Sport

Eventingruiter Jordy Wilken laat zijn toppaard Burry Spirit met pensioen gaan. Dit deelt hij op zijn Instagrampagina. "Dit bericht schrijven we vol met mooie herinneringen. ❤️ Ontzettend moeilijk, maar na goed nadenken en terug kijkend op zijn fijne laatste wedstrijd in Polen, gaan we Burry met pensioen doen. Fit en gezond de wei op en dat hij nog fijn van zijn pension kan gaan genieten. Dat is wat we hem allemaal gunnen ! Bedankt lieve vriend, mijn grote maatje. Hoeveel je voor mij betekend, kan ik niet omschrijven. Je hebt mij zo ontzettend veel gebracht en we hebben zelfs onze droom kunnen volbrengen door 5* te rijden. WK, EK en 4* overwinning. Alles hebben we samen overwonnen Geniet lekker van het gras maatje, en dat je nog lang bij ons mag blijven ❤️❤️", zo schrijft hij over zijn schimmel.
Bij het Instagrambericht plaatste hij ook een video waarin te zien is hoe het paard door de weide draaft.
In het magazine Paard&Sport mocht Burry Spirit in 2022 al shinen in de rubriek "Naakte & Aangeklede paard". Dat artikel is hier terug te lezen.