Paard ingeslapen nadat het zwaargewond in Duitse wei werd gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Paard ingeslapen nadat het zwaargewond in Duitse wei werd gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-24 17:49

Bokt Nieuwsredactie
Algemeen

Afbeelding ter illustratie. Foto: Marlies Trap Fotografie

De Duitse politie onderzoekt een mogelijke mishandeling van een paard. Dit gebeurde in Lampertheim, in het zuiden van de Duitse deelstaat Hessen. De eigenaresse trof het dier dinsdagmorgen apathisch en met het hoofd naar beneden in de wei aan, zo staat er in het politiebericht te lezen. Het paard bleek zware verwondingen aan de geslachtsdelen te hebben. Uiteindelijk bleken deze zo ernstig, dat een dierenarts het dier heeft moeten laten inslapen.

De politie onderzoekt deze overtreding van de dierenwelzijnswet en zoekt getuigen die verdachte personen of voertuigen hebben gezien in de buurt van de weide van het paard.

Gebruikte bronnen:

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Dahlia85

Re: Paard ingeslapen nadat het zwaargewond in Duitse wei werd gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:29

afschuwelijk

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 18:44

Jee je zult je paard maar zo vinden |(

Hopelijk hebben ze de dader snel

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 19:16

Wat heb je toch een walgelijke en laffe mensen. Bah!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 20:36

Misselijkmakend...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:47

Dit soort daders.............daar mogen ze van mij echt hetzelfde mee doen als wat zij die dieren aandoen.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 10:52

Is het dan al echt "bewezen" dat het mishandeling is door mensen? Kan ook heel goed iets anders zijn. Zal de eerste niet zijn, die onder de noemer mishandeling werd geschaard en dat later een andere oorzaak bleek te hebben. En nee, ik denk niet dat het dier dit zichzelf heeft aangedaan.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:00

hoogendroog schreef:
Is het dan al echt "bewezen" dat het mishandeling is door mensen? Kan ook heel goed iets anders zijn. Zal de eerste niet zijn, die onder de noemer mishandeling werd geschaard en dat later een andere oorzaak bleek te hebben. En nee, ik denk niet dat het dier dit zichzelf heeft aangedaan.

Vooral dat kapot bij de geslachtsdelen zou ook een wolf geweest kunnen zijn, het is bekent dat ze bij de geslachtsdelen beginnen te pakken - eten
Vraag me af of ze ook dna afgenomen hebben - lijkt me wel verstandig tegenwoordig

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:07

knollentuin schreef:
hoogendroog schreef:

Vooral dat kapot bij de geslachtsdelen zou ook een wolf geweest kunnen zijn, het is bekent dat ze bij de geslachtsdelen beginnen te pakken - eten
Vraag me af of ze ook dna afgenomen hebben - lijkt me wel verstandig tegenwoordig

Ik denk dat je het verschil wel kunt zien tussen daar vanachter aangevreten of bewerkt met iets langwerpigs wat deze zieke geesten vaak doen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 11:09

Ik ga er ook vanuit dat tegenwoordig een dierenarts ook wel aan een wolf denkt bij verwondingen.
En dat verschil wel kan herkennen.

"Wat ik hierboven schrijf, is slechts mijn gedachte en mijn idee, dit geldt voor elk bericht, neem dat maar mee."

Eik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:02

Afschuwelijk, heb er geen ander woord voor. Je zal je dier zo aantreffen zeg ;(

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:22

knollentuin schreef:
hoogendroog schreef:

Waarom zou een wolf in hemelsnaam bij de geslachtsdelen beginnen/pakken dan?
Hoe kom je daar bij?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:28

Waarom zou een wolf in hemelsnaam bij de geslachtsdelen beginnen/pakken dan?
Hoe kom je daar bij?[/quote]
Omdat dat heel geregeld gebeurd , daarom

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:44

Het lijkt niet het enige voorval te zijn in de buurt.

https://www.mannheimer-morgen.de/orte/l ... .html?&npg

Google translate;
Citaat:
Dierenmisbruiker mishandelt paard in Lampertheim: geëuthanaseerd
De aanval op een paard in Lampertheim veroorzaakt horror. Volgens de politie raakte het dier gewond aan de geslachtsdelen en moest het worden geëuthanaseerd. Mogelijk is er een verband met soortgelijke gevallen.

