[FOTO] Sfeer impressie Horse Event PRO 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

[FOTO] Sfeer impressie Horse Event PRO 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 20:23

*Bokt Nieuwsredactie
Algemeen
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie.

Het was weer tijd voor het jaarlijkse bezoekje aan Horse Event PRO. Het weer zat lekker mee en ook het verkeer gaf geen oponthoud. Parkeren was weer goed geregeld en ook was er geen rij bij binnenkomst.

Ik had dit jaar een stuk minder op mijn programma staan en dat is mij eigenlijk wel goed bevallen. Helaas vond mijn lijf het sowieso niet zo leuk en begon al voor de eerste clinic al te protesteren. :\

Als eerste kwamen Maureen Okken en haar Friese Hengst Wybren de ring in. En ook Quillemette Kraaikamp met haar PRE Elias betraden de sportpiste. Tineke Bartels praatte de boel gezellig aan elkaar. De amazones lieten ons de kwaliteiten en aandachtspunten van het barokke paard zien.

Afbeelding
Maureen Okken en Wybren

Afbeelding
Quillemette en Elias

Terwijl ik binnen de kraampjes bekeek zag ik Imke Schellekens Bartels losrijden. Vond ik wel een foto waard.
Afbeelding
Imke en Sezuanna

En iets wat ik niet verwachtte te zien op het PRO weekend: paarden lego. :D En het was druk rond de tafel. :))
Afbeelding

Terwijl ik buiten op een stoeltje zat te kijken naar Imke in de sportpiste liep dit knappe spikkeltje nog even voorbij. <3
Afbeelding

Springen vind ik altijd erg leuk om te zien dus ik had Piet Raijmakers Jr ook in mijn schema gezet.
Afbeelding
Piet met Van Schijndel's Gladstone (hoop ik :+ )

Afbeelding

Afbeelding

In de recreatiepiste legde Wendy Bleekemolen uit dat er wederzijds respect moet zijn tussen jou en het paard. Dat betekent dat jij ook de persoonlijke ruimte van het paard moet respecteren. De Fjord is Rosa en ze is al 29. De naam van de jongedame is mij helaas ontschoten. :o
Afbeelding

Afbeelding

Ik kon mooi blijven zitten want Annemarie van der Toorn kwam weer werken met een paard dat moeilijk te laden is. Ze gingen werken met schrik- en obstakeltraining. Het paard moest door de slierten lopen en over een zeil. Beide is uiteindelijk best goed gelukt. Annemarie vertelde en Lotte van Rosevelt liep met het paard. Het paard is een 4 jarige die net een jaar onder het zadel is.
Afbeelding

Afbeelding

Na Annemarie kwam de Spaanse Santi Serra Camps de recreatiepiste in. Hij had gelukkig een tolk mee. Eerlijk gezegd vond ik het niet heel interessant. Niet vernieuwend eigenlijk, wat hij doet heb ik wel vaker gezien. Hij had twee Arabieren mee voor deze korte 'show'. (de eindshow van hem ben ik niet bij geweest)
Afbeelding

Afbeelding

Toen ik bij de sportpiste aankwam was ik precies op tijd voor de eventing battle. :D Het waren allemaal jonge ruiters tussen de 17 en 20 jaar. Ze kwamen helaas niet allemaal foutloos rond maar ze gingen wel hard! :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dinja van Liere sloot voor mij deze dag af. Ze reed de dekhengst McLaren. Erg fijn dier! Ze liet de opbouw van oefeningen zien om van B naar Olympische Spelen te komen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

callippo

Re: [FOTO] Sfeer impressie Horse Event PRO 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 21:26

Ohhh, ik heb je gezocht, maar niet gezien, nu zie ik dat je dezelfde 3 demos bij de recreatiepiste hebt gekeken als ik en maar een klein stukje bij me vandaan zat.

Het leukste aan die Spanjaard vond ik dat ik zijn Spaans bijna helemaal kon verstaan (na 220 dagen Duolingo) :')

Inhoudelijk was het niet mijn stijl.
Verder vooral veel bekenden gezien bij de stands, die het allemaal niet heel druk hadden.

Prachtige foto's en wat heb je het weer snel online, Marlies!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-24 21:28

Oh wat jammer dat we elkaar niet gezien hebben! En wat goed dat jij hem verstond. :')
Ik begreep er niets van. :=

En de rest van de foto's komen nog. Wilde dit verslag vast online hebben.

Ellen_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 07:50

Mooie foto’s. Helaas niet echt een drukke dag zo te zien, wel afwisselend programma wat dat betreft.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-24 07:55

Er waren best wel veel mensen hoor maar je kon overal nog lopen. :+ Bij de eventing battle en Dinja erna zaten de tribunes wel echt vol hoor. En veel mensen aan de ring zelf. Maar ik vind het erg fijn dat het niet zo heel druk was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 08:44

Mooie plaatjes weer! Dinja en McLaren zien er erg fijn uit.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-24 11:37

Leuke foto’s!
Het was gezellig druk maar je had wel lekker de ruimte. Ik heb geen idee of de zaterdag was uitverkocht. Dinja vond ik zelf erg leuk maar ook Sara Ouwehand. Eventing was ook gaaf om te zien.
Qua kramen vond ik het niet heel bijzonder. Weinig echt leuke aanbiedingen. Althans niet voor mij. Wij waren met zijn vieren en mijn stalgenoten hebben meer gekocht.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:39

Mooie foto's zeg! Ik vond de stippel pony bij Sara en McLaren van Dinja echt geweldig <3

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 08:47

De paardenlego was denk ik niet om te spelen, maar is van Paard&BHV? :+ Die gebruiken ze om een ontruiming te simuleren :)

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 09:00

Leuk verslag en zoals altijd, hele mooie foto's! De demonstratie van Dinja van Liere klinkt erg interessant.

Spikkelpony wint de schattigheidsprijs <3 .

NikkiB1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-24 10:37