Trailer met paard belandt in de sloot in Sint Annen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Trailer met paard belandt in de sloot in Sint Annen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 19:06

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door een Bokker

Een trailer. Dit is niet de trailer uit het artikel. Foto: Marlies Trap Fotografie

In het plaatsje Sint Annen in de provincie Groningen is vrijdag 20 december 2024 een paardentrailer in een sloot beland. De gebeurde langs de N993, ook wel de Boersterweg geheten. Volgens de politie hing de trailer achter een auto, botste deze tegen een boom en schoot los van de wagen. De paardentrailer was geremd, hier schoot hij op de rem en kwam vervolgens op zijn kant in een sloot naast de weg terecht. Op dat moment stond er één paard in de trailer.

De brandweer rukte met groot materieel uit: de tankautospuit en de hulpverleningskraan gingen ter plekke. Na ongeveer 1,5 uur lukte het om het paard uit de trailer te takelen en op het droge te zetten. Het dier heeft een deken om gekregen en is onder begeleiding naar een stal gebracht. Daar werd het gecontroleerd door de dierenarts.

Hieronder is een video te zien van de trailer in de sloot en de redding van het paard:

Gebruikte bronnen:

Rocamor

Re: Trailer met paard belandt in de sloot in Sint Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:12

Wat een helden die hulpverleners.

En wat een schrik voor eigenaar / chauffeur. Hopelijk enkel schrik en kapot materieel

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:26

Loopt beetje stijfjes achter hoop geen erge schade verder

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:43

Die weg neem ik meerdere keren per week met de auto. Er zit bij Sint Annen ook een soort S-bocht in de weg, daar hebben vaker auto's in de sloot gezeten, maar hier is een trailer losgeschoten, en zo te lezen eerst tegen een boom gebotst? Ik weet alleen geen bomen daar heel dicht bij de weg, dan moet je al in de berm bezeten hebben, anders kan dit niet.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:52

Als ik het filmpje bekijk, zie ik toch wel een aantal bomen staan hoor

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:54

Rocamor schreef:
Als ik het filmpje bekijk, zie ik toch wel een aantal bomen staan hoor

Maar dan moet je dus al de berm geraakt hebben. De berm is natuurlijk wel zacht. Voor mijn gevoel staan die bomen zeker nog wel 1.5m in de berm. Maar goed, je wilt ze natuurlijk niet tegenkomen en een trailer is wat breder dan een auto. Dan kan het een inschattingsfoutje geweest zijn, en tja, eenmaal een wiel in de berm betekent wel dat er uit komen lastig kan zijn. Het is wel kleigrond hier.

Haf_Woezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 15:47

cariena1 schreef:
Loopt beetje stijfjes achter hoop geen erge schade verder

Ik vermoed van de narcose ook wel