Algemeen

OVERASSELT - Tijdens 'Effe Buurten' in Overasselt kwamen Jonne en Joost een bijzondere pensionado tegen. Ze maakten namelijk kennis met het 19-jarige paard Dinozzo. Het voormalige politie dienstpaard is na jaren weer terug bij oud-politieagent Anneke.
"Dinozzo werd door de politie verkocht aan de koninklijke stallen. Dus veel leden van het koninklijk huis hebben op Dinozzo gereden, waaronder de koningin. Het is daarom extra bijzonder dat ik hem nu weer terug heb. Mijn collega's hadden geregeld dat ik zes weken geleden afscheid mocht nemen van Dinozzo. Daar hoorde ik dat hij een blessure heeft, en toen heb ik gelijk gezegd dat hij wel bij mij in de wei mocht staan. Daar kwamen ze vorige week op terug, en toen ging het snel."
Lastige tijd
Anneke heeft zelf een zware tijd achter de rug. Door haar werk bij de politie liep ze PTSS (posttraumatische stressstoornis) op. Het was een emotioneel moment voor haar toen ze Dinozzo afgelopen vrijdag mocht ophalen bij de koninklijke stallen in Apeldoorn. "Ik heb veel ellende meegemaakt en ik heb een lastige tijd achter de rug. Het is zo bijzonder dat ik nu mijn oude vriend weer terug heb. Dinozzo en ik hebben samen veel meegemaakt."
In bruikleen
Maar hoe werkt dat nou eigenlijk, als je een oud-politiepaard zelf gaat verzorgen? Anneke: "hij blijft reservepaard, dus ik heb Dinozzo eigenlijk in bruikleen van de koninklijke stallen. Mijn voormalig leidinggevende was zo aardig om het paard met de trailer naar mij te vervoeren. Voor mij is zijn komst echt een cadeau. En volgens mij herkende hij me nog, want hij hinnikte toen ik hem ophaalde. We hebben echt een bijzondere band."
Op de website van Omroep Gelderland is een filmpje te zien.