reserve nog meerijden.

Hij geeft tenminste wel toe dat hij onverstandig is geweest om zo lang door te doen

Texas02

Re: Steve Guerdat niet naar Wereldbekerfinale door herniaoperatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 22:39

Hij heeft afgelopen zondag in Göteborg gereden in de kwalificatie voor de wereldbekerfinale in Basel, die begin april is. Daarna is hij dinsdag geopereerd aan zijn hernia. Ik weet niet wat er dan naief is? Je kunt je toch kwalificeren in de hoop dat.. Stel dat het wel gekund had en hij was niet gekwalificeerd. Dan ben je pas flauw.