Isabell Werth’s Bella Rose bevallen van tweede veulen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Isabell Werth’s Bella Rose bevallen van tweede veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 20:52

Bokt Nieuwsredactie
Fokkerij, Sport

Isabell Werth en Bella Rose tijdens de Olympische Spelen 2021 in Tokio. Foto: ©Shannon Brinkman/FEI

Bella Rose (Bellisimo M x Cacir X), de Westfaalse merrie waarmee Isabell Werth zeer succesvol uitkwam in de internationale dressuur, is voor de tweede keer moeder geworden. De nu 20-jarige vosmerrie beviel op zondagochtend 19 januari 2025 van een merrieveulen. Op haar Instagrampagina schreef Isabell maandagochtend: “ons zondagskind is gisterenochtend om half acht geboren, een lief merrieveulen dat de naam Majestic Madeleine draagt. Bella handelde de bevalling sensationeel tijdens een ontspannen zondags ontbijt en beide maken het goed. We zijn vervuld van blijdschap en trots.” De vader van het veulen is de hengst Majestic Taonga (Toto Jr. x Jazz), van Madeleine Winter-Schulze, zo vertelde Isabell in een Instagrampost van mei 2024, waarin ze aankondigde dat Bella Rose opnieuw drachtig was.

Tweede veulen
Voor Bella Rose is dit haar tweede veulen. Op 13 mei 2023 bracht ze al een hengstveulen ter wereld: Via Bellani. De vader van dit hengstveulen is de hengst Valdiviani (Veneno x Fidertanz), ook van Madeleine Winter-Schulze, voor wie Isabell de paarden rijdt.

Met Bella Rose won ze talloze medailles, waaronder bij de Wereldruiterspelen, Europese kampioenschappen en de Olympische Spelen. In 2014 wonnen ze teamgoud tijdens de Wereldruiterspelen in het Franse Caen, individueel was er zilver in Grand Prix Special. In 2018 wonnen zij drie keer goud bij de Wereldruiterspelen in Tyron, Amerika: met het team en individueel in de Grand Prix en de Special. Bij de Europese kampioenschappen van 2019 in Rotterdam wonnen ze alles wat er te winnen viel: goud met het team en 3x individueel goud: in de Grand Prix, de Special en de Kür op Muziek. In 2021 kwam de combinatie uit op de Olympische Spelen in Tokio. Hier wonnen ze goud met het team en individueel zilver. Tijdens het CHIO Aken in 2022 nam de merrie afscheid van de topdressuursport. Daarna is ze ingezet in de fokkerij.

Op de Instagrampagina van Isabell Werth zijn enkele foto’s te zien van Bella Rose en haar pasgeboren merrieveulen.

Gebruikte bronnen:

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 04:47

Het zal wel aan de tijd van de nacht liggen, maar ik las in de vluggigheid dat Isabell Werth was bevallen van een veulen.. :')

Het wordt dringend tijd om te gaan slapen denk ik..

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:58

nine1987 schreef:
Het zal wel aan de tijd van de nacht liggen, maar ik las in de vluggigheid dat Isabell Werth was bevallen van een veulen.. :')

_O- _O- _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 13:27

nine1987 schreef:

:')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-25 19:43

nine1987 schreef:

Gevalletje Bokt-verslaafd! :')