Wolf achtervolgt twee vrouwen te paard 20 minuten lang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Wolf achtervolgt twee vrouwen te paard 20 minuten lang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-24 20:28

Elisa2

Re: Wolf achtervolgt twee vrouwen te paard 20 minuten lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 20:31

Brr, lijkt me dood eng.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:28

Wat een vreemd filmpje…ik hoor een geluid van iets van stappen (tussen het schreeuwen van 1 persoon door)? Maar het filmpje lijkt vanaf 1 plek genomen?
De titel klopt iig niet want de wolf achtervolgt ze niet; er is sprake van een soort patstelling. Beide blijven op hun plek.
Lijkt me trouwens ook eng.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:39

paars schreef:
Wat een vreemd filmpje…ik hoor een geluid van iets van stappen (tussen het schreeuwen van 1 persoon door)? Maar het filmpje lijkt vanaf 1 plek genomen?
De titel klopt iig niet want de wolf achtervolgt ze niet; er is sprake van een soort patstelling. Beide blijven op hun plek.
Lijkt me trouwens ook eng.

Het is een momentopname. Ik denk niet dat ze 20 minuten stil hebben staan staren naar elkaar.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 21:56

Ik vind het wel apart dat dit op de voorpagina geplaatst wordt? Zelf heb ik een keer een facebookbericht getipt waaruit bleek dat een paard in Nederland flink aangevallen was door een hond. Dit mocht toen niet geplaatst worden omdat Facebook geen bron was. Ik wil het filmpje zeker wel geloven hoor. Het is alleen gefilmd met een aardappel en het is van het filmpje toch niet vast te stellen wat voor dier dit nu is en waar het is? Waarom mag dit nu wel op de voorpagina? Zijn de regels nu aangepast?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:41

Kidde schreef:
Ik vind het wel apart dat dit op de voorpagina geplaatst wordt? Zelf heb ik een keer een facebookbericht getipt waaruit bleek dat een paard in Nederland flink aangevallen was door een hond. Dit mocht toen niet geplaatst worden omdat Facebook geen bron was. Ik wil het filmpje zeker wel geloven hoor. Het is alleen gefilmd met een aardappel en het is van het filmpje toch niet vast te stellen wat voor dier dit nu is en waar het is? Waarom mag dit nu wel op de voorpagina? Zijn de regels nu aangepast?

Waarschijnlijk omdat het ook in de Duitse krant en media staat dus filmpje van Facebook is niet de enige bron

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:50

Sassy4barrel schreef:
Kidde schreef:

Waarschijnlijk omdat het ook in de Duitse krant en media staat dus filmpje van Facebook is niet de enige bron

Oké dat maakt het al anders! Daar wordt verder helemaal niet naar verwezen vandaar mijn vraag

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:56

Captain schreef:
Het is een momentopname. Ik denk niet dat ze 20 minuten stil hebben staan staren naar elkaar.

Dat zijn aannames. Je schrijft ook ‘ik denk niet dat….’
Ik reageer gewoon op wat ik te zie en hoor in het filmpje en wat ik lees in het berichtje.
Ik kan de geluiden echt niet rijmen met het filmpje.

Abominabele beeldkwaliteit trouwens bovendien.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:09

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:15

Wat een mazzel dat de paarden niet aan de kletter zijn gegaan.
Het is helaas te verwachten dat dergelijke ontmoetingen met de toename van het aantal wolven in Europa toeneemt.
Gelukkig heeft het tot nu toe niet tot gewonden of erger geleid.

Het verhaal van een bokker die op de fiets in wolven gebied in midden Drenthe werd achtervolgd nadat ze ‘s avonds naar huis fietste, heeft indruk op me gemaakt.
Zij had wel het gevoel dat ze haar vege lijf heeft gered door een erf op te fietsen en op een mest tank te klimmen en om hulp te roepen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:32

paars schreef:
Captain schreef:

Ik reageer gewoon op wat ik te zie en hoor in het filmpje en wat ik lees in het berichtje.

Dat is geen aanname .. de wolf heeft hen 20 min achtervolgd. Op de terug weg naar huis hebben ze hem gefilmd en de kwaliteit zal niet zo goed zijn ivm inzoomen en omdat ze het achterwaarts gefilmd heeft terwijl ze ook haar paard reed..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 01:40

Ik hoor het de "deskundigen" nog zeggen.
"De wolf is doodsbang voor mensen"

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:28

Ik vind het knap gefilmd. Nergens op voorbereid. Portie stress van hier tot Tokyo en dan achter je filmen terwijl je ook voor je moet kijken en op een paard zit. Niet iedereen heeft dagelijks het mobieltje aan de handen geplakt. Petje af. Ik doe het ze niet na. Zou soewieso veel angst hebben om ook nog eens tijdens het filmen mijn telefoon te verliezen. Als ze het niet gefilmd hadden waren de ´ deskundigen´over elkaar heen gebuiteld om te zeggen dat ze het verzonnen hadden of waren ze net als die 2 meisje in Brabant een paar jaar geleden boos opgebeld door iemand die leeft van de wolven , dat ze het verhaal de wereld uit moesten halen omdat het niet waar was. Hulde aan diegenen die de rauwe werkelijkheid naar buiten brengen en anderen daardoor meer alert kunnen maken. De wolf onderzoekt ons aan alle kanten. We zijn geen bedreiging voor hen. En dat schuwe, wie dat verzonnen heeft.........

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 10:40

paars schreef:
Captain schreef:

Het is nooit goed.

