Kennismaken met de wedstrijdsport via paardrijden.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Kennismaken met de wedstrijdsport via paardrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 19:36

KNHS
Sport

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Paardrijden.nl, het platform waar je thuis opgenomen dressuurproeven online kunt laten beoordelen door KNHS-juryleden, biedt een laagdrempelige opstap naar de wedstrijdsport. Het platform is gebruiksvriendelijk en de uitslag met feedback ontvang je gemiddeld binnen vijf dagen. Maar hoe werkt dat precies?

Via paardrijden.nl kun je 1x per week een video van jouw gereden proef insturen ter beoordeling. Deze proef wordt beoordeeld door een KNHS-jurylid. Zodra de proef beoordeeld is, normaliter gebeurd dit binnen twee weken, ontvang je jouw protocol met opmerkingen en de behaalde punten. Paardrijden.nl is er voor de klassen B t/m L2, waarbij er maximaal 5 winstpunten per klasse behaald kunnen worden via het platform. Uiteraard mogen er ook altijd proeven ingestuurd worden na het behalen van deze 5 winstpunten. Alleen tellen deze dan niet mee in jouw klassering. Bekijk hier de 'spelregels' voor het insturen van de online proeven.

Een van de gebruikers vertelt enthousiast: ‘Onze eerste B-proef hebben we thuis opgenomen en vervolgens ingestuurd via Paardrijden.nl. De feedback die we vervolgens terugkregen was helder en uitgebreid. We hebben de opname teruggekeken met de opmerkingen van de jury ernaast. Super leerzaam en meteen een goede oefening voor de volgende, reguliere wedstrijden.’

De voordelen van Paardrijden.nl op een rijtje:

• Je kunt de proef rijden in jouw eigen rijbak en hoeft dus niet met jouw paard naar vreemd terrein.
  • Wedstrijdkleding is niet verplicht (maar mag wel), je kunt deze proeven in je dagelijkse rijkleding rijden
  • Het scheelt veel tijd
  • Jij en je paard kunnen op een ontspannen manier kennis maken met de wedstrijdsport

Ga naar paardrijden.nl.

germie

Re: Kennismaken met de wedstrijdsport via paardrijden.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:37

Zoiets is al vaker er geweest, maar niet voor officiele winstpunten van de knhs. Dus je kunt straks L2 geklasseerd zijn met een paard wat nooit van huis geweest is.
Dus dan wordt dat een extra aandachtspuntje als je een paard wilt aanschaffen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:40

germie schreef:
Zoiets is al vaker er geweest, maar niet voor officiele winstpunten van de knhs. Dus je kunt straks L2 geklasseerd zijn met een paard wat nooit van huis geweest is.

Geen dingen zeggen waar je onvoldoende vanaf weet. Je mag maximaal 5 wp online behalen

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 00:05

Autumnn schreef:
germie schreef:

Geen dingen zeggen waar je onvoldoende vanaf weet. Je mag maximaal 5 wp online behalen

Mag je niet versneld promoveren dan, als je als ruiter dat mag?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 07:55

Dit is er al sinds corona, op zich niks nieuws Germie. Ze brengen het alleen even opnieuw onder de aandacht hiermee.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:12

Ik mag elk paard direct in de M1 starten ofzo, dus als ik een paard in de L2 online start, dan is dat paard met een online wp dus L2 geklasseerd. Maar nooit van huis geweest misschien. Dat is wat ik er mee bedoel.

En je had een tijd iets anders naast de knhs. Dat is er wel mee opgehouden. Dat was wel volledig online.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:55

Klopt dat was er ook, ik weet niet meer hoe dat heette. En ja dat kan op die manier. In coronatijd kon het zelfs t/m m1 of m2 dacht ik?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:01

Muronia schreef:
Klopt dat was er ook, ik weet niet meer hoe dat heette. En ja dat kan op die manier. In coronatijd kon het zelfs t/m m1 of m2 dacht ik?

Dat is dus wat ik bedoel, volgens mij hadden ze een soort van eigen proeven. Maar ze zijn gestopt. Ze waren eerder met online proeven dan de knhs.
Ben de naam ook kwijt inderdaad (maar kom er wel weer op, of een bokker weet nog hoe dat heette).

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:49

Dit kon in coronatijd gewoon via knhs paardrijden.nl tot en met de zz licht. Echt compleet niks nieuws onder de zon.

Germie bedoelt we all ride oid. Maar dat had compleet niks van doen met de knhs.

Bij de knhs kan het al jaren voor winstpunten inmiddels.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:08

germie schreef:

Als je op een stal staat waar ook subtop wedstrijden georganiseerd worden kan een paard GP worden zonder een stap van het erf te zetten..

Ik zie het als een non-probleem. Keertje met een handige amazone naar een rustige locatie en hop L2. Terwijl datzelfde paard met een doorsnee ruiter op een wat drukkere locatie ergens op 50-55% blijft hangen. Je moet dus altijd verder kijken dan alleen die ene klassering.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:43

Dat waren de online proeven van weallride. Geweldig initiatief van o.a. Rens Plantsoen (voormalig directeur van de KNHS, met teveel vooruitstrevende ideeën voor het ouderwetse grijze mannen bestuur)

De KNHS wilde hier toen niet aan, maar met Corona werd het ineens wel interessant en zijn ze het zelf gaan opzetten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:46

Ja dat was het, weallride! Dat vond ik ook een leuk initiatief inderdaad. Ik heb zo ook eens een stalwedstrijd georganiseerd waarbij we de proeven hebben opgenomen en ingestuurd naar hun.