Linda's paardenschuur in vlammen opgegaan: 'Het is altijd hommeles'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nieuwsredactie

Linda's paardenschuur in vlammen opgegaan: 'Het is altijd hommeles'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 19:32

Omroep West
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

RIJSWIJK - Beduusd staat Linda donderdag bij het hek van haar paardenwei. Haar paarden zijn de vorige avond ternauwernood ontsnapt nadat de stal in brand vliegt. 'Een omstander heeft het hek opengedaan waardoor ze konden vluchten. Anders was het heel anders afgelopen.'

Verzorgster Sasja is net tien minuten weg bij de stal aan het Jaagpad als er woensdagavond rond 22.30 uur brand uitbreekt. Ze rent direct terug naar de stal. 'Je ziet dan al die rook en je hoort die paarden helemaal stressen. Dat was wel even schrikken.'

Linda ligt op dat moment al op bed. 'Ik werd gebeld door iemand die helemaal in paniek was omdat de schuur in de brand stond en er iets met de paarden zou zijn', vertelt ze een dag later. 'Ik ben er gelijk heengegaan en dit trof ik dus aan.'

Ze wijst naar de zwarte resten van de stal die nog overeind staan. De toegesnelde brandweermensen hebben niet kunnen voorkomen dat al Linda's paardenspullen verloren gaan. Het belangrijkste voor Linda op dat moment is dat haar paarden ongedeerd zijn. 'Ze hebben gelukkig geen brandwonden. Een omstander heeft het hek opengedaan en de paarden zijn de wei in gerend.' 'Nu lopen er twee slecht omdat ze zich in de paniek waarschijnlijk hebben verstapt. Maar voor de rest gaat het gelukkig goed. Ze hebben geen brandwonden.'

Wat de oorzaak van de brand is, weet Linda nog niet. 'De brandweer heeft zoveel tegen me gezegd dat ik het niet meer weet. Komt misschien ook omdat ik niet heb geslapen. Ik ben de hele dag bij de paarden gebleven om ze in de gaten te houden. Ze waren toch aardig van streek.' Het is niet de eerste stalbrand in de straat. Bij een van de buren brandde de schuur in juni af. 'Het is de laatste tijd echt hommeles hier', vertelt Linda. 'Veel jongelui en rare lui lopen hier rond.' Of de brand aangestoken is, valt echter niet te zeggen. 'De politie heeft geen sporen gevonden. Er is geen enkele houvast. Ik voel me dan ook heel rot.'

Linda is niet verzekerd voor de brand. 'De paardenschuur staat niet bij mijn woonhuis, dus waarschijnlijk zijn we niet verzekerd. Ik ben dus echt alles kwijt. Alles wat ik in de afgelopen vijf jaar heb opgebouwd. Het is een aardige kostenpost. En mijn paarden lopen nu in de wei, die kunnen de schuur niet meer in.'
Ondanks alles is Linda niet van plan weg te gaan. 'Ik wil sowieso hier blijven. Ik ga mijn paarden niet in een stal opsluiten. Ik gun ze hun vrijheid. Dus ik twijfel er niet over om iets anders te zoeken.'

Klik op de link van de bron bovenaan de pagina voor foto's.

ikkedus

Re: Linda's paardenschuur in vlammen opgegaan: 'Het is altijd hommeles'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:44

Als je toevallig op Bokt zit Linda. Stuur me een berichtje. Ik heb wat spullen liggen die je zo van me mag hebben als je wil.
Ik woon in Den Haag en heb dit ook onder het FB bericht gezet.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:26

Wat fijn dat een omstander de paarden de ruimte heeft kunnen geven zeg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:23

Ik heb helaas net rigoreus geruimd en ponyspullen maat ukkie.
Anders had ook ik je willen helpen. :knuffel:

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 01:12

Als Linda bekend is hier,
Ik heb overbodige spullen

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:26

Jeetje wat vreselijk.
Ook ik heb nog allerlei spullen voor Linda ter beschikking.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 00:34

Ik weet niet of Linda op Bokt zit. Ik weet wel dat haar dochter een crowdfunding is gestart.
Ik weet dat de link niet geplaatst mag worden maar voor iedereen die zou willen helpen. De link is te vinden op facebook.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:05

Hoe vind je die dan?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:17

Als iemand spullen naar Linda wilt brengen, ik heb ook nog een hoop dingen!

Vreselijk dit!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:37

ikkedus schreef:
Hoe vind je die dan?

Even op facebook zoeken naar 'paardenstal afgebrand' en dan komt er een crowdfunding van ene Suzanne omhoog.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:59

Gevonden.

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:01

Als je dit als zoekfunctie intypt vind je het: Help weidegang Linda s paradise heropbouwen