Algemeen

De 25-jarige jonge professional Phoebe Peters is gewisseld van werkgever. Ze gaat van Van Olst Horses naar Reesink Horses in Nederland. Peters is begin augustus begonnen als ruiter bij Reesink in Eibergen.
Ponyruiter
Peters won het EK Pony's van 2013 en 2015 met SL Lucci. Op het laatstgenoemde EK scoorde ze driedubbel goud en behaalde ze wereldrecords in alle drie de proeven. De eerste van deze recordscores werd pas vijf jaar later verbroken, in 2020 (Baumgurtel/Nasdaq), terwijl de twee andere werden verbroken in 2021 (Oatley/Daddy Moon).
Phoebe's talent werd opgemerkt door voormalig olympisch kampioene Charlotte Dujardin, die haar in 2014 liet rijden op de toen vijfjarige KWPN'er Edison H, die ze tot 2017 nationaal uitbracht. In 2016 nam Phoebe een jaar deel aan internationale wedstrijden als Junior. Samen met Denford Surprise ging ze naar de EK voor Junioren van 2016 in Oliva Nova, Spanje, waar ze negende werden in de kür. Het was het laatste CDI in haar carrière, tot 2023.
In november 2016 mocht Phoebe de KWPN-hengst Cadans M rijden van Lara Edwards-Dyson. Ze bracht hem uit in Groot-Brittannië in het voorjaar en de zomer van 2017. Dat jaar begon ze met haar studie 'moderne vreemde talen' (Frans, Duits en Russisch) aan Warwick University, en in 2020 ging ze naar de universiteit van Mannheim in Duitsland.
Jonge professional
Begin 2020 probeerde ze langzaam te beginnen als een jonge professional, maar ze realiseerde zich al snel dat ze meer ervaring en bekendheid in Europa nodig had om te groeien.
In de winter van 2021-2022 bracht ze wat tijd door bij de familie Balkenhol, voordat ze in mei 2022 werd aangenomen als assistent-ruiter bij Van Olst Horses. Ze reed twee jaar voor Van Olst, waar ze voornamelijk jonge paarden uitbracht op regionale en nationale wedstrijden. Met Everest (v. Especial x Negro) liep ze in die periode één CDI, reed ze op het WK Jonge Paarden 2023 en werd vijftiende in de troostfinale voor vijfjarigen. Daarna wonnen ze de finale van de Pavo Cup.
Reesink
Begin augustus 2024 begon Peters aan een nieuw hoofdstuk bij Reesink Horses.
“Na twee jaar bij Van Olst voelde het als het juiste moment om een nieuwe kans te grijpen”, vertelde ze aan Eurodressage. “Ik heb natuurlijk geweldige kansen gehad bij Van Olst en zal altijd enorm dankbaar zijn voor mijn tijd daar.”
Phoebe hoopt onder de vlag van Reesink meer wedstrijden te rijden. Zoals Horses.nl al meldde, heeft ze op de nieuwe stal gezelschap gekregen van de Spanjaard Jesus Garcia Santos, die ook bij Van Olst reed.
“Dankzij Eugene en Bas ben ik bij een fantastisch team gekomen. Jesus en ik kijken echt uit naar de toekomst”, zegt Phoebe. “In onze nieuwe uitdaging zullen we een grote verscheidenheid aan paarden kunnen uitbrengen op veel verschillende wedstrijden, zowel in Nederland als in Duitsland, waar ik erg enthousiast over ben.”
In de zomer deed het nieuws de ronde dat Peters overwoog om terug te keren naar Groot-Brittannië, maar dit ontkrachtte ze. “Teruggaan naar het Verenigd Koninkrijk is voor mij geen optie die ik zal overwegen”, zei ze. ”Om mijn dromen in de paardensportwereld na te jagen, is het een must om op het Europese vasteland te zijn en ik vind het hier absoluut geweldig.”