Brandweer bevrijdt paard uit stal in Dongen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Brandweer bevrijdt paard uit stal in Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-24 18:38

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De brandweer van Waspik is gisteren anderhalf uur bezig geweest een paard te bevrijden, dat vast zat in een stal aan de Fazantenweg in Dongen. Zij zijn opgeroepen omdat ze een speciale veetakel hebben.

Het dier kon niet meer op de benen staan, en moest liggend op een zeil naar buiten worden getrokken, onder toezicht van een veearts.

Gebruikte bronnen:

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 21:32

en is dat paard verder gewond dat het niet kon staan? Leeft het nog?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 22:02

Ben ook wel benieuwd naar de afloop. Bij mijn achterburen had enkele weken geleden een paard geprobeerd door het weefrek in de tralies te springen (paard had verlatingsangst en het andere paard was losgebroken), maar kwam ook vast te zitten. Paard moest gesedeerd worden zodat de brandweer de deur kon kapotmaken. Op het eerste zicht leken de verwondingen nog meevallen, maar het paard lag toch 1 of 2 dagen later dood in de stal :( , vermoedelijk inwendige bloedingen.

Hevonen

Re: Brandweer bevrijdt paard uit stal in Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 10:46

Dat is ook de reden dat ik bij het ontwerpen van mijn stal destijds nergens tralies heb gebruikt. Het zijn drie aaneen grenzende boxen die gescheiden zijn door een muur van 150 cm. De buitendeuren zijn zo hoog dat ook daar tralies niet nodig zijn.

Ik heb een paard gekend dat met zijn hoef klem is komen te zitten in tralies, die hoef werd afgerukt en het paard moest worden afgemaakt. Afschuwelijk.