Brandweer schiet gevallen paard in trailer te hulp op N3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Brandweer schiet gevallen paard in trailer te hulp op N3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-24 18:24

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Ingezonden door meerdere Bokkers

Afbeelding ter illustratie. Foto: Renate Zuidema Fotografie

Op 3 december is de brandweer een paard te hulp geschoten. Het dier was tijdens het rijden omgevallen in de trailer, en kon niet meer overeind komen. De auto met trailer stond langs de N3 bij Papendrecht.

De brandweer probeerde het paard weer op de benen te krijgen via de voorste deur van de trailer, maar dat mislukte. Om het paard ruimte te geven, werden obstakels uit de trailer doorgeknipt en verwijderd.

Omdat men niet kon inschatten hoe het paard zou reageren, werd de trailer naar een nabijgelegen weiland aan de Parallelweg gereden, zodat de klep veilig kon worden geopend. Het paard liep op eigen kracht de trailer uit.

Voor zover bekend is het dier niet gewond geraakt.

Op onderstaand filmpje is onder andere te zien hoe het paard de trailer uit loopt.

Op de websites van onze bronnen zijn foto's te zien.

Gebruikte bronnen:

Rocamor

Re: Brandweer schiet gevallen paard in trailer te hulp op N3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:19

Pffff angstige momenten voor de begeleiders.

Hopelijk hebben zowel paard als eigenaren er niks aan overgehouden

Siers83

Re: Brandweer schiet gevallen paard in trailer te hulp op N3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 21:09

Jeetje dan schrik je ook!
Fijn om te zien dat het zo rustig allemaal gedaan is

Een ding dat ik dan niet begrijp is waarom die vrouw met de blauwe jas met een telefoon aan haar oor het paard naar buiten leid

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:19

Siers83 schreef:

Een ding dat ik dan niet begrijp is waarom die vrouw met de blauwe jas met een telefoon aan haar oor het paard naar buiten leid

Kennelijk moet het thuisfront continu op de hoogte worden gehouden. Ik begrijp sowieso niet waarom ze op die plek is blijven staan. Als het paard niet overeind kan kun je ook wel naar een betere plek rijden. Kun je de klep openen en gemakkelijker werken. Hem er achteruit uit trekken bijvoorbeeld.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 00:26

pillow schreef:
Siers83 schreef:

Kennelijk moet het thuisfront continu op de hoogte worden gehouden. Ik begrijp sowieso niet waarom ze op die plek is blijven staan. Als het paard niet overeind kan kun je ook wel naar een betere plek rijden. Kun je de klep openen en gemakkelijker werken. Hem er achteruit uit trekken bijvoorbeeld.

NIVEA
Niet Invullen Voor Een Ander.
De N3 ligt niet tussen allemaal weilanden. Die loopt door Dordrecht en Papendrecht. Aan het einde gaat het over in een andere N weg, maar de ingangen naar weilanden zitten een heel stuk verderop.
Ik kan me zomaar voorstellen dat ze gestopt is vanwege herrie, en niet verder wilde rijden met een liggend paard, als dat paard paniek krijgt terwijl het klem ligt in de trailer ben je de sjaak.
Wat betreft bellen, misschien gad ze wel dierenarts aan de lijn, of hulp die onderweg was naar haar toe.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 02:23

Siers83 schreef:

Nou exact dat!!! Ik dacht, hou op, geef aandacht aan dat dier. En wie je ook aan de foon hebt, (want ze was de hele tijd al met dat ding aan haar oor,) dan zeg je toch, moet nu hangen, tot later.

Maar dikke duim voor de brandweermannen.

En aan het begin van het filmpje zie je het paard wel heel heftig bewegen om proberen op te staan.