De Paarden4daagse 2025 gaat door!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

De Paarden4daagse 2025 gaat door!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 17:11

Eper Paarden4daagse
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

Wij zijn verheugd om te melden dat de Paarden4daagse 2025 doorgaat! Na intensief overleg met de gemeente, terreinbeheerders, de provincie en het bestuur is er besloten dat de vierdaagse kan plaatsvinden van 15 juli t/m 18 juli 2025.

We kunnen het niet zonder jullie, onze trouwe deelnemers, vrijwilligers en sponsoren, en hopen ook komend jaar weer op jullie deelname en steun te mogen rekenen. De inschrijving voor deelnemers start op 2 januari 2025, en we kijken ernaar uit om samen met jullie weer een onvergetelijke editie neer te zetten.

Het bestuur heeft enkele veranderingen doorgemaakt en bestaat nu uit:

• Brian van Baaren
  • Marjo van Heerde
  • Toussaint Holterbosch
  • Dennis Peters
  • Jasper Zweers

Meer informatie volgt.

Dank voor jullie betrokkenheid, en we zien jullie graag terug in 2025!

har166

Re: De Paarden4daagse 2025 gaat door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 17:46

Super leuk! Ik hoop dat het op deze manier kan blijven bestaan.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:02

Echt super leuk dat het doorgaat!
Ik zag wel dat de accomodaties in deze periode 2 a 3 keer zo duur zijn. Logisch natuurlijk in het hoogseizoen.
Ik ben benieuwd wat de aanbieders qua stalling voor de paarden gaan doen. Ik hoop dat ze de prijs gelijk houden aan hoe het hoe het zou zijn als het in juni was in het laagseizoen. Maar ik ben er bang voor.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 22:27

Zo leuk dat het doorgaat maar inderdaad de prijzen in het hoogseizoen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:02

Ik kan helaas niet in juli en ik ben veel te bang voor temperaturen boven de 25 graden en dan vind ik het simpelweg niet fair om mijn pony's dagelijks 25 km te laten lopen. Wel heel fijn dat het door kan gaan voor de andere deelnemers die wel kunnen gaan, maar voor ons was het najaar een betere optie geweest.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 23:28

happytime schreef:
Zo leuk dat het doorgaat maar inderdaad de prijzen in het hoogseizoen.

Ik denk dat het sowieso een probleem is om een accomodatie te vinden.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 10:29

Onbegrijpelijk dat het door gaat....

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 14:48

Jorex schreef:
Ik kan helaas niet in juli en ik ben veel te bang voor temperaturen boven de 25 graden en dan vind ik het simpelweg niet fair om mijn pony's dagelijks 25 km te laten lopen. Wel heel fijn dat het door kan gaan voor de andere deelnemers die wel kunnen gaan, maar voor ons was het najaar een betere optie geweest.

Afgelopen jaren was het in juni (of najaar) soms aanzienlijk warmer dan in juli/augustus. Laatste editie viel mee, maar daarvoor was het echt bloedheet ik juni. Dus daar kan je denk ik weinig van zeggen van te voren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 18:54

roekes schreef:

Omdat?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 23:20

roekes schreef:

Er is nog heel weinig verdere informatie. Dus welke routes etc.
Ik denk dat ze zeker binnen de (nieuwe) wettelijke kaders gaan blijven, vooral omdat het dit jaar zeker onder een vergrootglas gaat liggen. Ik ben benieuwd wat voor aanpassingen daarvoor nodig zijn t.o.v. eerdere edities.

Ik ben een trouwe deelnemer, maar wil nog wel weten wat er gaat veranderen ten op zichtte van het verleden, om te kunnen bepalen of deze editie (die zeker veel kostbaarder gaat worden voor de deelnemers omdat het in het hoogseizoen ligt) aantrekkelijk is.

Eerste uitdaging deze week: kijken of een week vrij opnemen lukt in deze periode.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 23:56

manzano schreef:
roekes schreef:

Omdat?

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:50

roekes schreef:

Ik vindt het eerlijk gezegd ook onbegrijpelijk. Vorig jaar hebben ze alles geprobeerd bij alle dwarsliggende instanties, en was er niks mogelijk voor 1 september. Nu kan het toch wel, bijzonder.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 10:53

Wat een super goed nieuws.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:25

Dat inderdaad pillow.
Vorig jaar kon niks en nu ineens groen licht.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 11:40

roekes schreef:
Dat inderdaad pillow.

