Evidensia onder vuur om bonus bij doorverwijzen dierenziekenhuis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Evidensia onder vuur om bonus bij doorverwijzen dierenziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-25 00:12

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

IVC Evidensia, de eigenaar van ruim 300 dierenklinieken en 8 dierenziekenhuizen in Nederland, ligt onder vuur wegens een ‘mooie uitdaging’ voor de dierenartsen die aangesloten zijn bij de keten. Als zij in het eerste kwartaal minimaal 5% meer huisdieren zouden doorverwijzen naar de dierenziekenhuizen dan in de laatste maanden van 2024, dan zouden ze een bonus krijgen. Het hele team zou dan een bedrag van 20 euro per persoon krijgen om te besteden aan een leuke teamactiviteit, dit onder het mom van samen groeien en successen vieren.

Dit is tegen het zere been van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij voor Diergeneeskunde (KNMvD, de beroepsorganisatie voor dierenartsen in Nederland) en de Dierenbescherming, zij zijn boos op de keten. Zij wisten niet van deze afspraken af en stellen dat dit een slechte zaak is. De KNMvD vindt dat dierenartsen zelfstandig hun werk moeten kunnen doen, zonder ruggenspraak of druk van bovenaf. Een doorverwijzing moet volgens hen altijd in het belang zijn van het dier en de eigenaar. Zij willen dan ook op korte termijn in gesprek met de keten van dierenklinieken.

De Dierenbescherming spreekt van een ‘perverse financiële prikkel’. Volgens hen is dit precies het tegenovergestelde van de huidige belangen van dierenartszorg, die betaalbaar en bereikbaar moet zijn. Zij maken zich dan ook zorgen om de werkwijze van Evidensia, die marktleider in deze branche is. Volgens zowel de Dierenbescherming als de KNMvD zou alleen medische noodzaak een reden moeten zijn voor een doorverwijzing naar een dierenziekenhuis.

Intussen is ook Evidensia geschrokken van alle publicatie rondom deze ‘actie’ en heeft laten weten er per direct mee te zijn gestopt. In een bericht op de site van de Dierenbescherming staat te lezen dat een woordvoerder van de keten het volgende heeft laten weten: “we hebben ons onvoldoende gerealiseerd dat deze actie de indruk kon wekken dat dierenwelzijn bij ons niet vooropstaat. Dat is wel zo, en we willen op geen enkele manier een andere indruk wekken. Daarom stoppen we nu met deze actie”.

Meer problemen
Het is niet de eerste keer dat Evidensia negatief in het nieuws komt. Ze liggen al enige tijd onder vuur omdat zij hoge kosten voor onderzoeken, behandelingen en medicatie. Het belang van de aandeelhouders zou volgens veel mensen boven de gezondheid van de dieren komen. Evidensia zelf spreekt dit tegen en stelt dat ze ernaar streven om dieren de best mogelijke gezondheidszorg te geven.

Intussen stoppen ook dierenartsen die werken bij klinieken van Evidensia, omdat zij het niet eens zijn met het beleid van de keten.

Gebruikte bronnen:

Tancreda4

Re: Evidensia onder vuur om bonus bij doorverwijzen dierenziekenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:25

He getver zeg, bonussen en soort 'commissie' bij zoveel doorverwijzingen is echt smerig en precies waar het probleem bij deze keten ligt; het gaat om geld. Mensen onnodig op kosten jagen en geen nuchtere praktische aanpak meer... heel nare ontwikkeling en goed dat dit zo naar buiten is gekomen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:32

Niet alleen smerig naar de diereneigenaren toe, maar 20 euro is net een "braaf kind hier heb je een koekje" bedrag.
Duidelijk waar de centen dienen te blijven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:33

Inmiddels kunnen ze zich beter bezighouden met hun personeelsbestand, steeds meer dierenartsen en assistentes geven er de brui aan om zorg te moeten geven op basis van zoveel mogelijk centen binnenhalen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:40

Dit is ook in Veterinaire groepen gedeeld uiteraard. Iedereen was over de zeik. Niemand wil hier aan mee werken. Dit komt echt van de hoge pief en niet vanuit de dierenartsen, assistentes of management. Denk dat dat wel belangrijk is om te vermelden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:42

Nyaleti schreef:
Dit is ook in Veterinaire groepen gedeeld uiteraard. Iedereen was over de zeik. Niemand wil hier aan mee werken. Dit komt echt van de hoge pief en niet vanuit de dierenartsen, assistentes of management. Denk dat dat wel belangrijk is om te vermelden.

