Dubbel zoveel aanmeldingen voor 'paarden-lichtjestocht' in Veere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Dubbel zoveel aanmeldingen voor 'paarden-lichtjestocht' in Veere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 20:21

Omroep Zeeland
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

"Als er een prijs was, had ik 'm zeker gewonnen", zegt Ella Fonteine als ze in de manege staat. Ondanks de concurrentie is ze ervan overtuigd dat haar paard het mooist is versierd. Voor de tweede editie van de lichtjestocht wordt alles uit de kast gehaald.

Wat met trekkers kan, kan blijkbaar ook met paarden. Vorig jaar was de eerste lichtjestocht met paarden door Veere. Na afloop zei de organisatie toen dat het naar meer smaakte. In dit nieuwe jaar krijgen ze gelijk, want het aantal aanmeldingen is verdubbeld. Daarom loopt er vanavond een stoet van ruim veertig paarden door de stad.

Eerder gisteren werden de paarden versierd en klaargemaakt. Ella is dolenthousiast: "ik ben naar de Groenrijk gegaan en heb alle lichtjes geprobeerd te hamsteren".

Buitenom 'plezier hebben', is het doel van vanavond de ouderen in het verzorgingstehuis van Veere te vermaken: "we brengen ze op deze manier een lichtpuntje", zegt de 12-jarige Noor Vos uit Serooskerke. Ze vertelt dat ze vorig jaar allemaal voor het raam aan het zwaaien waren: "ik zag bij de meesten wel een glimlach op het gezicht".

Ze is al de hele middag bezig met het borstelen van het paard: "het is niet fijn om met een vies paard te rijden, zeg ik altijd". Ze doet zelf ook nog wat lichtjes om. De paarden rijden naar het verzorgingstehuis Nieuw-Sandenburg in Veere, en vervolgens over de Kade in Veere weer terug naar de manege in Gapinge.

JoyCiej007

Re: Dubbel zoveel aanmeldingen voor 'paarden-lichtjestocht' in Veere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:46

wat een leuk en origineel idee! Ben wel benieuwd naar foto's en filmpjes...?