Bokt Community

Als er wel paarden over de regenboog zijn gegaan maar hier niet tussen staan, kan dat verschillende redenen hebben. De eigenaar is er misschien nog niet klaar voor of heeft er geen behoefte aan.
Rideltje

Rideltje1992 schreef:Op deze manier een laatste eerbetoon voor mijn alles liefste merrie die 2e kerstdag plots is heen gegaan op 28 jarige leeftijd. Ik mis je.
Sierra, Aston Martin & Portofino

Ashton Martin

Sierra

Portofino
cp112 schreef:Eind november begon de ellende. Een van de jaarlingen ziek. Koorts, diarree en flink afvallen in korte tijd. Helaas overleed zij vrij vlot daarna op de kliniek, weinig antwoorden en vermoeden was rode bloedworm (ondanks strikt ontworm schema!) Niet veel later weer 1 wel met iets andere symtpomen. Bleef goed eten en geen koorts of diarree maar viel wel heel snel af. Na 2 dagen thuis aan de AB toch de kliniek weer gebeld want ik vertrouwde het niet en een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Op die ochtend trof ik hem liggend op stal, er was ook voor hem geen redden meer aan....
Inmiddels definitief de rode bloedworm. Huisbezoeken van kliniek en de GD en ons schema onder de loep.
Ondertussen werden er meer ziek. Jaarlingen en twenters. Wederom naar de kliniek waar er op een gegeven moment 4 tegelijk stonden.
3 daarvan konden na 2 weken naar huis. De 4e moest langer blijven. Alles op alles gezet, medicaties, bloedtransfusie en plasma. Het mocht allemaal niet baten en zo overleed hij na een maand vechten op de kliniek ook....
Diddle

Akshay schreef:“Als twee bruine ogen vragen, help me want ik voel me niet fijn. Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde.. egoïstisch zijn?”
Na 18 jaar aan mijn zijde kwam het moment om een eerlijke keuze te maken. In 2006 vond ik mijn verzorgpony via Bokt.nl en na het overlijden van zijn baasje bokker Diddles/Binko in 2007 kocht ik, zelf nog 16 jaar, mijn eigen pony.
Samen opgegroeid en ouder geworden.. Zoveel aan hem te danken.. TREC, mennen, lange lijnen en vooral professioneel hovenier. Talent voor alles!
Diddle is 27 jaar geworden.
Gigant

ChristaMoor schreef:Wat als een valentijnscadeautje begon, een dekking voor mijn Groninger merrie, werd ruim een jaar later, op 9 mei 2006 geboren. Een prachtig groot zwart hengstveulen kreeg de naam Gigant. Uiteindelijk groeide hij niet zo hard en werd hij al snel omgedoopt tot Git.
Git heeft een geweldig stabiel leven gehad, zonder tegenslagen. Op de grond echt mijn maatje, maar met het rijden ben ik altijd onzeker gebleven. Een jaar of drie geleden daarom ook gestopt met rijden. Een geweldig lieve bijrijdster heeft hem de afgelopen vier jaar gereden.
Helaas hebben we op 31 januari de zware beslissing moeten nemen om Git te laten inslapen.
Lieve Git, je bent nu voor altijd vrij.....