KWPN-goedgekeurde hengst Daily Diamond verhuist naar Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

KWPN-goedgekeurde hengst Daily Diamond verhuist naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-24 17:44

Eurodressage
Fokkerij

Dana van Lierop met Daily Diamond - Hengstencompetitie 2016.
Foto: Aniek Molenaar Fotografie

De KWPN-goedgekeurde Westfaalse dekhengst Daily Diamond is naar Canada verhuisd.

Daily Diamond is een 12-jarige hengst van Daily Deal uit Fairytale (v. Furst Heinrich x Wolkentanz I x Mister A). Hij is gefokt door Jörn Heinrich Hormann.

Goedgekeurd in Duitsland, verhuisd naar Nederland
Daily Diamond begon zijn carrière als dekhengst in Duitsland voordat hij naar Nederland verhuisde.

Hij werd voor het eerst goedgekeurd op de Hannoveraanse hengstenkeuring 2014 in Verden en later goedgekeurd voor Oldenburg in 2017 en voor Westfalen in 2018.

Na de keuring in Verden werd de hengst verkocht aan de Nederlandse Anneke Greve-Vellekoop en Nico Witte. Hij werd in 2015 goedgekeurd bij het KWPN-stamboek en werd met 87,5 punten de verrichtingstopper van het KWPN najaarsonderzoek, waarmee hij het Nederlandse olympische teampaard Total US (Edward Gal) versloeg.

Hij bracht 6 goedgekeurde nakomelingen waarvan één in Studbook I in Duitsland (Date Forever, Dipinto Grazile, Maigret van de Watermolen, Manager van Utopia, en de KWPN-gekeurde Lord Diamond en Nephew).

Sportieve carrière
Daily Diamond had meerdere ruiters in zijn jonge paardencarrière. Hij werd in 2015 eerst voorgesteld door Demy Kurstjens en in 2016 bracht Dana van Lierop hem uit in de KWPN Hengstencompetitie. In februari 2017 werden ze derde in de Finale.

Vanaf het voorjaar van 2017 werd Daily Diamond toegewezen aan Kirsten Brouwer, maar drie maanden later werd hij in training gezet bij Bart Veeze, die hem twee jaar reed. Hij werd negende in de Pavo Cupfinale van 2017 en zesde in de finale van de KWPN Hengstencompetitie 2018.

Veeze had de hengst twee jaar op stal voordat hij in het voorjaar van 2019 naar Annabel Rootveld verhuisde. In 2020 werd hij gereden door Mieke Naberink. Daily Daimond is in Nederland uitgebracht tot Z2-niveau.

Canada
Daily Diamond is nu naar Canada verhuisd en staat ter dekking op Ashland Farm in Ashton, Ontario.

Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:10

Goh ik wist niet dat Mister A nakomelingen met een stamboom had. :+

Maar jammer wel, hengst geeft fijne nakomelingen.

Muronia

Re: KWPN-goedgekeurde hengst Daily Diamond verhuist naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:12

Jeetje wat is er in die jaren al veel met dat paard heen en weer geleurd als je dit zo leest.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:29

Het verbaast me niks dat hij uit NL vertrekt, het was al wel erg lang stil.. Blijf benieuwd waarom.
Los daarvan ben ik erg blij met de nakomeling die ik ervan heb staan :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 18:59

Er staat me iets van bij dat hij geblesseerd was.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:07

Elisa2 schreef:

Huh? Wat bedoel je ?

Verder inderdaad lang niets van / over de hengst gehoord inderdaad?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 19:08

Is een grapje omdat Mister A een Bokker is. :+

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 20:18

:D
Elisa2 schreef:

:D *\%/*

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-24 19:51

Elisa2 schreef:
Er staat me iets van bij dat hij geblesseerd was.

Hij is aan koliek geopereerd maar er bleef een hele bult zitten. Die is later weggehaald.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:36

Ja dat wist ik nog, heb hem ook nog weleens gezien met die bult.

Maar goed, het maakt ook niet uit..vind zijn nafok beter dan de hengst zelf en in die zin wel jammer dat hij weg gaat.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:54

Elisa2 schreef:
Ja dat wist ik nog, heb hem ook nog weleens gezien met die bult.

Maar goed, het maakt ook niet uit..vind zijn nafok beter dan de hengst zelf en in die zin wel jammer dat hij weg gaat.

Toch, als je de cijfers er op na slaat…Qua keuringspaarden (merrie’s) echt niet slecht maar in de sport maar 1 FEI nakomeling namelijk Lord Diamond. En hij heeft er echt genoeg gehad. Alleen in NL al 708. En hij loopt zelf ook niet in de picture natuurlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 09:59

Zijn oudste nakomelingen zijn nu 10? Het komt misschien nog wel..maar wat ik veel zie zijn knappe paarden, mooi model met een fijn karakter.

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:10

Heel jammer!

Zijn nafok (Lord Diamond) geeft ook echt hele fijne karakters door...mijn 3 jarige is echt zo poepnuchter als wat en dat komt zeker niet van de moeder _O-
1 van de redenen waarom ik toen voor Lord Diamond ben gegaan...

Zeer tevreden over mijn kleinkind van DD

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 11:15

Denk dat hij doordat hij weinig zichtbaar was, dank voor de uitleg waarom trouwens!, hij in Nederland ook (te) weinig meer gebruikt wordt om rendabel te zijn? Maar ik zit weinig in de fokkerij verder.
De DD's die ik ken zijn fijne gebruikspaarden, maar zie er daarvan weinig echt echt goed subtop (nog). Kan zijn vanwege de kwaliteit, kan zijn omdat ze vanwege karakter bij amateurs komen en blijven. Maar aan de andere kant, een hele goede met fijn karakter wil een prof ook wel :D

Hoop dat de mijne een fijn subtop paard gaat worden, dat moet de tijd gaan leren. Ze is iig braaf en dapper, kan er alleen mee naar het bos, en is met 6 sport elite,dus voorlopig alles volgens plan. En dan nog is er een verschil tussen een lekker amateur subtop paard en een echte knaller...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:04

Noukie schreef:
Denk dat hij doordat hij weinig zichtbaar was, dank voor de uitleg waarom trouwens!, hij in Nederland ook (te) weinig meer gebruikt wordt om rendabel te zijn? Maar ik zit weinig in de fokkerij verder.
De DD's die ik ken zijn fijne gebruikspaarden, maar zie er daarvan weinig echt echt goed subtop (nog). Kan zijn vanwege de kwaliteit, kan zijn omdat ze vanwege karakter bij amateurs komen en blijven. Maar aan de andere kant, een hele goede met fijn karakter wil een prof ook wel :D

Hoop dat de mijne een fijn subtop paard gaat worden, dat moet de tijd gaan leren. Ze is iig braaf en dapper, kan er alleen mee naar het bos, en is met 6 sport elite,dus voorlopig alles volgens plan. En dan nog is er een verschil tussen een lekker amateur subtop paard en een echte knaller...

Hij heeft tot nu toe bij alleen het KWPN al 708 nakomelingen x € 1200,- dus qua rendabiliteit heeft hij zijn geld al wel opgebracht.

Het lage aantal nakomelingen in de wat hogere sport viel mij ook op.