Moderators: xingridx, Ladybird, NadjaNadja, Polly, Essie73, Firelight, Mjetterd, ynskek, Muiz
Wranglerbutt schreef:Schapen, geiten, ezels, veulens en kalveren komen zo allemaal op het menu van wolven. Als ze een klap stroom krijgen leren ze iig dat vee geen gemakkelijke prooi voor ze is.
Wranglerbutt schreef:Wolven klimmen niet over hekken waarop voldoende stroom staat.
Waarom geloven mensen dat? Oh, misschien omdat je op sociale media wordt doodgegooid met fake/ overtrokken/ uit verband getrokken anti-wolf filmpjes.
Wintu schreef:Welke fake/ overtrokken en uit verband getrokken filmpjes bedoel je?
Wranglerbutt schreef:Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]
Tot zover ik weet hebben alle provincies met wolvenpopulaties een ruim subsidiebudget. Ik las van de week in een krant dat er nog veel geld in die subsidiepotten zit, dus dat er niet massaal gebruik van wordt gemaakt.
Wranglerbutt schreef:Wolven horen geen schapen, pony's, koeien en mensen aan te vallen.Wolven klimmen niet over hekken waarop voldoende stroom staat.
Waarom geloven mensen dat? Oh, misschien omdat je op sociale media wordt doodgegooid met fake/ overtrokken/ uit verband getrokken anti-wolf filmpjes.
Wranglerbutt schreef:Wintu schreef:Welke fake/ overtrokken en uit verband getrokken filmpjes bedoel je?
Bv die van wolven die over een 2 m hoog gaashek klimmen.
Die heb ik overal gedeeld zien worden als 'wolven klimmen over wolfwerende omheining'.
Wranglerbutt schreef:Ik rij met mijn paard veel in de buurt van Epe. Daar zie ik dat nog ontzettend veel dieren onbeschermd 24/7 buiten staan.
bv 2 oudere Shetlandpony´s in weiland met wel met extra draad boven en onder de bestaande schrikdraadomheining, maar een gewoon stalen weidehek, zonder stroom.
1 bejaarde Shetlandpony achter 50 cm hoog prikkeldraadomheining.
Kuddes schapen achter schapengaasomheining van 1.20, zonder stroom.
Kuddes schapen achter 2 stroomdraadjes van 20 en 40 cm hoog, op minder dan 1 km van de verblijfplaats van een bekende roedel!
Dat noem ik onbeschermd.
Captain schreef:Ken je het filmpje van die wolven die over 2 meter springen?
[ Video ]
Denk je dat een hek van 1.35 hem tegen gaat houden? Heb je gezien achter wat voor hekwerken wolven in een dierentuin zitten? En zelfs daar ontsnappen ze uit.
Wranglerbutt schreef:Captain schreef:Ken je het filmpje van die wolven die over 2 meter springen?
[ Video ]
Denk je dat een hek van 1.35 hem tegen gaat houden? Heb je gezien achter wat voor hekwerken wolven in een dierentuin zitten? En zelfs daar ontsnappen ze uit.
Dit bedoel ik dus. Dit is GEEN wolfwerend hek. Deze wolf springt niet, hij/zij KLIMT.
Geen enkel dier gaat klimmen in draden waar een klapstroom op staat.
De meest schapen kunnen ook makkelijk over een 1m springen. Waarom denk je dat dat zelden/nooit gebeurt als er stroom op het hek staat?
Wintu schreef:Nee, dat is het ook niet, staat er ook niet toch?
Captain schreef:Ken je het filmpje van die wolven die over 2 meter springen?
[ Video ]
Wranglerbutt schreef:Captain schreef:Ken je het filmpje van die wolven die over 2 meter springen?
[ Video ]
Dit bedoel ik dus. Dit is GEEN wolfwerend hek. Deze wolf springt niet, hij/zij KLIMT.
Geen enkel dier gaat klimmen in draden waar een klapstroom op staat.
De meest schapen kunnen ook makkelijk over een 1m springen. Waarom denk je dat dat zelden/nooit gebeurt als er stroom op het hek staat?
Wranglerbutt schreef:Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]
Tot zover ik weet hebben alle provincies met wolvenpopulaties een ruim subsidiebudget. Ik las van de week in een krant dat er nog veel geld in die subsidiepotten zit, dus dat er niet massaal gebruik van wordt gemaakt.
Wranglerbutt schreef:Dat beweert Captain toch?
Wranglerbutt schreef:Wintu schreef:Welke fake/ overtrokken en uit verband getrokken filmpjes bedoel je?
Bv die van wolven die over een 2 m hoog gaashek klimmen.
Die heb ik overal gedeeld zien worden als 'wolven klimmen over wolfwerende omheining'.
Gebruikers op dit forum: Arianne_94, CD28, Frummel01, GoogleOther en 6 bezoekers