Algemeen
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie.
Het was weer tijd voor het jaarlijkse bezoekje aan Horse Event PRO. Het weer zat lekker mee en ook het verkeer gaf geen oponthoud. Parkeren was weer goed geregeld en ook was er geen rij bij binnenkomst.
Ik had dit jaar een stuk minder op mijn programma staan en dat is mij eigenlijk wel goed bevallen. Helaas vond mijn lijf het sowieso niet zo leuk en begon al voor de eerste clinic al te protesteren.

Als eerste kwamen Maureen Okken en haar Friese Hengst Wybren de ring in. En ook Quillemette Kraaikamp met haar PRE Elias betraden de sportpiste. Tineke Bartels praatte de boel gezellig aan elkaar. De amazones lieten ons de kwaliteiten en aandachtspunten van het barokke paard zien.

Maureen Okken en Wybren

Quillemette en Elias
Terwijl ik binnen de kraampjes bekeek zag ik Imke Schellekens Bartels losrijden. Vond ik wel een foto waard.

Imke en Sezuanna
En iets wat ik niet verwachtte te zien op het PRO weekend: paarden lego.

Terwijl ik buiten op een stoeltje zat te kijken naar Imke in de sportpiste liep dit knappe spikkeltje nog even voorbij.

Springen vind ik altijd erg leuk om te zien dus ik had Piet Raijmakers Jr ook in mijn schema gezet.

Piet met Van Schijndel's Gladstone (hoop ik

In de recreatiepiste legde Wendy Bleekemolen uit dat er wederzijds respect moet zijn tussen jou en het paard. Dat betekent dat jij ook de persoonlijke ruimte van het paard moet respecteren. De Fjord is Rosa en ze is al 29. De naam van de jongedame is mij helaas ontschoten.

Ik kon mooi blijven zitten want Annemarie van der Toorn kwam weer werken met een paard dat moeilijk te laden is. Ze gingen werken met schrik- en obstakeltraining. Het paard moest door de slierten lopen en over een zeil. Beide is uiteindelijk best goed gelukt. Annemarie vertelde en Lotte van Rosevelt liep met het paard. Het paard is een 4 jarige die net een jaar onder het zadel is.

Na Annemarie kwam de Spaanse Santi Serra Camps de recreatiepiste in. Hij had gelukkig een tolk mee. Eerlijk gezegd vond ik het niet heel interessant. Niet vernieuwend eigenlijk, wat hij doet heb ik wel vaker gezien. Hij had twee Arabieren mee voor deze korte 'show'. (de eindshow van hem ben ik niet bij geweest)

Toen ik bij de sportpiste aankwam was ik precies op tijd voor de eventing battle.

Dinja van Liere sloot voor mij deze dag af. Ze reed de dekhengst McLaren. Erg fijn dier! Ze liet de opbouw van oefeningen zien om van B naar Olympische Spelen te komen.