Sport

Steve Guerdat heeft bekend gemaakt dat hij om medische redenen niet zal deelnemen aan de Wereldbekerfinale in Basel, Zwitserland.
Hernia
Guerdat heeft al langer last van lichamelijke klachten. Vlak voor Kerst is hij geopereerd aan zijn meniscus, en afgelopen dinsdag aan een hernia. Hij geeft aan dat het niet ernstig is, maar dat zijn lichaam wel tijd nodig heeft om te herstellen. "De ambitie om deel te nemen aan de Rolex Grand Slam wedstrijden en me te kwalificeren voor de Wereldbekerfinale in Basel, heeft mij iets te ver gedreven. Mijn passie nam het over van mijn verstand. Helaas hebben mijn artsen vandaag duidelijk gemaakt dat het ondenkbaar is dat ik de komende weken in het zadel zal zitten. Ik moet eerst weer op mijn benen komen. Ik ben in goede handen, en ik ben zeer gemotiveerd om snel terug te keren in het zadel, maar ik mijn lichaam heeft tijd nodig om te herstellen. De pijn en angst van de afgelopen dagen hebben me doen beseffen dat het allemaal geen zin heeft als mijn gezondheid en conditie niet optimaal zijn. Dit is een zware domper. Zeker na alle inspanningen die we dit seizoen met het team hebben geleverd."
Positief
Ondanks deze tegenslag blijft Steve wel positief: "ik ben me ervan bewust dat ik een bevoorrecht leven leid. Ik zal dat nooit vergeten".
Gebruikte bronnen: