Minna Telde uitgeschakeld na ongeval tijdens 2024 SWB Equestrian Days

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Minna Telde uitgeschakeld na ongeval tijdens 2024 SWB Equestrian Days

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-24 19:12

Eurodressage
Algemeen

Minna Telde. Foto: WDM - World Dressage Masters/Flickr

De Zweedse olympische amazone Minna Telde zal een tijdje uitgeschakeld zijn nadat ze gewond raakte bij een val tijdens de prijsuitreiking op de SWB Equestrian Days 2024 in Flyinge, Zweden.

Tijdens deze kampioenschappen voor jonge Zweedse warmbloedpaarden op zaterdag 28 september 2024 won Telde de nationale titel bij de vierjarigen met Quick Dream (v. Quaterhit x Benetton Dream).

Haar als vijfde geplaatste paard, Braxton Boyd G (v. Kjento x Black Coffee), werd een beetje jolig in de ereronde en gooide de amazone eraf. “Niet mijn meest trotse moment”, legt Telde uit. “Een week lang röntgenfoto's, MRI-scan en onderzoeken in het ziekenhuis is niet aan mij besteed. Een gebroken ruggenwervel met wat complicaties is de diagnose. Een lange weg om weer terug in het zadel te komen. Dat is echt moeilijk voor mij.”

De 49-jarige Telde maakte deel uit van het Zweedse team op de Olympische Spelen van 2012 in Londen met Santana (v. Sandro Hit x Rubinstein). Sindsdien reed ze Don Charly, Deinhardt, Isac en Praestemarkens Quatero op internationaal Grand Prix-niveau. Onlangs presenteerde ze de palomino Zucchero (v. Zafferano x Ampere) op het WK Jonge Paarden 2024 in Ermelo.

Afbeelding