Goedkeuring voor Gelderse hengst Royal King

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Goedkeuring voor Gelderse hengst Royal King

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-24 17:09

KWPN
Fokkerij

King Karim, de vader van Royal King. Foto: © Timo Martis Fotografie

Als enige deelnemer in de Gelderse fokrichting waren de verwachtingen rondom Royal King hoog gespannen en die heeft deze King Karim-zoon volledig ingelost in het 28 dagen durende verrichtingsonderzoek.

De door Anouk Noordman gefokte Royal King (King Karim uit de Grand Prix-dressuurmerrie Zeronica elite sport-dres PROK van Talos) heeft het najaarsonderzoek met glans doorstaan. Vandaag in de eindpresentatie verscheen hij zowel op buiten- als binnenterrein onder het zadel, en ook maakte hij een aantal sprongen onder zijn amazone. In de Gelderse fokrichtingen worden er nog wel cijfers toegekend aan de hengsten in het verrichtingsonderzoek en deze driejarige hengst slaagde met negens voor zijn galop, springtechniek en rijdbaarheid. “Royal King is een jeugdige hengst die ruim voldoende in het Gelderse type staat en een evenwichtige, constante verrichting heeft laten zien. Hij heeft zeer veel werk- en looplust, galoppeert met zeer veel lichaamsgebruik, toont zijn ijver bij het springen en heeft ook op het buitenterrein kunnen overtuigen met zijn focus, zeer goede instelling en betrouwbare gevoel”, lichtte commissievoorzitter Marloes van der Velden toe.

Het volledige rapport wordt gepubliceerd in de KWPN Database.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Goedkeuring voor Gelderse hengst Royal King

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 08:09

Allereerst : Gefeliciteerd aan fokker en eigenaar

Maarre, ‘Gelders’ ? Zo jammer weer dat een dressuur x tuigpaard gefokt dier in de gelderse richting goedgekeurd wordt. Onbegrijpelijk, als liefhebber en fokker word ik hier echt doodongelukkig van.

De gelderse richting heeft dit bloed niet nodig voor bloedspreiding, ondertussen worden crossbreeds met Groninger x Gelders en Frederiksborger x Gelders gewoon keihard van tafel geschoven voor het KWPN.

(Ik zeg overigens niets over de kwaliteiten van de hengst in kwestie, ik zie het alleen niet als een positieve ontwikkeling dat een hengst met dergelijke afstamming in de Gelderse richting goedgekeurd word)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:12

Was ook mijn eerste gedachte.. wat is hier Gelders aan? Ik zie het ook niet in het type. Zag wel dat deze uit Veronica komt, dus goede Gelderse moederlijn. Maar inderdaad zonde dat er dressuur bloed op is gebruikt. Deze is ook vrij kort in de rug vind ik.

Ik zie ook liever gronings of Frederikborger bloed oid waardoor de types ook meer behouden blijven.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:24

Ik dacht al; die vader van dit paard doet bij mij mbt het Gelderse helemaal geen belletje rinkelen….Zijn er ook ergens standfoto’s te zien? Ik zag wel een filmpje kon daar niet veel op zien. Wat ik zag deed me in de verste verte niet aan een gelders paard denken

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:31

Goed verwoord Cheyenne, precies wat ik dacht

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 09:58

Pallatin schreef:
Ik dacht al; die vader van dit paard doet bij mij mbt het Gelderse helemaal geen belletje rinkelen….Zijn er ook ergens standfoto’s te zien? Ik zag wel een filmpje kon daar niet veel op zien. Wat ik zag deed me in de verste verte niet aan een gelders paard denken

Bij Horses, is wel premium.

Deze week zullen de standfoto's verschijnen in de database.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 10:02

Jij zegt wat ik dacht Cheytjuh. Ik zie een mooi paard maar geen Gelderse hier in. Wat ontzettend zonde.