Startlijst Longines Global Champions Tour Valkenswaard bekend gemaakt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Startlijst Longines Global Champions Tour Valkenswaard bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-24 16:58

Ingezonden persbericht Tops International Arena
Sport

Sanne Thijssen en Con Quidam tijdens de Longines Global Champions Tour Valkenswaard 2021. Foto: Aniek Molenaar Fotografie

Bij de Longines Top International Arena zal dit weekend de wereldtop aan springtalent de prachtige graspiste binnenrijden voor de Longines Global Championstour (LGCT) van Valkenswaard. Deze wedstrijd is dit jaar de 13e stop op de kalender en de ruiters gaan vechten voor de eer op de terreinen waar de Longines Global Champions Tour en de Global Champions League ooit ‘geboren werden’.

De Nederlandse top komt op volle sterkte met topruiters als Harrie Smolders, winnaar van olympisch brons Maikel van der Vleuten en Sanne Thijssen, die vorig jaar nog de LGCT Grote Prijs van Valkenswaard won.

De Belgische topruiters Jérôme Guéry en Gregory Wathelet zullen de grens oversteken en naar Valkenswaard komen.

Ook de Brit Scott Brash, kersverse gouden medaillewinnaar bij de landenwedstrijd in Parijs, en de Fransen Simon Delestre en Kevin Staut, beiden lid van het team dat op hun thuisgrond het brons veiligstelde, zullen in Valkenswaard meestrijden om de hoogste eer.

Een keur aan internationaal toptalent sluit zich bij hen aan, waaronder de nummer één van de wereld, de Zweed Henrik von Eckermann. Op de startlijst staan ook de Australissche Edwina Tops-Alexander, Lorenzo de Luca uit Italië, Max Kühner uit Oostenrijk, Jessica Springsteen uit de Verenigde Staten en de Duitsers Philipp Weishaupt en Richard Vogel.

Alle ogen zijn dit weekend gericht op Valkenswaard, om te zien wie er tijdens de grootste springwedstrijd van dit seizoen van de LGCT met de overwinning aan de haal gaan.

Er zijn nog kaartjes verkrijgbaar voor dit evenement van wereldklasse. Kom ook voor een weekend vol spannende springsport, gecombineerd met ongeëvenaarde gastvrijheid en entertainment, van 23 tot en met 25 augustus 2024 in Valkenswaard.

De volledige deelnemerslijst kun je hier bekijken.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie