Over de Regenboog: januari 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Over de Regenboog: januari 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-25 22:04

*Bokt Nieuwsredactie
Bokt Community

Over de Regenboog
Afbeelding

Over de regenboog is een rubriek binnen de Bokt Community. Hierin willen we overleden viervoeters een laatste eerbetoon geven op [VN] Voorpagina Nieuws. Bellatrix verzorgt Over de Regenboog.

Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.

Rideltje

Rideltje1992 schreef:
Op deze manier een laatste eerbetoon voor mijn alles liefste merrie die 2e kerstdag plots is heen gegaan op 28 jarige leeftijd. Ik mis je.

Sierra, Aston Martin & Portofino

Afbeelding
Ashton Martin

Afbeelding
Sierra

Afbeelding
Portofino

cp112 schreef:
Eind november begon de ellende. Een van de jaarlingen ziek. Koorts, diarree en flink afvallen in korte tijd. Helaas overleed zij vrij vlot daarna op de kliniek, weinig antwoorden en vermoeden was rode bloedworm (ondanks strikt ontworm schema!) Niet veel later weer 1 wel met iets andere symtpomen. Bleef goed eten en geen koorts of diarree maar viel wel heel snel af. Na 2 dagen thuis aan de AB toch de kliniek weer gebeld want ik vertrouwde het niet en een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Op die ochtend trof ik hem liggend op stal, er was ook voor hem geen redden meer aan....

Inmiddels definitief de rode bloedworm. Huisbezoeken van kliniek en de GD en ons schema onder de loep.
Ondertussen werden er meer ziek. Jaarlingen en twenters. Wederom naar de kliniek waar er op een gegeven moment 4 tegelijk stonden.

3 daarvan konden na 2 weken naar huis. De 4e moest langer blijven. Alles op alles gezet, medicaties, bloedtransfusie en plasma. Het mocht allemaal niet baten en zo overleed hij na een maand vechten op de kliniek ook....

Diddle

Diddle in november 2024

Akshay schreef:
“Als twee bruine ogen vragen, help me want ik voel me niet fijn. Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde.. egoïstisch zijn?”

Na 18 jaar aan mijn zijde kwam het moment om een eerlijke keuze te maken. In 2006 vond ik mijn verzorgpony via Bokt.nl en na het overlijden van zijn baasje bokker Diddles/Binko in 2007 kocht ik, zelf nog 16 jaar, mijn eigen pony.

Samen opgegroeid en ouder geworden.. Zoveel aan hem te danken.. TREC, mennen, lange lijnen en vooral professioneel hovenier. Talent voor alles!

Diddle is 27 jaar geworden.

Gigant

Gigant. Foto: Jodi Hoksbergen

ChristaMoor schreef:
Wat als een valentijnscadeautje begon, een dekking voor mijn Groninger merrie, werd ruim een jaar later, op 9 mei 2006 geboren. Een prachtig groot zwart hengstveulen kreeg de naam Gigant. Uiteindelijk groeide hij niet zo hard en werd hij al snel omgedoopt tot Git.
Git heeft een geweldig stabiel leven gehad, zonder tegenslagen. Op de grond echt mijn maatje, maar met het rijden ben ik altijd onzeker gebleven. Een jaar of drie geleden daarom ook gestopt met rijden. Een geweldig lieve bijrijdster heeft hem de afgelopen vier jaar gereden.
Helaas hebben we op 31 januari de zware beslissing moeten nemen om Git te laten inslapen.

Lieve Git, je bent nu voor altijd vrij.....

Alja

Re: Over de Regenboog: januari 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:09

Sterkte voor iedereen…

En cp112 wat superheftig voor jou zeg!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:10

Ik lees deze rubriek altijd, hoewel ik tot nu toe nooit een van de paarden die over de regenbrugboog gegaan zijn, "live" heb gekend maar ik word altijd geraakt door de manier waarop er over ze geschreven wordt. Voor al deze paarden, of ze nou jong zijn gebleven of oud zijn geworden, geldt: "You have been loved". En ze worden gemist.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:38

Iedereen heel veel sterkte, maar cp112,pffff ongelooflijk wat jullie voor de kiezen hebben gehad.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 22:42

Heel veel sterkte maar extra veel voor cp112.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:11

Sterkte allemaal :(:)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:16

Wat een verdrietige berichten weer van al die geliefde maatjes. Sterkte. :knuffel:

cp112, geen voorstelling kan ik maken hoe het voor jou moet zijn. Wat heftig. :knuffel:

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 00:07

Dankjewel allemaal!

