Sport

De pas 22-jarige Marloes Bos uit het Friese Peperga heeft gisteravond met haar 9-jarige ruin MC Armstrong de Grote Prijs van Beilen gewonnen. In de barrage was ze in de volgepakte manege van De Stroomruiters net een fractie sneller dan Marcella Hokse uit Staphorst en Daan van Geel uit Gees. Alledrie de combinaties bleven foutloos in de barrage. Bos won daarmee een cheque van 750 euro, maar voor haar gold vooral de eer. Want het was haar eerste zege in een Grote Prijs. "Ik vind het heel bijzonder. En dat op een concours met zoveel sfeer, dat is heel leuk", reageert Bos na afloop. "Ik had meegekregen dat Hokse en Van Geel heel snel waren, en dat ik overal heel kort moest draaien en goed moest galopperen. Maar ik had nooit gedacht dat ik sneller zou zijn", aldus de winnares na afloop.
Barrage
In de Grote Prijs van Beilen gingen gisteravond 58 combinaties van start. Daarvan bleven er vijftien foutloos, die het in de barrage tegen elkaar op mochten nemen.
Elvi Koster bleef met haar paard Marilene als eerste foutloos in die barrage. Maar haar tijd van 45.15 seconden bleek lang niet snel genoeg. Daan van Geel, die twee jaar geleden de Grote Prijs van Beilen wist te winnen, was een stuk sneller. Met zijn Ariana scherpte hij de tijd van Koster aan tot 39.75 seconden. Maar ook die tijd bleef niet lang overeind. Want in de volgende rit was het Marcella Hokse uit Staphorst, die met haar Hadiya al na 39.55 seconden binnen was.
Maar baas boven baas. Want Bos stuurde in de elfde rit haar Armstrong kort en koelbloedig over het parcours en won in een tijd van 39.44 seconden.
Tweeduizend starts
De Grote Prijs van Beilen was de ontknoping van Indoor Hartje Drenthe. Het concours van De Stroomruiters uit Beilen begon al op 28 december met dressuur- en pony-wedstrijden. In totaal waren er tweeduizend starts. Het concours groeit nog altijd in populariteit.
Op de website van RTV Drenthe is een filmpje te zien.