Sport
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie
Afgelopen zaterdag ben ik naar Jumping Amsterdam geweest om de dressuurruiters te fotograferen. Op deze dag werden de KNHS Para Dressuur Trophy, de Lovsta Future Challenge International Tour, en de World Dressage Cup Grand Prix Freestyle verreden.
Er kwamen veel internationale ruiters en amazones aan de de start, die allemaal hun best deden om een goede proef neer te zetten.
We begonnen de ochtend met de para ruiters. 9 combinaties kwamen hier aan start, met Frank Hosmar als enige ruiter. Het was interessant om de verschillende hulpmiddelen te zien die de deelnemers gebruikten. Ik zag iets om ze beter in het zadel te houden, en elastieken om de beugels en voeten.
De top 3 van deze rubriek:
1. Britney de Jong met Caramba N.O.P. Zij won met 78.892%.
2. Frank Hosmar met Alphaville. Hij reed 77.900% bij elkaar.
3. Loes Cevaal met Happy Hero II. Zij scoorden 77.400% .

Loes Cevaal met Happy Hero II

Prank Hosmar met Alphaville

Britney de Jong met Caramba N.O.P
Hier zie je het elastiek om de beugel en voet. Amazone Esra de Ruiter reed hiermee.

En deze vond ik gewoon super leuk.

Sandy van der Salm met Ghadir H.
Daarna gingen we door met de Lovsta Future Challenge International Tour. Ja, een hele mond vol.

De top 3:
1. Thea Bech met Dionisos. Zij won met 78.100%.
2. Sophia Ludvigsen met Blue Hors Quintana. Haar score was 78.060%.
3. Daphne van Peperstraten met Greenpoint's Cupido eindigde haar proef met 75.695%

Daphne van Peperstraten met Greenpoint's Cupido

Sophia Ludvigsen met Blue Horse Quintana

Thea Bech met Dionisos
De 3 winnaars bij elkaar. Daphne, Sophia en Thea helemaal rechts.

Aan de wereldbeker deden 15 combinaties mee. Vier hiervan zijn ruiters, de rest amazones. Ik vind veel combinaties leuk, maar ik heb een zwak voor Nanna. Ik vind haar paard erg stoer en ze rijdt bijna de hele kür op een los stangetje. Helaas greep zij net naast een podiumplek. Ik vind Ich Weiss van Thamar ook erg gaaf alleen wordt hij niet zo fijn voorgesteld. Zwiepende staart en best strak gereden. Jammer, want ik zou zo hem zo graag eens happy zien.
De top 3:
Charlotte Fry met Glamourdale. Zij won met een magnifieke 89.840%.
Becky Moody met Jagerbomb reed 86.500% bij elkaar.
Isabell Werth met Dsp Quantaz scoorden 85.265%.

Isabell Werth met Dsp Quantaz

Becky Moody met Jagerbomb

Charlotte Fry met Glamourdale
Je kon als publiek ook stemmen voor de Harmony & Fairness Award. Ik vond na het zien van de proef van Patrik dat hij die dubbel en dwars verdiende. Ik was blij te zien dat hij hem ook gewonnen had.

Patrik Kittel met Forever Young Hrh
Close up van de deken.

Patrik Kittel met Forever Young Hrh
We kregen ook nog wat entertainment in de vorm van Samatha Steenwijk en haar instructrice Roos Kolkman. Ze reden een soort van pas de deux.

Samantha Steenwijk

Roos Kolkman

Samantha Steenwijk
Ik heb een hele leuke dag gehad en mooie küren gezien. Op naar volgende week, dan zit ik op zaterdag bij de KWPN Stallion Show!