Mee eens. De Evidensia dierenartsen die ik ken zijn allemaal ontzettend betrokken bij hun patiënten en willen vooral alleen maar het beste voor hun cliënten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:44

BigOne schreef:
Inmiddels kunnen ze zich beter bezighouden met hun personeelsbestand, steeds meer dierenartsen en assistentes geven er de brui aan om zorg te moeten geven op basis van zoveel mogelijk centen binnenhalen.

Mijn vaste dierenartspraktijk bleek ook Evidensia te zijn geworden, liepen ze niet mee te koop, kwamen we pas achter toen we de rekening gingen betalen. Wat ons wel opviel, was dat het volledige personeel, dat we al jaren kenden, verdwenen was... Aan de assistente kon ik merken dat ze er zelf moeite mee had/tegenstand verwachtte van de klant, wat betreft de hoogte van de rekeningen...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:49

Tancreda4 schreef:
He getver zeg, bonussen en soort 'commissie' bij zoveel doorverwijzingen is echt smerig en precies waar het probleem bij deze keten ligt; het gaat om geld. Mensen onnodig op kosten jagen en geen nuchtere praktische aanpak meer... heel nare ontwikkeling en goed dat dit zo naar buiten is gekomen!

Ook zoiets: bij consumentenprogramma's, waar de hoge rekeningen worden aangekaart, zeggen verweerders van de Evidensia kliek standaard dat mensen hun huisdier maar moeten verzekeren, dan komen ze niet in de problemen. Duh, veel huisdieren zijn niet eens te verzekeren, want op latere leeftijd in huis gekomen (via asiel of verpleeghuisopname ouders) of er worden zóveel zaken uitgesloten, dat je alsnog zelf kunt betalen. Ook kunnen veel diersoorten sowieso (nog) niet verzekerd worden. Ik ben bijvoorbeeld nog geen cavia-verzekering tegengekomen.
Daarbij komt ook nog: de Dierenverzekeringen zijn van... Evidensia. Dus kunnen ze mooi de hoogte van de rekeningen afstemmen op de hoogte van de premies, en ze weten uit de eerste hand welke behandelingen ze moeten uitsluiten om lekker veel winst te maken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:52

Vorige maand zijn er zeker 9 Evidensia klinieken gesloten dus echt heel goed gaat het sowieso niet daar.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:59

Hier is ook een praktijk over gegaan naar Evidensia, veel dierenartsen hebben daar hun baan opgezegd en zijn bij een ander aan de slag.

Ook klanten kleine huisdieren en veehouders zijn er weg.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 01:00

janderegelaa schreef:
Vorige maand zijn er zeker 9 Evidensia klinieken gesloten dus echt heel goed gaat het sowieso niet daar.

Tja, het zou me verwonderen dat het wel goed zou gaan met ze, veel mensen stoppen met huisdieren, hebben het geld amper om rond te komen, laat staan dat ze dure klinieken kunnen spekken... ik begrijp het wel. Plus de negatieve berichten rondom dergelijke klinieken, dan gaan mensen op zoek naar nog niet aangesloten praktijken.
Ze hebben zichzelf letterlijk uit de markt geprijsd.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 01:22

Meer doorverwijzingen naar de klinieken?

Er valt niet meer door te verwijzen dan dat er op medische grond doorverwezen dient te worden!

Het riekt allemaal naar over de rug van het dier ( die moet extra onderzoeken ondergaan ) het baasje geld uit de zakken kloppen wat onnodig is. Hoelang gaan we dit soort “ dieronvriendelijke “ praktijken nog door de vingers zien? Er wordt bij consumenten organisaties wel geklaagd over torenhoge rekeningen, maar onnodige onderzoeken om de kas te spekken vind ik nog veel kwalijker.

