Algemeen

FEI-voorzitter Ingmar de Vos is tijdens de IHSC General Assembly in Hong Kong op 6 december unaniem gekozen als voorzitter van de International Horse Sports Confederation (IHSC). Winfried Engelbrecht-Bresges, voorzitter van de International Federation of Horseracing Authorities (IFHA) is gekozen als vicevoorzitter van de IHSC,
"Het is een grote eer voor me om als IHSC-voorzitter te acteren tijdens de laatste twee jaar van mijn termijn als voorzitter van de FEI", zegt de nieuw gekozen IHSC-voorzitter Ingmar de Vos. "Ik wil Winfried graag bedanken voor zijn leiderschap en voor de vele nieuwe initiatieven die zijn ontwikkeld tijdens zijn voorzitterschap, en ik kijk ernaar uit om onze geweldige samenwerking voort te zetten."
“De noodzaak voor onze beide organisaties om samen te werken in het kader van het IHSC en naast de World Organisation for Animal Health is relevanter dan ooit tevoren. De komende jaren ligt de nadruk op het behoud van het welzijn van paarden en ik kijk uit naar de initiatieven die we op dit gebied samen zullen ontwikkelen”, besluit hij.
IFHA-voorzitter Engelbrecht-Bresges is ook de Chief Executive Officer (CEO, algemeen directeur - red.) van de Hong Kong Jockey Club (HKJC), en de voorzitter van de Asian Racing Federation (ARF), waarbij 29 nationale race-autoriteiten en race-gerelateerde organisaties uit heel Azië, Oceanië, Afrika en het Midden-Oosten zijn aangesloten.
"Ik ben erg blij dat Ingmar is gekozen als nieuwe voorzitter van de IHSC en ik ben ervan overtuigd dat de Confederatie veel profijt zal hebben van zijn bekwame leiderschap", aldus de vicevoorzitter van de IHSC, Winfried Engelbrecht-Bresges.
“De inspanningen van de IHSC zijn van vitaal belang geweest voor de duurzame ontwikkeling van de paardensport. Ik kijk ernaar uit om Ingmar te steunen bij de voortzetting van het belangrijke werk van het IHSC, met name op het gebied van paardenwelzijn en het internationale verkeer van paarden, in wat een spannende, maar uitdagende tijd is voor zowel de paardensport als de paardenrennen wereldwijd.”
De IHSC werd opgericht in 2013, toen de FEI en de IFHA hun krachten bundelden om het eerste samenwerkingsverband tussen 's werelds toonaangevende instanties voor de paardensport te creëren.