21 AUGUSTUS 2024
Lampertheim. In een weiland in Lampertheim werd een paard ernstig gewond aangetroffen . Om verder lijden te besparen werd het dier geëuthanaseerd. Dat zei een politiewoordvoerder dinsdag. Aangenomen moet worden dat een voorheen onbekende dader het genitale gebied van het dier aanzienlijk heeft verwond. De paardeneigenaar merkte dinsdagochtend in Lampertheim op dat haar paard apathisch met gebogen hoofd in de paddock op een omheind weiland op het adres “Heide” stond. Volgens de informatie doet een commissaris van politie nu onder meer onderzoek naar overtredingen van de Wet dierenwelzijn.

De woordvoerder voegde eraan toe dat er momenteel nog tal van vragen onbeantwoord zijn. Het is nog steeds onduidelijk welk voorwerp werd gebruikt om het hoefdier zo zwaar te verwonden. Ook rijst de vraag of er een verband bestaat met soortgelijke misdaden die onlangs voor opschudding in de regio zorgden. Zo raakte begin augustus in een weiland in Biblis ook een paard gewond aan de geslachtsdelen door een onbekende dader. Begin deze week werd bekend dat ook in Bürstadt een paard werd aangevallen. “Het dier raakte maandagnacht echter niet gewond aan de geslachtsdelen, maar aan de achterpoten”, aldus de ambtenaar. Er moet duidelijkheid komen over de mate waarin de bezuinigingen in het plaatje passen.

De politie is nu op zoek naar getuigen die mogelijk verdachte personen of voertuigen hebben waargenomen in de buurt van de plaats delict. Ze neemt tips op via 06206/94400. wol

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 16:44

knollentuin schreef:

Heb je daar bronnen van?
Volgens mij begint een wolf bij de kwetsbare plekken en dat is hals/keel/buik/liezen maar niet de geslachtsdelen en al zeker niet bij een paard, want dan zit ie vol in het gevarengebied van de achterbenen die kunnen trappen en de wolf dodelijk verwonden...

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 10:08

Little_Gift schreef:
knollentuin schreef:

Heb je daar bronnen van?
Volgens mij begint een wolf bij de kwetsbare plekken en dat is hals/keel/buik/liezen maar niet de geslachtsdelen en al zeker niet bij een paard, want dan zit ie vol in het gevarengebied van de achterbenen die kunnen trappen en de wolf dodelijk verwonden...

Gebeurde dat maar.

Verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 11:45

Wat triest. En als het een mens heeft gedaan, hoe ziek moet je dan wel niet in je hoofd zijn…
Hoop het zelf nooit mee te maken bij mijn paarden.

I was normal, two horses ago…

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 13:56

Little_Gift schreef:
knollentuin schreef:

Heb je daar bronnen van?

Je ziet schapen meestal van achteren aangevreten worden, vaak zelfs zonder iets van een keelbeet,wordt er in de liezen begonnen en alle ingewanden naar buiten getrokken bij het levende schaap. Soms beginnen ze meteen op dezelfde manier aan de volgende, soms vreten ze het schaap op die manier uit. Waarom zouden ze niet bij de gelachtsdelen beginnen als ze daar goed vat op kunnen krijgen? Makkelijk vastpakken toch. En als het er meer zijn. Niet elk paard slaat, vergeet dat ook niet. Ook vaak veulens gezien waarvan de hele achterkant aangevreten was. Maar nog geen paard waar ze aan de voorkant begonnen, altijd achter.
Laatst bijgewerkt door Rizette op 26-08-24 14:29, in het totaal 2 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 14:25

Dank voor t antwoord rizette- ja idd daarom ook poos geleden een aanval op een eland op film - begonnen ze ook tussen de achterbenen, ze vermijden de voorbenen en de mond vermoed ik

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie