Bokker Sure_lee vindt het erg gezellig om met Bokkers uit eten te gaan, en op deze manier nieuwe mensen te leren kennen en gewoon een gezellige avond te hebben. Wij vonden het wel leuk om haar wat vragen hierover te stellen.
Je bent het topic gestart op 28 juni 2022, waarom heb je toen besloten om dat te doen? Mijn vriend en ik gingen toen heel vaak uit eten maar vooral samen. Omdat ik altijd wel van het meeten ben geweest via Bokt, stelde ik voor om een topic aan te maken zodat er ook andere mensen mee konden. Hij vond dat een heel leuk idee.
Wat is er zo leuk aan het uit eten gaan met, meestal, vreemden? Je hoort weer eens nieuwe verhalen, vaak hele interessante of grappige en omdat je toch een gezamenlijke passie deelt, is er altijd wel iets om over te praten.
Is het ook wel eens tegengevallen? Nee, eigenlijk nooit! Zowel de mensen als het eten niet haha!
Waar gaan jullie graag heen en ga je wel eens vaker naar hetzelfde restaurant? Met een groep vind ik het altijd wel het leukst om iets met tapas te doen. 't Zusje is wel favoriet. Maar we zijn ook wel een aantal keren bij Amore in Harderwijk geweest.
Uit hoeveel Bokkers bestond de kleinste groep waarmee je bent gaan eten? En de grootste groep? De kleinste groep was met 3, dus mijn vriend en ik en 1 andere Bokker. Het was wel de bedoeling dat er meer mensen mee zouden gaan, maar die haakten op het laatste moment af. Ik denk dat de grootste groep ongeveer 10 mensen was. Maar ik organiseer niet alle etentjes, dus misschien zijn er nog grotere groepen geweest.
Gaan er mensen vaker mee dan 1x, of is het vaak eenmalig? Er zijn mensen die ik 1 keer heb gezien, dat ligt soms ook aan de locatie waar de etentjes zijn. Want niet iedereen komt uit dezelfde regio. Maar er zijn een aantal Bokkers die eigenlijk altijd wel mee gaan als de locatie en de datum uitkomt.
Welke restaurants zou je graag nog eens proberen? Moeilijke vraag! Want als ik iets leuks zie, dan gaan we er gewoon heen. Er is wel net een nieuw restaurant in Harderwijk geopend waar je sushi kunt eten. Dat heet Doozo Asia.
Is er ook wel eens iets bijzonders/opvallends gebeurd tijden het eten? Oeh, dat kan ik me niet herinneren. Misschien andere Bokkers? Wat ik wel nog weet.. ik heb een keer voor een verkeerde dag gereserveerd. Stonden we daar met een hele club voor de deur... was er geen plek. Dus toen zijn we ergens anders heen gelopen in Zwolle. Was ook erg leuk.
Zijn er al leuke vriendschappen uit ontstaan? Ja, zeker. Er zijn dus een aantal Bokkers die vaker meegaan, en dat voelt wel alsof je weer met vrienden uit eten gaat. Maar ik spreek niet met allemaal buiten de etentjes af. Wel met een aantal.
Doe je dit alleen, of zijn er meer Bokkers waar je dit mee samen doet? Het topic is eigenlijk van alle Bokkers. Iedereen mag een restaurant en of een datum voorstellen om gezellig te gaan eten met een clubje. In het begin werd dat fanatieker gedaan dan nu. Dus wie weet geeft dit interview weer een boost aan het topic. Zou leuk zijn. Want zoals ik al zei, er zijn nog geen etentjes tegengevallen en heeft iedereen een leuke avond gehad voor zover ik weet!