Jessica von Bredow-Werndl neemt Times Kismet over van Dujardin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Jessica von Bredow-Werndl neemt Times Kismet over van Dujardin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 22:41

Eurodressage
Sport
Ingezonden door een Bokker

Jessica von Bredow-Werndl met TSF Dalera BB - Olympische Spelen Parijs 2024.
Foto: FEI/Benjamin Clark

Regerend olympisch kampioene Jessica von Bredow-Werndl heeft Peter Belshaw's Times Kismet verwelkomd in haar stal in Aubenhausen, Duitsland.

Times Kismet is een 9-jarige KWPN-merrie van Ampere x Lord Leatherdale x Jazz x Metall.

"Het was het lot"
Peter Belshaw, eigenaar van Times Dressage Horses, fokte de in 2015 geboren Kismet uit zijn KWPN-merrie Evita Vienna.

"Ik kocht Evita als fokmerrie in Nederland, maar mijn vrouw Caroline werd op het eerste gezicht verliefd op haar en overtuigde mij om haar naar Groot-Brittannië te brengen, zodat ze door haar bereden kon worden. Ik stemde ermee in, zij het met de deal dat we in de toekomst embryotransplantatie zouden kunnen doen. Evita's eerste embryo was zo slecht, dat het advies van de dierenarts was om deze niet in de draagmerrie te implanteren. Maar bij de fokkerij moet je optimistisch zijn. Dat is de enige manier, dus ik zei tegen haar dat ze er gewoon voor moest gaan en het resultaat was dat Kismet werd geboren."

Peter voegde eraan toe: "het was de bedoeling, het was het lot en de reden dat ik haar Kismet noemde. Ze was vanaf de dag dat ze geboren werd al speciaal en droeg altijd een aura dat de aandacht trok, hoe hard je ook probeerde dat niet te doen."

Onverslagen
De bruine merrie is geboren in Nederland en begon daar haar werk onder het zadel. Ze werd vervolgens teruggebracht naar Groot-Brittannië en door Charlotte Dujardin langzaam steeds hoger getraind.

Het tweetal beleefde hun wedstrijddebuut op het CDN Hartpury in maart 2020 en is sindsdien onverslagen, ze wonnen elke ingeschreven klasse. Kismet won de Britse winterkampioenschappen van 2021 en de Britse zomer- en winterkampioenschappen van 2022. In 2023 had de merrie haar debuut op Lichte Tour-niveau en voegde ze de titel van Britse Lichte Tour-kampioen toe aan haar palmares.

Haar CDI-debuut werd gewonnen op Wellington Heckfield in juni 2023, waarna Times Kismet naar het CDIO Aken in Duitsland ging, waar ze de Prix St Georges won met 77,588% en de Intermediaire I met 78,294%.

Het vervullen van haar lot
Kismet is Arabisch voor lot. Haar lot en pad zullen worden voortgezet met regerend olympisch kampioen Jessica von Bredow-Werndl.

"Ik hou meer van dit paard dan van enig ander paard", zei Belshaw. “Dit was absoluut geen plan A, maar door de recente onzekerheid begon ik na te denken of er een plan B moest zijn. Normaal gesproken zijn de moeilijkste beslissingen de juiste beslissingen en na een aantal slapeloze nachten en discussies met mensen die ik vertrouw, heb ik de beslissing genomen om de opties te verkennen zonder enig echt idee wat dat zou kunnen zijn. Het enige dat ik voelde, was dat ik een verantwoordelijkheid jegens Kismet had om ervoor te zorgen dat ze een toekomst kreeg, die ik dacht dat ze verdiende."

Belshaw voegde eraan toe: "ik zou voor Kismet maar twee of drie ruiters ter wereld hebben overwogen en Jessie is daar een van. De gesprekken die ik met Jessie en Benjamin had, draaiden allemaal om de toekomst van Kismet, dat was mijn enige grote zorg. We hebben afgesproken dat Kismet bij hen zal blijven en voor mij was dat het belangrijkste van de hele situatie."

"Noem het Kismet"
Kismet is veilig gesteld door partners van de Werndls, met de hulp van Bret Willson. Belshaw zal nauw samenwerken met beide families om betrokken te blijven bij het leven van zijn lievelingspaard.

"Ik ben niet van plan het contact met Kismet te verliezen. Ze is een belangrijke tien jaar in het leven van mij en mijn vrouw Caroline geweest, maar het voelt nu goed voor haar en ik kijk ernaar uit om door te gaan en deel uit te maken van Kismet's toekomst", aldus Peter. "Ik heb momenteel zeer gemengde gevoelens. Ik heb nog steeds haar jongere broers om naar uit te kijken, maar ik denk dat dit zo moest zijn; noem het kismet."

Jessica verklaarde dat "we met grote opwinding en dankbaarheid Times Kismet verwelkomen in Aubenhausen. We zijn enorm dankbaar dat we zo’n geweldig paard onder onze hoede mogen hebben. We willen onze partners en Kismet's fokker Peter Belshaw bedanken voor de samenwerking met ons".

Afbeelding

Gerelateerd bericht:
[PP] Charlotte Dujardin uit Olympisch team