Hippisch Centrum Emmen stopt, manege staat te koop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Hippisch Centrum Emmen stopt, manege staat te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-25 17:56

RTV Drenthe
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Het doek is gevallen voor het Hippisch Centrum Emmen in Erica. Het bedrijf gooit per 1 maart de deur in het slot. De lessen stoppen al een maand eerder. De manege staat inmiddels te koop voor bijna 1,7 miljoen euro.

"Na vele jaren van toewijding en passie, hebben we om meerdere redenen besloten om een nieuwe weg in te slaan", laten de exploitanten weten op de website. "Wij willen iedereen heel erg bedanken voor jullie vertrouwen, toewijding en enthousiasme de afgelopen jaren." Op de manege was donderdag niemand aanwezig die het besluit kon toelichten.

Het pand is eigendom van Johan Velzing. De ontwikkelaar kwam onlangs nog in het nieuws in verband met de nieuwbouwplannen op de plek van discotheek Party Palace in Nieuw-Amsterdam/Veenoord. Ook hij was niet bereikbaar voor een toelichting.

Het hippisch centrum bestaat uit 79 boxen, twee binnenrijbanen horecaruimte en een bedrijfswoning.

carika

Re: Hippisch Centrum Emmen stopt, manege staat te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:09

Manege Gasselte staat al een tijd te koop en nu Emmen ook nog.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:14

Van Gasselte wist ik nog niets, zo'n mooie locatie... wat ongelofelijk zonde!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:29

HCE staat al jaren te koop…
Maar nu er geen koper komt gooien ze hem dicht

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:32

Alja schreef:
HCE staat al jaren te koop…
Maar nu er geen koper komt gooien ze hem dicht

Oh dat wist ik dan weer niet.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:34

Wat zonde van beide maneges.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:42

HCE staat al sinds het begin van hun re-branding (was eerst Rietzicht, werd verbouwt en is nu HCE) steeds te koop. Ik denk dat hij zeker 3/4 eigenaren heeft gehad en nu niet meer te verkopen valt. Weinig land eromheen, magere uit-rijmogelijkheden. Geloof dat het nu juist goed loopt maar dat de eigenaren gewoon met pensioen willen? weet het niet helemaal zeker.

Ik reed er nog, en werkte er zelfs toen de familie Hop erin zat. Ergens half 1990. Liep als een trein, volle dagen en een wachtlijst. Naar escalatie en meerdere rechtzaken tegen de verhuurder (de eigenaar) gingen zij eruit en ging de eigenaar er zelf mee verder. Het liep niet omdat veel klanten weg waren gegaan. De boel weer verhuurt en dit keer aan de familie Vis. Zelfde verhaal, het liep goed, maar door wangedrag van de eigenaar is de familie Vis ook weg gegaan en zijn elders hun bedrijf verder gegaan.
Weer de eigenaar erop, maar meer met verkoop van paarden. Nu had deze goeie man een naam in de omgeving en je raad het al.. het liep weer niet. Hij besloot het te verkopen, wat ook is gebeurd. De boel is fiks verbouwt, ik moet zelf hard kijken waar wat zat, maar kan het je zo aanwijzen wat er verandert is.

Het blijft enorm jammer. Dit verdienen de eigenaren zeker niet. Helemaal nu met de kosten die die spuigaten uitlopen is het niet meer te doen om een manege te hebben. Voor pensioen moet er gewoon land bijkomen, maar het valt niet uit te breiden tenzij ze het land aan de overkant van de (drukke) weg kunnen aanschaffen. Voor pensioen heb je de boel zo vol, het is erg nauw gezaaid hier in de omgeving.

Hopelijk vinden ze toch nog iemand die het voor hun kan overnemen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:46

Als je het aantal stallen door de helft doet. Van die 3/3 naar 3/6 gaat per stal, maak je er een mooie pensionstal van. Niet veel land maar met goede paddocks zou dat nog steeds prima zijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:21

Euh, HCE is toch al jaren te koop?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:56

Ik begreep dat een investering bedrijf dit heeft gekocht en het gesloopt gaat worden

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:49

Ik hoor hetzelfde verhaal ook links en rechts. Zou zonde zijn, is een mooi bedrijf. De locatie is allen ruk. Alleen valt die grond beter te verkopen door er woningen op te bouwen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:55

carika schreef:
Manege Gasselte staat al een tijd te koop en nu Emmen ook nog.

Staat Gasselte nog wel in de verkoop? Ik vond via een makelaar wel nog een verkoopadvertentie

Het klopt dat het destijds te koop stond wegens gezondheidsredenen. Maar dat dat inmiddels wel beter gaat met de eigenaar. Dus vraag mij of het nu inmiddels nog steeds te koop staat.

Wel zonde 2 manege's dicht bij elkaar die gaan sluiten... wordt steeds lastiger om dan te beginnen met paardrijden met lange wachtlijsten.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:26

Het word onmogelijk, het word straks echt een sport voor de rijkste, en emm.. diegene die mazzel hebben dat de manege om de hoek staat.

Gasselte is een schitterende locatie, alleen al uitrij mogelijkheden daar zijn zo gruwelijk mooi. Ze hebben veel land, is daar makkelijk te komen (2 grote wegen). Pffftt... als ik het geld en de energie er voor had. <3

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 13:49

Ik ken het ook nog uit de tijd dat het Rietzicht was en de familie Hop er zat. Toen was het een ontzettend leuk bedrijf. Dat gebrek aan land is wel een punt inderdaad.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 19:16

Imre schreef:
Ik ken het ook nog uit de tijd dat het Rietzicht was en de familie Hop er zat. Toen was het een ontzettend leuk bedrijf. Dat gebrek aan land is wel een punt inderdaad.

Ik werkte er toen, we zullen elkaar dus vast wel eens gezien hebben. Was inderdaad erg leuk daar in de tijd van Fam Hop. Ze zouden de boel voor 5 jaar huren, maar zijn naar 2 jaar al gestopt door wat de eigenaar van het pand allemaal aan het flikken was. Daar lusten de honden echt geen voer van.

Hoor links en rechts dat het dus echt gesloopt gaat worden. Zonde!