Marten Luitens toppaard Fynona staat te koop

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Marten Luitens toppaard Fynona staat te koop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-24 23:40

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Marten Luiten en Fynona. Foto: Marlies Trap Fotografie

Fynona, het paard waarmee Marten Luiten schittert in de grootste kampioenschappen, staat te koop.

Marten en Fynona zijn heel succesvol bij de Junioren en Young Riders. Ze hebben in de afgelopen jaren 23 medailles bij elkaar gereden, waarvan vijf internationale gouden. Afgelopen maandag reden Luiten en Fynona nog 70,725% bij elkaar in de Grand Prix tijdens IICH Groningen, in Martiniplaza, goed voor de winst.

Het leek erop dat de combinatie zich zou richten op de Grand Prix bij de Senioren, maar die plannen zijn van de baan. De eigenaresse van Fynona, Willeke Bos, heeft haar te koop gezet. Marten Luiten wou hier na zijn winnende proef in Martiniplaza niet veel over kwijt. Hij wilde wel aan Stegen.net het volgende kwijt: "maar ik wil wel vertellen dat ik Willeke heel dankbaar ben voor de periode dat ik Fynona heb mogen rijden. Ze heeft het paard altijd voor mij beschikbaar gehouden en we hebben samen heel veel bereikt. De Grand Prix bereiken stond op mijn bucketlist".

Fynona
Fynona is een 14-jarige KWPN-merrie van Ampère x Gribaldi. Ze heeft de predikaten elite preferente en ze is de volle zus van de olympische dekhengst All at Once.

Fynona liep van 2018 tot en met 2024 zeer succesvol op zowel nationaal als internationaal niveau, en maakte deel uit van TeamNL voor het EK van 2019 (Junioren) tot en met 2024 (U25). Ze is bevestigd in alle Grand Prix-oefeningen.

Ze staat aan de leiding van de FEI World Ranking in alle jeugdcategorieën. Met een totaal van 23 medailles, 10 nationale (7x goud, 2x zilver en 1 brons) en 13 internationale (5x goud, 4x zilver, 4x brons), is ze een van de meest succesvolle internationale jeugdpaarden aller tijden.

Fynona heeft acht veulens gekregen via embryotransplantatie.

Gebruikte bronnen:

Elisa2

Re: Marten Luitens toppaard Fynona staat te koop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:23

Ik snap het wel, nu nog een mooie leeftijd voor de verkoop en kan goed verder als juniorenpaard oid.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:02

Elisa2 schreef:
Ik snap het wel, nu nog een mooie leeftijd voor de verkoop en kan goed verder als juniorenpaard oid.

Eigenlijk zelfs al een jaartje te oud. Maar nu verkopen is heel begrijpelijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:35

Ja ik snap wat je bedoeld..over een maandje alweer 15.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:44

Zou denken dat die niet geadverteerd hoeft te worden.
Top paard natuurlijk , echt alles gewonnen .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:15

Begrijpelijk, maar wel jammer voor Marten.
Maar die komt er wel hoor.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:46

Elisa2 schreef:

Ik dacht hetzelfde.
Ik snap het ook wel.