Bokt Community

Beste Bokkers, daar ben ik weer,
maar vandaag is voor Polly alle eer!
Op mijn verzoek heeft zij een raadsel bedacht,
waarop van jullie een antwoord wordt verwacht.
Het antwoord hoef je aan mij niet te geven,
maar is bedoeld om later wat avonturen te beleven!
Bokkers, heel veel plezier
en pak maar snel pen en papier
Noteer het antwoord of onthoud het goed,
Dan van mij nu een vriendelijke groet.
Logisch raadsel
Je werkt sinds kort als stalhulp bij een kleine stal met vier paarden. De eigenaar is even weg voor een korte vakantie en heeft de dieren aan jouw zorgen toevertrouwd. Je wilt de paarden op stal zetten, omdat er noodweer voorspeld wordt, maar welk paard hoort ook alweer in welke box? Er hangen geen naambordjes, maar elke stal heeft wel een cijfer. Links van je zijn stal 1 en 3, rechts van je zijn nummer 2 en 4. In de wei lopen vier paarden: een Friese merrie, een Fjordenmerrie, een Halfingerruin en Ozosnel. Bij elke stal hoort ook een zadelkast. In kast één vind je vier rode bandages en een hoofdstel met een rode neus- en frontriem. In kast drie hangen twee halsters: en grote en een nog ongebruikt veulenhalstertje. Op de neusriem van het grote exemplaar zitten enkele zwarte haren. Onder het zadel in kast twee ligt een dekje met daarop aan beide kanten een vlag geborduurd. Deze heeft drie horizontale banen in rood, wit en weer rood. In kast vier staat een poetskoffer met poetsspullen én een toiletteerschaar.
Welk paard moet je in welke box zetten?
Antwoordmogelijkheden:
a) 1: Friese Merrie, 2: Fjordenmerrie, 3: Ozosnel, 4: Haflingerruin
b) 1: Fjordenmerrie, 2: Ozosnel, 3: Haflingerruin, 4: Friese merrie
c) 1: Ozosnel, 2: Haflingerruin, 3: Friese merrie, 4: Fjordenmerrie
d) 1: Haflingerruin, 2: Friese merrie, 3: Fjordenmerrie: 4, Ozosnel