Bokt Community
Tekst en foto's door Marlies Trap Fotografie.
Afgelopen zaterdag vond op De Nieuwe Heuvel in Lunteren de Nationale Tuigpaardendag plaats. Het was een leuke en afwisselende dag. Er werd gestreden om de Renovo Schaal, en ook de Manno Trofee was erg gewild. Chester Weber kwam zijn imposante vierspan Nederlands gefokte paarden laten zien.
Tevens werd er eenmalig de Finale van Rondje Drenthe om het Bronzen Bartje, in Lunteren verreden. Het kampioenschap junioren was ook goed vertegenwoordigd met meer dan 10 deelnemers.
De weergoden waren ons ook goed gezind en de temperatuur was perfect. Alles was tot in de puntjes geregeld om er een geslaagde dag van te maken.
Alle officiële artikelen over de Tuigpaardendag staan hier: [VN] Uitslagen Nationale Tuigpaardendag 2024 dus ik geef hier alleen een sfeerimpressie.

Pederose FS

Petra 1 T

Scodessa K

Salina

Olympia

Nora

Rosaliena van het Rodeland

Mendrini VS

Mydieni YBP

Jennytou

Pauline

Haarman & Barend

Hugo & Johnson

Imondro
Mijn favo paard van de dag.

Kontiki

Any-Time

Joker
Action Quality Amadeus liet zich deze dag voor het laatst in het tuig zien. Hij nam afscheid van de sport en hij werd bedankt voor alles wat hij gepresteerd heeft.

Action Quality Amadeus
Chester Weber kwam zijn prachtige vierspan laten zien. Hij was helemaal uit Amerika gekomen om zijn show te geven op de Tuigpaardendag.

Chester Weber
Dit vond ik zo'n ruige bok!

Leffe Blond

Neon GSM

Dylano

Optimist GSM
Ik ben ook een beetje veel fan van Magnifiek.

Magnifiek
Macho nam ook afscheid, hij gaat terug naar de fokker in Amerika.

Macho