Denk dat de dagen van Evidensia langzaam aan geteld zijn. Ik hoor in mijn omgeving alleen meer en meer weerstand tegen hun werkwijze.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 01:27

Zoolgangster schreef:
Tancreda4 schreef:

Ook zoiets: bij consumentenprogramma's, waar de hoge rekeningen worden aangekaart, zeggen verweerders van de Evidensia kliek standaard dat mensen hun huisdier maar moeten verzekeren, dan komen ze niet in de problemen. Duh, veel huisdieren zijn niet eens te verzekeren, want op latere leeftijd in huis gekomen (via asiel of verpleeghuisopname ouders) of er worden zóveel zaken uitgesloten, dat je alsnog zelf kunt betalen. Ook kunnen veel diersoorten sowieso (nog) niet verzekerd worden. Ik ben bijvoorbeeld nog geen cavia-verzekering tegengekomen.
Daarbij komt ook nog: de Dierenverzekeringen zijn van... Evidensia. Dus kunnen ze mooi de hoogte van de rekeningen afstemmen op de hoogte van de premies, en ze weten uit de eerste hand welke behandelingen ze moeten uitsluiten om lekker veel winst te maken.

Ja en dan de baasjes een schuldgevoel trachten aan te praten omdat ze niet verzekerd willen/kunnen zijn. Deze praktijken moeten echt een halt worden toegeroepen. Evidensia begint zich mijn inzien schuldig te maken aan kartelvorming waarbij de consument in sommige regio’s geen opties heeft tot andere zorg voor hun dier. Ik dacht dat we in NL dit soort praktijken ondemocratisch en onwenselijk achten….

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 01:43

Mijn vorige dierenarts is ook gestopt bij de praktijk waar zij al jaren werkte toen deze werd overgenomen door Evidensia. Zij gaf aan haar klanten niet meer recht in de ogen te kunnen kijken als ze de rekening moest overhandigen.

Voor zowel mijn honden als paarden heb ik exact uitgezocht wie ik kan bellen bij spoed. Gelukkig nog 1!! dierenarts hier die niet is aangesloten en zijn eigen spoed diensten draait.

Anicura hanteert trouwens dezelfde soort praktijken als Evidensia. Dus die mijd ik ook :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 02:16

Zoolgangster schreef:
Tancreda4 schreef:

Of je hebt een ras waarbij je überhaupt niet kunt verzekeren óf er is in de basis al zoveel uitgesloten dat een verzekering weinig tot geen zin heeft.
Ik heb een Shih Tzu van 8 jaar en daarvan zijn dingen als ogen, knieën, gebit en neus/luchtwegen op voorhand al uitgesloten.
Hij heeft secundaire epilepsie (getriggerd door parasietenbestrijding) en een lichte voedselallergie, dus alles wat met de epilepsie, spijsvertering en huid te maken heeft is ook gelijk uitgesloten.
Oh en hij heeft rugklachten, dus ook dat is uitgesloten.
Wat blijft er dan nog over om te verzekeren, de entingen (welke hij niet krijgt want titerbepaling)?
Dus nee, hij is basically bijna niet te verzekeren en als hij überhaupt te verzekeren is mag ik alsnog alles zelf betalen. :Y)

Mijn andere hond (keesje) is kerngezond maar bij haar zijn ook de knietjes en ik dacht de ogen bij voorbaat uitgesloten.
Plus ze is inmiddels 8 jaar, dan mag je ook meteen een hogere premie betalen ivm de verhoogde risico's dat ze wat gaat mankeren want 'senior'.

Ik zet maandelijks een bedrag opzij voor beide honden zodat ze met spoed iig gelijk geholpen kunnen worden en ik kan met mijn dierenarts gelukkig een betalingsregeling treffen als dat nodig is. :)
Daarnaast heb ik inmiddels een paar keer serieus doorbesproken wat de opties zijn voor de Shih Tzu en dat komt er eigenlijk op neer dat wanneer er grote dingen aan versleuteld moeten worden of het heeft langdurig effect op zijn epilepsie, rug of pootjes we dat niet meer gaan doen en afscheid nemen.
Dat heeft niet zozeer met de kosten te maken, al speelt dat uiteraard wel mee in de uiteindelijke beslissing, maar vnl met het welzijn vd Shih Tzu.

