Happy Boy naar winst in CCI4*-L Blenheim

Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nieuwsredactie

Happy Boy naar winst in CCI4*-L Blenheim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-24 18:01

KWPN
Sport

Tim Price met Happy Boy. Foto: FEI/Libby Law Photography

Op de eventingwedstrijd in Blenheim, Groot-Brittannië, werd de lange vierster gewonnen door Tim Price uit Nieuw-Zeeland met de KWPN’er Happy Boy (Indoctro uit W.Amelusina 17 ster pref prest van Odermus R, fokker A. Rijpma uit Lieveren).

Price kwam uit op een strafpuntentotaal van 27. Met Diese du Figuier (v.Enzzo) onder Daisy Berkeley eindigde deze combinatie op een tweede plaats met een strafpuntentotaal van 32.70. Het podium werd compleet gemaakt door Jérôme Robiné met Black Ice.

Wereldkampioen Happy Boy
Een wereldkampioen fokken is een bijzondere prestatie, het is Arnold Rijpma uit Lieveren gelukt. Hij fokte de Indoctrozoon Happy Boy (uit W.Amelusina 17 ster van Odermus R). Happy Boy won in 2019 onder Tim Price het WK Jonge Eventingpaarden bij de zevenjarigen. “Toen ik de moeder van Happy Boy kocht, zocht ik een fokmerrie uit een goede lijn. Dat is wel goed gelukt”, begint Arnold tevreden. “Haar nakomelingen springen allemaal geweldig, maar lopen ook dressuurmatig fijn. Ze hebben heel veel beweging, ik vind het belangrijk dat een springpaard fijn kan lopen. Ik ben eerst begonnen het fokken van dressuurpaarden en mijn dochter rijdt dressuur, dus dat beeld houd je toch altijd voor ogen. Toen ik W.Amelusina met Indoctro dekte kreeg ik een prachtig donker veulen: Happy Boy. Ik had als veulen direct vertrouwen in hem en ook als driejarige was hij een heel mooi en veelbelovend paard. Ik kon hem goed verkopen en hij kwam op de juiste plek terecht. Om op dit niveau te presteren is het belangrijk dat ze de kansen krijgen.”

Ook winst Tim Price met Happy Boy in 2022 het CCI4* in Boekelo op hun naam te schrijven.

Uitslag.

Nederlandse sportpaarden wereldwijd
Op alle internationale niveaus in de dressuur-, spring- en eventingsport worden er topklasseringen behaald door KWPN-gefokte paarden. Om deze paarden én fokkers onder de aandacht te brengen, worden wekelijks de internationale winnaars in het zonnetje gezet. Voor de springpaarden geldt dit vanaf 1.50m in een CSI3*, de dressuurpaarden worden vanaf Grand Prix-niveau in een CDI3* genoemd en in de eventingsport worden alle winnaars meegenomen. Voor dressuurhengsten geldt een klassering in de top 5 vanaf ZZ-Zwaar-niveau, en voor de springhengsten een klassering in de top 10 vanaf 1.50m en in de eventingsport worden alle KWPN-hengsten meegenomen. Benieuwd naar de top 10-resultaten van KWPN-paarden in de sport? Bekijk dan het sportieve overzicht van de afgelopen tien dagen.

Overzicht winnaars internationale wedstrijden
Blenheim (GBR)
Paard: Happy Boy (Indoctro uit W.Amelusina 17 ster pref prest van Odermus R, fokker A. Rijpma uit Lieveren)
Ruiter/amazone: Tim Price (NZL)
Rubriek: CCI4*-L (22 september)

Wil je contact opnemen met de Nieuwsredactie, omdat je bijvoorbeeld een nieuwstip of een vraag hebt? Stuur ons dan een PB!
Spot je een foutje in een nieuwsbericht of heb je feedback voor de NR? Dat kun je in dit topic achterlaten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie