Sport

De Australische Grand Prix-amazone Mary Hanna is niet te stoppen. De zesvoudig olympiër speelde even met de gedachte om te stoppen met de wedstrijdsport, maar die gedachte was snel van de baan.
Hanna heeft met haar 69 jaar deelgenomen aan zes Olympische Spelen, en ze was pas nog reserve voor het Australische team tijdens de Olympische Spelen van dit jaar in Parijs.
"Als ik terugkijk naar de Olympische Spelen in Parijs, kan ik alleen maar zeggen dat het op alle fronten een geweldige ervaring was", legt ze uit. "Ik dacht dat ik na afloop misschien mijn sportief pensioen zou aankondigen, maar het is eigenlijk het tegenovergestelde. Ik ben zo geïnspireerd en gemotiveerd door de fantastische prestaties van iedereen, dat ik mijn dromen wil blijven volgen."
Hanna kwam voor Australië uit op de Olympische Spelen van 1996 (Mosaic), 2000 en 2004 (Limbo), 2012 (Sancette), 2016 (Boogie Woogie) en 2021 (Calanta). Ze ging met Ivanhoe naar Versailles als meereizend reserve. Hierdoor richt ze haar pijlen nu op L.A. 2028. "Ik heb meerdere paarden gekocht en een plan gemaakt voor de volgende WK's en Olympische Spelen", verklaart ze. "Ik heb grote bewondering voor de prestaties van al onze hippische teams en de organisatorische vaardigheden van onze EA. Onze sport heeft een mooie toekomst, en ik zal heel hard werken om daar deel van uit te maken."
Mary vertelt aan Eurodressage dat ze de 7-jarige Hannoveraanse ruin Fauntleriy (Blue Hors Farrell x Hochadel x Lemon Park), gefokt door Swanje Gerkens, heeft gekocht. Hij is in Duitsland op M-niveau uitgebracht door Frederico de Carvalho. "Hij is misschien voor L.A., maar we moeten nog veel trainen", legt Mary uit.
De tweede aankoop die ze deed, is de 4-jarige goedgekeurde PRE-hengst Elite del Jarama (Bohemio SG x Pais F). "Ik heb heel veel interesse in Iberische paarden", zegt Mary. "Hij heeft een geweldig temperament en drie hele goede gangen."
Beide paarden zijn net aangekomen in Australië.

Disclaimer: Wij hebben geen foto die aansluit bij dit artikel, of waar wij toestemming voor hebben om te gebruiken. Daarom hebben wij er een foto ter illustratie bij gezet. Heb jij een passende foto met toestemming voor commercieel gebruik? Stuur dan even een PB naar een van de Nieuwsredactieleden of het Nieuwsredactie-account.