Net zoals er hier inmiddels een uitsterfbeleid geldt, wat inhoudt dat wanneer de cavia's er niet meer zijn er een hamster of aquarium komt en dat ik een nieuwe hond neem wanneer de laatste op zijn eindje loopt of is overleden.
Scheelt wel dat ik een vaste oppashond heb dus kom niet helemaal zonder hond te zitten wanneer de mijne wegvallen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 03:23

Figo wat eerst petplan was, was ooit €170 per jaar.
Nu €50 per maand na overname.
En ja daar zit ook weer financieel belang achter het geld belandt in dezelfde zakken als bepaalde klinieken.
Ik werd woest en ben gestopt met zoeken.
Figo heeft alleen pech want ik val onder de oude premie, ik zou anders 5-6 keer zoveel moeten betalen bij afsluiten nieuwe premie.
Klantenservice is ook niet meer wat het was je merkt dat ze gewend zijn aan botsingen van klanten die bij Petplan zaten.
Ofwel op tijd betalen of je bent de sjaak, geen andere verzekeraar verzekerd vogels helaas.

Maar ik pluis het polisblad elk jaar compleet uit en vond een voorwaarde waar ze in Utrecht van schrokken.
Een operatie aan een breuk dekken ze niet als deze in een gewricht zit, al gaat met om 1 schroef erin, ze dekken het niet.
Utrecht schrok enorm en zei dit hebben wij nooit geweten en dit moeten we dus voortaan met klanten gaan bespreken vooraf.
Ik ga maar niet zeggen wat ik denk, maar wil je bedanken voor het bellen.
Wat je zegt hiervoor verzeker je juist.
En in een recht bot mag het in een gewricht wat met 1 schroef in orde is niet?!

Ofwel Figo klanten: let hierop!!!!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 06:31

Pareltjes schreef:
Meer doorverwijzingen naar de klinieken?

Er valt niet meer door te verwijzen dan dat er op medische grond doorverwezen dient te worden!

Het riekt allemaal naar over de rug van het dier ( die moet extra onderzoeken ondergaan ) het baasje geld uit de zakken kloppen wat onnodig is. Hoelang gaan we dit soort “ dieronvriendelijke “ praktijken nog door de vingers zien? Er wordt bij consumenten organisaties wel geklaagd over torenhoge rekeningen, maar onnodige onderzoeken om de kas te spekken vind ik nog veel kwalijker.

Denk dat de dagen van Evidensia langzaam aan geteld zijn. Ik hoor in mijn omgeving alleen meer en meer weerstand tegen hun werkwijze.

Meh, ik ben 2 jaar geleden toch echt doorverwezen naar een kliniek met een aangereden kat. Het beest had z'n hele bekken kapot maar ik moest en zou doorverwezen worden want de assistent wilde niet dat de dierenarts de kat liet inslapen. _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 07:02

Je bent daar als eigenaar zelf bij? En juist als ik compleet over de zeik ben dan laat ik mij niet zomaar afpoeieren, maar ik snap dat dat niet bij iedereen zo werkt.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 07:04

Ineke2 schreef:
Je bent daar als eigenaar zelf bij? En juist als ik compleet over de zeik ben dan laat ik mij niet zomaar afpoeieren, maar ik snap dat dat niet bij iedereen zo werkt.

Was een buitenlandse arts,sprak geen nederlands, die naar de assistente luisterde en dus ook niet wilde inslapen.
En als de dierenarts weigert in te slapen om half 10 's avonds ben je gewoon uitgeluld.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 07:47

Ik dacht dat menselijke zorg vele malen beter kon, maar voor dieren is het er niet beter op geworden zo te lezen.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 07:51

Zoolgangster schreef:
janderegelaa schreef:

Tja, het zou me verwonderen dat het wel goed zou gaan met ze, veel mensen stoppen met huisdieren, hebben het geld amper om rond te komen, laat staan dat ze dure klinieken kunnen spekken... ik begrijp het wel. Plus de negatieve berichten rondom dergelijke klinieken, dan gaan mensen op zoek naar nog niet aangesloten praktijken.
Ze hebben zichzelf letterlijk uit de markt geprijsd.

Ik hoor inderdaad van meer mensen om ons heen dat ze afbouwen wat dieren betreft.
Doen we zelf ook. Het is zo gewoon niet meer leuk om dieren te houden.
Alles wat hier door leeftijd afvalt komt geen nieuwe hond meer voor in de plaats.

