Vijf hengsten mogen onderzoek vervolgen, één door op eigen kosten

Moderators: Firelight, Mjetterd, Ladybird, Muiz, ynskek, Polly, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Vijf hengsten mogen onderzoek vervolgen, één door op eigen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-24 18:22

KWPN
Fokkerij

Idol. Foto: Marlies Trap Fotografie

Gisteren, zaterdag 12 oktober, werden er zes tuigpaardhengsten gepresenteerd op het tussenexamen op de PAVO-baan in Ermelo. Vijf hengsten mogen het onderzoek vervolgen, één gaat verder op eigen kosten.

Zes hengsten namen er dus gisteren deel aan het tussenexamen in het kader van het verrichtingsonderzoek 2024 dat begon, nadat de hengsten drie maal waren voorgereden door hun eigen trainer, op 30 september met zeven hengsten. Trainingsleider Demi van Nispen en tweede rijder Gijs Rozendaal presenteerden vandaag de hengsten om en om, hetgeen zorgde voor een zeer vlot verloop van deze examenmiddag. De hengstenkeuringscommissie werd gevormd door voorzitter Wim Versteeg, Thomas van der Weiden, Bauke de Boer en inspecteur Viggon van Beest die voorafgaande aan de presentatie richting publiek de gang van zaken uit de doeken deed. De hengsten werden voor de concourswagen, mooi ingevlochten, en in showdraf gepresenteerd, waarbij er voor passende begeleidende muziek was gezorgd. En zoals altijd was er ook nu weer veel publiek naar het KWPN-Centrum in Ermelo gekomen om de verrichtingen van de tuigpaardhengsten te volgen. Opvallend was het aantal kinderen dat vandaag aanwezig was.

Vijf van de zes
Na de presentatie van de hengsten werden de geregistreerden uitgenodigd voor een gesprek met de commissie, waarbij werd aangegeven dat vijf hengsten het onderzoek mogen vervolgen en dat van één hengst het onderzoek beëindigd werd. De geregistreerde van die hengst gaf aan het onderzoek op eigen kosten te willen voortzetten.

Onderzoek vervolgen mogen:
  • Cat.nr. 717 - Rocellie (Bocellie x Cizandro)
  • cat.nr. 732 - Pietertje VB (Eebert x Kowalski)
  • cat.nr. 710 -Relatief (Idol x Unieko)
  • cat. nr.704 - Ravensgoed W (Dylano x Eebert)
  • cat.nr. 731 - Nicolei VB (Image HBC x Plain's Black Magic)

Op eigen kosten:
  • cat.nr. 706 - Rebel MJDB - (Lanto HBC x Cizandro)

Het eindexamen is op zaterdag 26 oktober - 13.00 uur op de PAVO-baan. Aansluitend zal een aantal merries de IBOP afleggen in de Willem Alexander Hal.

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Vijf hengsten mogen onderzoek vervolgen, één door op eigen kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 08:48

Het is toch altijd op eigen kosten.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 17:47

Dat was ook mijn eerste idee...

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 19:04

Heb even gekeken maar op vrijwillige basis zijn de kosten hoger.. dat bedoelen ze waarschijnlijk. Of het verstandig is terwijl ze het advies geven om hem naar huis te sturen. Dat is de vraag..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-24 21:43

Het zal niet de eerste zijn die het wel haalt dus snap het wel.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 05:43

Als je zeker van je hengst bent, of die heeft een 'slechte dag' kan ik het ook wel begrijpen. :j

Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 06:22

Ik vind hem in vergelijking met Rocellie en Nicolei VB beter.
Wat een imposant paard is Pietertje!

[o]

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:11

Ik ken hem niet hoor, dus geen mening verder.

Ik dacht al wel bij mezelf, ze zullen wel een rotsvast vertrouwen in hem hebben. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar het betreffende paard.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:15

Elisa2 schreef:
Ik ken hem niet hoor, dus geen mening verder.

Ik dacht al wel bij mezelf, ze zullen wel een rotsvast vertrouwen in hem hebben. Nu ben ik wel nieuwsgierig naar het betreffende paard.

Naam en afstamming intypen op YouTube. Het is wel een licht gebouwd paard, gaat naarmate hij langer loopt wel knapper lopen.

[o]

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-24 08:17

Was o.a Pietertje niet een paard wat er vorig jaar op de 1e bezichtiging eruit ging, waar heel veel commentaar op was en waardoor er een aantal hengsten opnieuw voor de 1e bezichtiging werden voortgebracht?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie