Nieuw: Men- & Tuigspektakel Exloo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Nieuw: Men- & Tuigspektakel Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 15:22

Hoefnet
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Ros Fotografie

De organisatie van SWM Exloo, dat dit jaar vanwege de drukke kalender helaas niet door kon gaan, komt met een nieuw concept. Op het terrein van Hippisch Centrum Exloo wordt op zaterdag 3 mei een Men- & Tuigspektakel georganiseerd.

Voor menners is er de mogelijkheid om twee vaardigheidsproeven te rijden. Dit vindt plaats op zand en in beide rondes zijn winstpunten te verdienen. Daarnaast is het mogelijk een minimarathon te rijden, het parcours daarvan is vergelijkbaar als die van de indoormarathons. Er zijn twee marathonhindernissen en verschillende kegelpoorten onderweg. Hier wordt niet voor winstpunten gereden maar er zijn wel prijzen te verdienen. Inschrijven kan via MijnKNHS.

Tuigpaardendag
De bovenstaande menactiviteiten worden toegevoegd aan het bestaande programma van de Tuigpaardendag dat jaarlijks in Exloo georganiseerd wordt. Het evenement verwelkomt normaal gesproken veel publiek, waardoor er vooral veel toeschouwers worden verwacht naast de piste waar de minimarathon in verreden wordt!

Klik hier voor meer informatie.

assie

Re: Nieuw: Men- & Tuigspektakel Exloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 23:42

Ter info 1: de minimarathon gaat over 2 manches.

Ter info 2: schijnbaar zit er iets van een storing bij mijnknhs waardoor het sommige mensen niet lukt om voor de minimarathon in te schrijven. Dit is gemeld bij de knhs en het is nu even wachten op een oplossing.
Je kunt altijd even een mailtje sturen naar de organisatie (ondergetekende :+ ) als je wilt meedoen

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 08:23

assie schreef:
Ter info 1: de minimarathon gaat over 2 manches.

Ter info 2: schijnbaar zit er iets van een storing bij mijnknhs waardoor het sommige mensen niet lukt om voor de minimarathon in te schrijven. Dit is gemeld bij de knhs en het is nu even wachten op een oplossing.
Je kunt altijd even een mailtje sturen naar de organisatie (ondergetekende :+ ) als je wilt meedoen

Correctie bij ter info 2:
In principe kan de minimarathon alleen via de desktopversie worden ingeschreven. Via de app kan er wel voor de vaardigheid ingeschreven worden. :)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 05:43

Ik heb mij ingeschreven! Zowel vaardigheid als de minimarathon. Vraag me alleen af: waar blijven al die tuigpaarden? Hoeveel banen hebben ze eigenlijk in Exloo?

Heb met mijn andere merrie wel eens in Exloo gereden, op een tuigpaardenevenement. Alleen was er toen geen mennen bij.

Is er ook een plattegrond oid?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 10:19

De vaardigheid is achterin op de ovaalbaan.

De minimarathon en tuigpaarden rijden allebei (om en om) op de hele grote zandplaat. Het parcours voor de minimarathon wordt zo opgezet dat de tuigpaarden eromheen kunnen rijden en van hand kunnen veranderen etc.
We moeten nog even kijken hoe veel inschrijvingen er zijn hoe de verdeling wordt, maar wrs 2 tuigpaardrubrieken en dan een half uur minimarathon.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 11:43

Leuk! Ik zag dat de inschrijvingen goed gaan. Een half uur voor al die deelnemers met ieder twee manches lijkt me wat krap, maar dat laat ik aan jullie als organisatie over :)

Ik heb er in ieder geval mega veel zin in en ik vind het bovendien fantastisch dat jullie dit organiseren!!

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 14:40

Oh dat had ik wat beter mogen verwoorden, het is steeds om en om. Dus 2 rubrieken tuigpaard en dan een half uur minimarathon, dan weer 2 rubrieken tuigpaard en een half uur minimarathon. Etc. Het is nog even afhankelijk van het aantal inschrijvingen hoe we het gaan verdelen.

En dan gaan we wel zien hoe het gaat lopen :)