Wij van wc-eend principe vind ik dat met die verzekeringen.
Hond is verzekerd betekend gewoon een blanco cheque...ipv gerichte behandeling waar je dier echt iets aan heeft.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 08:06

Nyaleti schreef:

Oh hou op aub, onafhankelijke praktijk hier in de buurt 10% bonus als je een weekend met een omzet van ...plus draait, wat zeggen we daar dan van.

Ik blijf erbij (en ja ik werk voor Evidensia), we hebben het zo slecht nog niet als werknemer. Ik heb in 15 jaar tijd genoeg praktijken gezien, bij de een werd je nog slechter behandeld als bij de ander. Sinds 8 jaar dat ik voor Evi werk krijg ik eindelijk goede nascholingen, is de kwaliteit van ons werk en kliniek er enorm op vooruit gegaan, werk ik eindelijk normale werktijden met normale rusttijden (1x per 6 weken een dienst van 8u). In al die jaren ben ik niet anders gaan werken dan ik normaal doe, ik stuur niet meer door dan noodzakelijk, kosten gaan altijd in overleg met de eigenaar en worden aangepast aan het budget etc.ja ik stuur door naar Evidensia waar nodig omdat ik daar collega's heb die ik met heel mijn hart vertrouw en waar ik mijn eigen dieren ook aan toe zou vertrouwen. Mensen die weglopen, mijns inziens Al jaren onder hoge werkdruk zitten, jong zijn en niet voorbereid op de werkdruk en klanten veroorzaken de meeste werkdruk, heel eerlijk het is soms niet leuk meer en dan vraag je je af waarvoor je het doet. Gelukkig heb ik ook veel leuke klanten die ons persoonlijk waarderen en daar doe je het graag voor. De media is veel kapot aan het maken door alles eenzijdig te belichten en mensen geloven wat ze lezen. Maargoed dit is dan een keer een reactie vanaf de andere kant.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 08:20

Cemlys schreef:
Nyaleti schreef:

Oh hou op aub, onafhankelijke praktijk hier in de buurt 10% bonus als je een weekend met een omzet van ...plus draait, wat zeggen we daar dan van.

Ik blijf erbij (en ja ik werk voor Evidensia), we hebben het zo slecht nog niet als werknemer. Ik heb in 15 jaar tijd genoeg praktijken gezien, bij de een werd je nog slechter behandeld als bij de ander. Sinds 8 jaar dat ik voor Evi werk krijg ik eindelijk goede nascholingen, is de kwaliteit van ons werk en kliniek er enorm op vooruit gegaan, werk ik eindelijk normale werktijden met normale rusttijden (1x per 6 weken een dienst van 8u). In al die jaren ben ik niet anders gaan werken dan ik normaal doe, ik stuur niet meer door dan noodzakelijk, kosten gaan altijd in overleg met de eigenaar en worden aangepast aan het budget etc.ja ik stuur door naar Evidensia waar nodig omdat ik daar collega's heb die ik met heel mijn hart vertrouw en waar ik mijn eigen dieren ook aan toe zou vertrouwen. Mensen die weglopen, mijns inziens Al jaren onder hoge werkdruk zitten, jong zijn en niet voorbereid op de werkdruk en klanten veroorzaken de meeste werkdruk, heel eerlijk het is soms niet leuk meer en dan vraag je je af waarvoor je het doet. Gelukkig heb ik ook veel leuke klanten die ons persoonlijk waarderen en daar doe je het graag voor. De media is veel kapot aan het maken door alles eenzijdig te belichten en mensen geloven wat ze lezen. Maargoed dit is dan een keer een reactie vanaf de andere kant.

Evidensia geeft het toch zelf toe, dat ze dit doen?

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 08:24

Cemlys schreef:
Nyaleti schreef:

Ik heb gewerkt voor evidensia, en eerlijk. Ik ben heel blij dat ik weg ben.