Het kon wel, maar buiten bepaalde data en het ging over bepaalde gebieden.
Bos enzo van 15 maart tot 15 juli.
Heide van 15 maart tot 15 augustus.

Omdat het nu op 15 juli begint zal er waarschijnlijk geen routes over de heide zijn.
Maar dat is afwachten.

edit:
Ik geloof ook dat er uit de enquête kwam dat na 15 augustus minder animo was omdat er meerdere dan ook mee doen met Zorgvlied (begin september) en dat beide evenementen dan te dicht op elkaar kwamen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:21

Brainless schreef:
roekes schreef:
Dat inderdaad pillow.

Het kon wel, maar buiten bepaalde data en het ging over bepaalde gebieden.
Bos enzo van 15 maart tot 15 juli.
Heide van 15 maart tot 15 augustus.

Omdat het nu op 15 juli begint zal er waarschijnlijk geen routes over de heide zijn.
Maar dat is afwachten.

edit:
Ik geloof ook dat er uit de enquête kwam dat na 15 augustus minder animo was omdat er meerdere dan ook mee doen met Zorgvlied (begin september) en dat beide evenementen dan te dicht op elkaar kwamen.

Dat klopt!! Er kon weldegelijk wat. Ook vanuit de instanties.
Feit dat het bestuur is veranderd zal ook wel iets ermee te maken hebben wat organisatie zelf wel of niet wilde.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:32

Ik ga zelf waarschijnlijk dus komend jaar dan maar Zorgvlied rijden, want juli is voor ons echt geen optie.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 12:46

Jorex schreef:
Ik ga zelf waarschijnlijk dus komend jaar dan maar Zorgvlied rijden, want juli is voor ons echt geen optie.

Tja temperatuur blijft een gok. In 2023 was de vierdaagse met 28+ graden en in juli was het fris. Zomer lijkt steeds meer te verschuiven. Ook naar het najaar.
Maar blijft lastig inschatten.
Zorgvlied schijnt ook heel leuk en mooi te zijn, dus waarom ook niet. Je zit in ieder geval qua kosten niet in het hoogseizoen. Denk dat dat voor veel mensen een issue zal worden, en begrijpelijk ook.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 13:21

Voor Zorgvlied kan ik heen en weer rijden DF wold is voor mij nog geen halfuur rijden. Dus dan heb ik helemaal geen verblijfskosten.

Ja temperatuur blijft lastig inschatten, maar feit is dat mijn ouders niet hun zomervakantie gaan schuiven voor Epe. Dat doen ze altijd in juli. Dus ik zit zonder achterban. Vriendlief kan mee, maar dan zit die vervolgens de hele week in het huisje voor zich uit te staren. Da's ook niet gezellig. Hij kan ivm de grootte van mijn pony's niet mee op de wagen tweespan, ik vind het niet fair om ze dat te laten trekken. Hij ging in 23 wel mee, maar heeft toen ook echt dagelijks tussen de 5-10 km ernaast meegelopen. Kan me inderdaad herinneren dat het vrijdag dus die 28 graden was, daarvoor ietsje koeler maar nog niet veel beter. We haalden toen net aan niet de pauzeplek met de heren, maar hadden zelf water mee om te drinken en te koelen. We hebben daarna rustig de route uit gereden en onderweg zijn de pony's nog gekoeld door hele lieve mensen langs de route.

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:33

Ik ben 21 juli jarig en het is altijd aan de frisse kant. 9 vd 10 keer zelfs regen :j

Ik heb alvast een huisje geboekt, een rijpartner geregeld en alles staat hier op groen om mee te gaan doen :j

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 11:59

Is het een idee om hier tips voor accommodaties te plaatsen? Of moet daar een nieuw topic voor worden geopend?

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 12:04

Leuk dat ze met een nieuwe frisse wind weer door kunnen met de organisatie van een mooi evenement.
Volgens mij werd een accomodatie vinden de afgelopen jaren sowieso lastiger en dat zal nu niet anders zijn.
Een andere maand neemt ook andere omstandigheden met zich mee, het zal waarschijnlijk weer even moeiten vormen tot het stabiele evenement wat het was maar ik hoop van harte dat dat lukt!