Checkmate, van Meredith Michaels-Beerbaum, is overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Checkmate, van Meredith Michaels-Beerbaum, is overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 20:52

Pferd Aktuell
Sport

Meredith Michaels-Beerbaum met Checkmate in 2008 in Aken. Foto: _Rianne_/Bokt Wiki

Checkmate, het succesvolle paard van Meredith Michaels-Beerbaum, is overleden. Hij mocht de leeftijd van 30 jaar bereiken. “Joey”, zoals hij thuis heette, werd op 19-jarige leeftijd teruggetrokken uit de sport. Daarna bracht hij zijn oude dag in de wei door. Dit deed hij samen Shutterfly, oftewel “Petey”, zoals hij thuis in Thedinghausen werd genoemd, het andere succespaard van Michaels-Beerbaum. Met Checkmate wist de amazone talrijke titels, grote prijzen en andere overwinningen te pakken. Daartoe behoort ook teamgoud bij de Wereldruiterspelen 2010 in Lexington/Kentucky, teambrons bij de Europese kampioenschappen 2009 in Windsor en teamgoud bij de Europese kampioenschappen van 2005.

Op haar socialemediakanalen deelt Meredith Michaels-Beerbaum mee: “ik ben zeer verdrietig, dat ik mijn vriend en partner-in-crime “Checkmate”, alias “Joey” op 30-jarige leeftijd ben verloren. Met zijn unieke stijl, hoge hoofdhouding en zijn u-vormige rug was Joey geen traditioneel springpaard. Maar hij hield van het springen, in het bijzonder als hij heel snel was! Joey droeg mij naar de zegen in enkele van de snelste barrages die ik ooit gereden heb, waaronder talrijke wereldbekerwedstrijden en grote prijzen. Hij won twee gouden teammedailles bij verschillende wereld- en Europese kampioenschappen en werd tweemaal Duits kampioen. Joey was tot zijn 19e levensjaar actief in de sport en bracht zijn laatste jaren met zijn vriend Shutterfly door op de wei achter ons huis. Ik hoop dat hij in de hemel weer samen is met zijn vriend “Petey”. Ik zal je missen, Joey”.

Terwijl beide paarden tijdens hun actieve loopbaan voornamelijk hun amazone deelden, waren ze daarna de dikste vrienden. “Wij hadden vroeger altijd het gevoel dat Shutterfly Checkmate niet mocht en dat Checkmate jaloers was op Shutterfly”, vertelde Meredith Michaels-Beerbaum tijdens een bezoek van een filmteam van de FN (de Duitse paardensportfederatie-red.). “Maar na hun carrière wilde de een niet zonder de andere naar de wei.” Begin 2023 moest de amazone al afscheid nemen van Shutterfly, kort nadat het paard 30 jaar was geworden.

Hieronder kun je de video van FN over het pensioen van Shutterfly en Checkmate, samen in de wei, bekijken:

Dorine92

Re: Checkmate, van Meredith Michaels-Beerbaum, is overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:42

Wat heb ik vroeger gesmuld van de barrages met dat paard. Hou niet eens van springen maar voor Meredith met Checkmate (en ook Shutterfly trouwens) ging ik echt wel op het puntje van mijn stoel zitten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 19:45

Dorine92 schreef:
Wat heb ik vroeger gesmuld van de barrages met dat paard. Hou niet eens van springen maar voor Meredith met Checkmate (en ook Shutterfly trouwens) ging ik echt wel op het puntje van mijn stoel zitten

Echt he, dat was een top combinatie. Ze waren inderdaad razendsnel!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:03

Earth schreef:
Dorine92 schreef:

Echt he, dat was een top combinatie. Ze waren inderdaad razendsnel!

Ja en het zag er super spectaculair uit. En ook zo'n klein vrouwtje op zo'n grooooot paard

Electra63

Re: Checkmate, van Meredith Michaels-Beerbaum, is overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:44

Mooi dat haar paarden nog lang van hun pensioen hebben genoten bij haar thuis.