De praktijk werd overgenomen, er zou zogezegd niks gaan veranderen.
Dat was de eerste 2 jaar zo. Wel wat kleine dingetjes maar niks ergs.
De praktijk was een extreem goed lopende praktijk, 24/7 dienst ook voor de paravets. Vaak lange, hectische dagen maar een onwijs gemotiveerd team die fantastisch op elkaar ingespeeld waren.
Na 2 jaar begon de ellende, de prijzen gingen de lucht in, we moesten meer consulten op minder tijd inplannen. Specialisatie werd afgenomen (Wij hadden echospecialist, dermatoloog, laboratorium, radiologist, HD/ED/Patella etc, chirurgie. en noem maar op. Alleen geen CT/MRI)
Alles moest doorgestuurd worden naar de dierenziekenhuizen. Loon is er nooit op vooruit gegaan, ja de jaarlijkse index, maar dat was standaard en hadden we ervoor ook al. Cursussen/opleidingen? Ik heb er nooit wat van gezien of gehoord. Ja evidensia academy. Sorry maar daar stond ook niet heel veel soeps op.
Uiteindelijk werd de 24/7 dienst afgepakt, als wij om 17hr (we waren open tot 19hr) nog een maagtorsie binnenkregen dan moest die maar doorgestuurd worden, want niks mocht meer in de opname blijven snachts.
De paardenkliniek zou verbouwd worden, daar zijn ze nu na 7 jaar nog steeds niet aan begonnen. Iedere keer doen ze alsof, maar veel lullen en geen acties. Dan moest de OK van paard weg, dan weer niet, dan weer wel. Continu van het kastje naar de muur gestuurd.
Als je ergens mee zat, iets moest aanvragen of wat dan ook moet je door 25 lagen heen voordat het bij de jusite persoon terecht kwam.
Langzaam begon het oude team uit elkaar te vallen, mensen gingen lopen, andere carriere, andere klinieken etc. 1 dependance dicht. Toen de 2e dependance gedeeltelijk dicht. Klanten gingen lopen, vertrokken met de dierenartsen naar klinieken die niet bij een keten aangesloten zijn.
Ook ik ben vertrokken omdat ik dichterbij (waar ik 12 jaar nooit geen problemen mee heb gehad om 60 km enkele reis te rijden) een andere fijnere kliniek gevonden had waar ik aan de slag kon en nog steeds ben.
Ik was van de zomer nog eens in de buurt, nog steeds veel contact met oud collega's, dus was even binnen gewipt. Waar voorheen het een chaos van jewelste was, er iedere dag minimaal 5 dierenartsen en 4 paardendierenartsen rondliepen, een 6 tal assistentes, laborantes etc, was er nu amper iets. 2 assistentes, 2 dierenartsen die niks te doen hadden en geen laborantes meer. Nog maar 1 paardendierenarts over die in de maatschap zat, en dus eigenlijk geen kant op kan (contractgewijs).
Het was doods, stil en bij lange na niet meer de goedlopende praktijk die het ooit is geweest.

Nu, sinds 1 januari, hebben een aantal oud collega's in hetzelfde dorp een nieuwe KH kliniek opgebouwd. Dat betekend de dood voor de evidensia kliniek, want de meeste klanten zijn nu al daarna toe vertrokken omdat de mensen vertrouwd zijn en de prijzen normaal..

Ik ben echt geen fan van evidensia. Heb ze 5 jaar meegemaakt van de 12 jaar dat ik bij die kliniek in dienst ben geweest, en wij hadden vaak lange chaotische dagen, dus ik kan niet zeggen dat we niks gewend waren. En ze hebben echt alles kapot gemaakt.

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 08:25

Het hoeft opzichzelf niet zo verkeerd te zijn dat er partijen zijn die de bedrijfsvoering overnemen en de dierenartsen goed en volledig faciliteren.

Als je op de bedrijfsvoeringskant volledig ontzorgd wordt en dmv meer capaciteit beter kunt inkopen en inderdaad ook betere roosters, training, faciliteiten kunt bieden dan heeft het wat mij betreft echt meerwaarde.

Maar lijkt nu dat het teveel is doorgeslagen van bedrijfsoptimalisatie naar nog maar 1 doel: winstgevendheid. Iedereen snapt dat een bedrijf niet verliesgevend kan zijn, maar dit slaat helaas te ver door.

Had mij echt leuk geleken om in de huidige krapte van DA hierbij te helpen en de bedrijfsvoering in alle facetten te verbeteren, maar er kleeft nu zo’n nare smaak aan dat ik vrees dat de beweging opgang is gekomen dat vertrouwen erg laag is. Te laag.