Isabell Werth geëerd als sportlegende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Isabell Werth geëerd als sportlegende

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 09:55

Pferd Aktuell
Sport

Isabell Werth en Emilio. Foto: Marlies Trap Fotografie

Sinds de Olympische Spelen in Parijs is ze de meest succesvolle Duitse olympiër: Isabell Werth. De dressuuramazone uit Rheinberg werd geëerd als een sportlegende op het 42e Duitse Bundes-SportpresseBall op 9 november.

“In de paleistuinen van Versailles kroonde dressuuramazone Isabell Werth zich niet alleen tot de succesvolste amazone aller tijden met teamgoud en individueel zilver, maar ze werd ook de succesvolste Duitse olympiër, met in totaal acht gouden medailles. Ze beoefent haar sport al tientallen jaren op het hoogste niveau en heeft altijd een diepe relatie met haar paarden gekweekt, die wordt gekenmerkt door individuele waardering”, aldus de organisatoren van het Duitse sportpersbal, als toelichting op de toekenning van de PEGASOS Prijs in de categorie ‘Sportlegende’ aan de 55-jarige uitzonderlijke atlete, die naast olympische titels meerdere wereld- en EK-titels op haar palmares heeft staan.

“Ik was erg ontroerd door deze prijs en de waardering die ermee gepaard ging. Ik voel me echt vereerd”, zei Isabell Werth de dag na een glinsterende avond op het bal. “Het motto van het bal, 'Merci Paris', is een prachtige manier om dit olympische jaar af te sluiten.”

De 'sportlegende'-prijs wordt sinds 2007 uitgereikt en is altijd een van de emotionele, spectaculaire hoogtepunten van de avond. De organisatoren eren de legendarische sportprestaties van opmerkelijke persoonlijkheden die ook actief betrokken zijn bij de maatschappij door hun liefdadigheidswerk.

De andere prijswinnaars zijn de crème de la crème van sporters die speciale erkenning en waardering krijgen in Duitsland. Jan Frodeno, Heide Ecker-Rosendahl samen met Ulrike Nasse-Meyfarth en Renate Stecher, Gerd Müller (postuum), Laura Dahlmeier & Magdalena Neuner, Philipp Lahm, Reinhold Messner, Joachim Löw, Lothar Matthäus, Maria Höfl-Riesch, Uwe Seeler, Michael Schumacher, Katarina Witt, Franz Beckenbauer, Oliver Kahn, Boris Becker en Heiner Brand hebben de prijs tot nu toe ontvangen.

Hamza

Re: Isabell Werth geëerd als sportlegende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 10:44

Meer dan verdient!

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 11:48

Inderdaad een legende................ -:(- , maar niet in het voordeel van haar paarden of de dressuur in het algemeen.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 19:09

ElCid schreef:
Inderdaad een legende................ -:(- , maar niet in het voordeel van haar paarden of de dressuur in het algemeen.

Zijn er dat volgens jou dan wel?
Want ik zie altijd alleen maar kritiek eigenlijk...

Tazzey

Re: Isabell Werth geëerd als sportlegende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:31

Absoluut verdient!

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:41

waardeer haar wil en inzet om haar rijstijl aan te passen na de OS van London en Rio, zodat ze nu met Wendy een plezier is om naar te kijken
(op voorterrein en thuis weet ik niet)