Geen foto of filmpje: was het wel echt, was het wel een wolf, je zuigt het uit je duim

Wel een foto/ filmpje: nou viel allemaal wel mee want je kon tenslotte filmen

Wbt wolven het is NOOIT goed, want zelfs met beeldmateriaal zijn er mensen bij die je niet geloven. 8)7

Blijkbaar ken je geen Duits, ze schreeuwt GA WEG naar de wolf.
Want dat wordt geadviseerd, roepen dat hij weg moet gaan.
Dat zegt de politiek immers.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 10:41

Rizette schreef:
Ik vind het knap gefilmd. Nergens op voorbereid. Portie stress van hier tot Tokyo en dan achter je filmen terwijl je ook voor je moet kijken en op een paard zit. Niet iedereen heeft dagelijks het mobieltje aan de handen geplakt. Petje af. Ik doe het ze niet na. Zou soewieso veel angst hebben om ook nog eens tijdens het filmen mijn telefoon te verliezen. Als ze het niet gefilmd hadden waren de ´ deskundigen´over elkaar heen gebuiteld om te zeggen dat ze het verzonnen hadden of waren ze net als die 2 meisje in Brabant een paar jaar geleden boos opgebeld door iemand die leeft van de wolven , dat ze het verhaal de wereld uit moesten halen omdat het niet waar was. Hulde aan diegenen die de rauwe werkelijkheid naar buiten brengen en anderen daardoor meer alert kunnen maken. De wolf onderzoekt ons aan alle kanten. We zijn geen bedreiging voor hen. En dat schuwe, wie dat verzonnen heeft.........

Op dit filmpje kan ik eerlijk gezegd niet zien of het om een hond of wolf gaat

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 10:46

Gelukkig gaat het ook niet om jouw mening of het een hond of wolf is.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:46

Onali schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet pro wolf. Maar kan jij daadwerkelijk van dit filmpje vaststellen dat het om een wolf gaat?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:48

Maakt het uit wat ik er van vind?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:51

Kidde schreef:
Onali schreef:

Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet pro wolf. Maar kan jij daadwerkelijk van dit filmpje vaststellen dat het om een wolf gaat?

Misschien niet vanuit dit filmpje.
Maar de ruiters hebben het wel echt gezien en hebben aangegeven dat het een wolf is.

En dat hebben ze ook proberen te bewijzen omdat er anders weer word gezegd dat doen ze niet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 11:58

Je kan heel weinig uit het filmpje opmaken. Ik zie ook geen paarden, dus waren ze wel aan het rijden? Ik zie ook maar 1 persoon, waren ze wel met twee? En ik zie maar heel kort een stukje mens, was het wel een vrouw?
Maar dat zijn vragen die niemand zich zou stellen. Alleen als iemand 'wolf' zegt, moet dat precies in twijfel getrokken worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:02

Ik werd zeeziek van het onrustige bewegen van de camera, dus heb het na een paar seconden uitgezet. :o

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:03

Nou ik heb ook een wolf gezien die naar ons staarde. En het enige wat ik kon denken was ‘ snel weg’ en ‘ hondje veilig houden’. Mijn hondje was al aangelijnd , maar de lijn nog korter genomen zodat ze pal tussen ons in liep.
Ik dacht op dat moment niet aan bewijs, alleen maar aan veilig wegkomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:08

Wat je wel hoort is de emotie in haar stem. Die is echt. Ik hoor de paniek.

Ik heb van het najaar een wolf gezien bij Planken Wambuis. Heel stom, ik zag in de verte iets het pad oversteken en dacht wat een grote hond. En even later, waar blijft het baasje? Waarom loopt die hond los? Pas later het besef, dat was helemaal geen hond.

En wbt de kwaliteit van het filmpje, mijn telefoon heeft ook een bagger camera als ik inzoom. Dan wordt het beeld heel snel korrelig.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:20

Gini schreef:
Je kan heel weinig uit het filmpje opmaken. Ik zie ook geen paarden, dus waren ze wel aan het rijden? Ik zie ook maar 1 persoon, waren ze wel met twee? En ik zie maar heel kort een stukje mens, was het wel een vrouw?
Maar dat zijn vragen die niemand zich zou stellen. Alleen als iemand 'wolf' zegt, moet dat precies in twijfel getrokken worden.

Dit dus.

SusanH schreef:
Wat je wel hoort is de emotie in haar stem. Die is echt. Ik hoor de paniek.

Ik heb van het najaar een wolf gezien bij Planken Wambuis. Heel stom, ik zag in de verte iets het pad oversteken en dacht wat een grote hond. En even later, waar blijft het baasje? Waarom loopt die hond los? Pas later het besef, dat was helemaal geen hond.

En wbt de kwaliteit van het filmpje, mijn telefoon heeft ook een bagger camera als ik inzoom. Dan wordt het beeld heel snel korrelig.

Ik heb dat een keer met zwijnen gehad.
Ze staken het zandpad over en verdwenen in het hoge gras/ heide, ben ik gaan filmen zie je helemaal niks meer.
Ze waren er echt, kort daarvoor had mijn fjord zich losgetrokken en rende weg.
Die had ze dus al geroken.
Gelukkig bleef hij na een aantal meter staan en kon ik hem pakken.
Toen achter mij langs dus een rits zwijnen het zandpad overstaken.

Net als dat ik ooit een edelhert geprobeerd heb te filmen. :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:37

Gini schreef:

Precies dit! :j

Ik zie trouwens gewoon duidelijk een wolf.

Vind het ook niet raar, kennis van me is vorig jaar ook achtervolgd te paard door een wolf in de Hoge Veluwe. Zij had er een duidelijke foto van kunnen maken maar voelde zich niet heel erg bedreigd omdat het er maar een was.

In DLD zijn er nu zoveel roedels en problemen dat ik me kan voorstellen dat dit heel anders is.