Ik wist het antwoord al, maar omdat ik ChatGPT open had staan dacht ik, eens kijken wat ie zegt.
Ik had het volgende gesprek:
Citaat:
Ik: Wat is de waarde van Y in het nederlandse scrabblespel?
ChatGPT zei: In het Nederlandse scrabblespel heeft de letter y een waarde van X punten.
Ik: Wikipedia zegt dat het antwoord X is.
ChatGPT zei: Je hebt gelijk, mijn excuses voor de vergissing! In het Nederlandse Scrabble heeft de letter y inderdaad een waarde van X punten, zoals je op Wikipedia kunt vinden. Bedankt voor de correctie!
Ik: Waarom wist je het niet?
ChatGPT zei: Het spijt me dat ik in eerste instantie het verkeerde antwoord gaf. Mijn fout kwam doordat ik me baseerde op een eerdere kennis van Scrabble, waarbij de letter "y" in sommige versies van het spel in andere talen een lagere waarde heeft. In het Nederlandse Scrabble is de waarde echter wel X punten, zoals je terecht aangaf. Ik leer van zulke feedback, en ik waardeer je geduld en de correctie!
Ik: Geen probleem! Blij dat ik jou ook nog iets kan leren in plaats van andersom.
ChatGPT zei: Haha, dat is een leuke manier om het te zeggen! Ik ben blij dat je me hebt kunnen corrigeren. We leren allemaal continu, en ik waardeer je betrokkenheid. Als je nog meer vragen hebt, help ik je graag verder!
Tis toch maar bizar om zulke gesprekken te hebben met ...een computer...