We zijn nog steeds knetterhard aan het vechten tegen deze ellende. De 2 twenters leken al die tijd goed te gaan en gingen de paddock weer op. Maar binnen een week vielen ze beide in en ondanks dat ze nu al meermaals ontwormt zijn (onder begeleiding van de DA en een maag/darm beschermer bijgespoten) komt er bij hun nu ook heel veel af.
Ze zijn weer verhuist en krijgen weer meer extra voer bij en ze lijken goed bij te komen gelukkig nu we weer een paar dagen verder zijn.

Een ware nachtmerrie dit.... de jaarlingen die we over hebben (slechts 3...) lijken het ergste nu achter de rug te hebben.
Fingers crossed en hopen op snel lekker weer zodat ze de energie in andere dingen kunnen stoppen.

De foto van Aston, de witte, is nog geen maand voor hij overleed gemaakt... zo ontzettend hard is het gegaan.

De andere bokkers ook veel sterkte met het verlies van jullie maatjes.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 09:10

Oef jeetje cp112.. tranen over mijn wangen bij jouw verhaal..
Hoe pijnlijk en verdrietig ook dat mijn vriendje er niet meer is.. Hij had in elk geval een boekje volgeschreven. Bij jou gaat het om superjonkies en dan ook nog 3 tegelijk en een hoop stress om de rest .. :(:)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:04

Heel veel sterkte allemaal en dikke knuffel :(:)

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 10:08

Heel veel sterkte allemaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:37

cp112 schreef:
Dankjewel allemaal!

We zijn nog steeds knetterhard aan het vechten tegen deze ellende. De 2 twenters leken al die tijd goed te gaan en gingen de paddock weer op. Maar binnen een week vielen ze beide in en ondanks dat ze nu al meermaals ontwormt zijn (onder begeleiding van de DA en een maag/darm beschermer bijgespoten) komt er bij hun nu ook heel veel af.
Ze zijn weer verhuist en krijgen weer meer extra voer bij en ze lijken goed bij te komen gelukkig nu we weer een paar dagen verder zijn.

Een ware nachtmerrie dit.... de jaarlingen die we over hebben (slechts 3...) lijken het ergste nu achter de rug te hebben.
Fingers crossed en hopen op snel lekker weer zodat ze de energie in andere dingen kunnen stoppen.

De foto van Aston, de witte, is nog geen maand voor hij overleed gemaakt... zo ontzettend hard is het gegaan.

De andere bokkers ook veel sterkte met het verlies van jullie maatjes.

Jeetje echt verschrikkelijk heftig zoveel jonge paarden verliezen. Kan rode bloedworm dit echt allemaal veroorzaken?

Hopelijk komt de rest er doorheen..heel veel sterkte!

En voor de anderen natuurlijk ook, die hebben gelukkig wat respectabelere leeftijden behaald.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 18:44

Wat een ellende cp112, veel sterkte.

Ook voor het verdriet van alle anderen uiteraard een dikke knuffel. :knuffel:

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 20:03

Heel veel sterkte allemaal :(:)

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 22:17

cp112 wat een nachtmerrie moet dit zijn geweest. Heel veel sterkte met dit grote verlies.Wat een angst om het steeds weer terug te zien. Hopelijk gaan ze nu dan echt blijvend vooruit.

Het verlies van één is al zo zwaar |(

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 00:45

Heel erg veel sterkte met het verlies van jullie maatjes. Ik vind het altijd erg ontroerend om te lezen hoe liefdevol iedereen over zijn maatje schrijft.

Wat heftig cp112, wat een nachtmerrie. Ik duim voor een spoedig herstel van je jaarlingen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 14:05

Heel veel sterkte allemaal....

@ cp112 wat heftig zo kort op elkaar de verliezen en de onzekerheid van de overige paarden. Ik hoop echt heel hard dat die er bovenop komen. Sterkte!