Yasmin Westerink koopt paard in Denemarken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Yasmin Westerink koopt paard in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 21:04

Eurodressage
Algemeen

Yasmin Westerink, hier met Dibert L. Foto: Marlies Trap Fotografie

De Nederlandse Juniorenamazone Yasmin Westerink heeft een nieuw Juniorenpaard gekocht bij Helgstrand in Denemarken: de zevenjarige Floss Dance.

Floss Dance is een Oldenburger. Zijn vader is For Dance, en zijn moeder Fenja (Quaterback x Lordanos). Hij is gefokt door Volker Steenken uit Duitsland.

Goedgekeurde hengst
Horses.nl plaatste dat Floss Dance voor het eerst in de belangstelling toen hij als veulen werd verkocht aan Helgstrand voor 14.000 euro op de Oldenburger Veulenveiling van 2017.

Hij werd voorgesteld op de Oldenbuger hengstenkeuring van 2019, waar hij werd toegelaten. Daarna ging hij naar de hengstenkeuring van het Deens warmbloed, waar hij werd goedgekeurd.

Floss Dance kreeg na zijn tiendaagse observatieproef een deklicentie van een jaar, maar hij stond slechts één seizoen ter dekking bij Katrinelund. Omdat hij in het najaar van 2020 uit de verrichtingsproef van het Deens warmbloed werd teruggetrokken, eindigde zijn licentie.

Sportieve carrière
Floss Dance debuteerde betrekkelijk laat in de sport, op 6-jarige leeftijd met de Spanjaard Borja Agullo Llorens, in Denemarken. Hij bracht het paard uit op LA-niveau (L-/M-niveau in Nederland - red.) in januari en februari van 2023.

In de zomer van 2023 nam Camilla Laerke Stubberup de teugels over. Zij bracht hem drie keer uit, waarna een wedtrijdpauze van zes maanden volgde. Hij liep op 9 mei 2024 nog één MA-proef (ZZ-niveau - red.) in Thisted. De hoogste score in zijn carrière was 73.889%. Op zijn laatste wedstrijd scoorde hij 62.917%.

Verhuizing naar Nederland
Floss Dance is nu verkocht aan de Nederlandse Junior Yasmin Westerink, die bij Adelinde Cornelissen traint.

"Welkom Flossy! Zo'n zin in de toekomst met dit geweldige paard", schrijft Yasmin op Instagram. "Ik kan niet wachten om hem beter te leren kennen. Met dank aan mijn ouders, die me deze kans geven, en Helgstrand Dressage voor alles."

Westerink heeft met Amphitryon teambrons en individueel zilver gewonnen op het EK voor Junioren van 2024.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Yasmin Westerink koopt paard in Denemarken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-24 21:57

Waarom kopen mensen nog paarden bij die beul...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:30

Juist fijn als ze daar kopen..gaan ze er tenminste weg.

Ik vraag me altijd af waarom mensen er nog paarden aan verkopen...al weet ik het antwoord eigenlijk wel.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:31

Elisa2 schreef:
Juist fijn als ze daar kopen..gaan ze er tenminste weg.

Ik vraag me altijd af waarom mensen er nog paarden aan verkopen...al weet ik het antwoord eigenlijk wel.

Dan houd je juist de boel in stand, he.

Niet meer kopen, dan is t snel afgelopen met de handel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:32

Gaat toch niet gebeuren, hij heeft veel te goede paarden.

En zolang mensen blijven verkopen, zal hij die houden. :-)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:36

Sja, dan houdt de koper de beulerij in stand. Als paardenliefhebber vind ik daar wat van :).