Sport

Debora Pijpers heeft bekend gemaakt eind 2024 af te treden als directeur topsport paradressuur van Horse Sport Ireland (HSI).
Pijpers zegt: "het was een groot plezier om als directeur topsport paradressuur voor HSI. Ik ben trots op alles wat de ruiters de afgelopen jaren hebben bereikt. Ze hebben heel hard gewerkt, vastberadenheid en talent laten zien en met behulp van hun persoonlijke trainers, hun supportteams en het topsportprogramma zijn ze blijven verbeteren".
Pijpers werd interim directeur topsport van het Ierse paradressuurteam in februari 2020. Als amazone heeft ze vier paarden uitgebracht tot U25-niveau en ze maakte deel uit van Nederlandse Young Riders-team dat de gouden medaille won op het EK van 2013 in Compiègne (Frankrijk). Ze zat drie jaar lang in het Nederlandse A-kader voor Young Riders.
Pijpers trainde Demi Vermeulen en Glasten Krapels voor ze de baan bij HSI aannam. Ze heeft de rol vier jaar vervuld.
"Het is een moeilijke beslissing om te stoppen, want ik heb echt genoten van elk moment", zegt Debora. "De Ieren zijn vriendelijk en warm, en ik heb me altijd welkom gevoeld. Ik ben vooral trots op de geweldige sfeer in het team, die we in Parijs hebben gecreëerd."